מה קורה כאשר 2.5 מיליארד בני אדם מוכנים מרצונם הטוב למסור מידע אודות חייהם? קיבלתם את מאגר המידע הדמוגרפי והפסיכוגרפי הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית; מאגר מידע שמשמש לפרסום מדויק המבוסס על פילוח קהלים והתנהגויות. ברוכים הבאים לעולם של פייסבוק.
המאמר הוא חלק מחומרי הלימוד בקורס פרסום ממומן מבית Askpavel
שתי שיטות הפרסום העיקריות כיום בעולם נשענות על שתי מערכות שונות – מערכת המבוססת על כוונת המשתמש, לעומת מערכת המבוססת על קהלים / הקשרים. הראשונה מיוחסת בעיקר לגוגל ולחיפושים המבוצעים במנוע החיפוש שלה, והשנייה מיוחסת בעיקר לפייסבוק המשתמשת במאגר המידע האדיר שלה.
כל פיסת מידע שכתבתם על עצמכם (תאריך יום הולדת, שם, מקום מגורים, עיסוק, מצב משפחתי) וכל אינטראקציה שביצעתם בפייסבוק (לייק, תגובה, שיתוף, סטטוס, סטורי) משמשים ליצירת הפרסונה הדיגיטלית שלכם. תוסיפו לכך את כל מה שעשיתם וממשיכים לעשות גם בוואצאפ, במסנג’ר ובאינסטגרם (השייכים לפייסבוק) – והרי לכם רשת שקשה מאוד לא להיות נוכח בה. באמצעות הפרסונה הזו, ניתן להציג לכם פרסומות מדויקות יותר מאי פעם, המתאימות אך ורק לכם.
זו המהות הבסיסית של הפרסום בפייסבוק – יצירה ופילוח של קהלים והתנהגויות.
בעוד שרוב הפרסום בגוגל דורש כוונת משתמש (חיפוש כלשהו), פרסום ממומן בפייסבוק מתוחכם יותר. הוא אינו דורש פעולה אקטיבית, אלא משתמש בכל המידע הזמין לו כדי ליצור את משפכי ההמרה והמודעות הדרושות למכירה של שירותים ומוצרים.
כמה נתונים מעניינים אודות פייסבוק
- לפייסבוק יש כמעט 2.5 מיליארד משתמשים חודשיים; מתוכם 1.47 מיליארד מתחברים כל יום.
- 95% מהביקורים בפייסבוק הם באמצעות מובייל.
- בפייסבוק יש 80 מיליון דפי עסקים קטנים עד בינוניים.
- עיקר הכנסות החברה מגיעות ממודעות פרסום, שרובן הן מודעות מובייל.
- בנוסף לפייסבוק עצמה, לחברה יש גם את סך המשתמשים של וואצאפ, מסנג’ר ואינסטגרם המקנה לה טווח הגעה של 4 מיליארד משתמשים נוספים.
למה לפרסם בפייסבוק?
במקום לחכות שמישהו יחפש משהו כדי שנוכל להציג לו מודעות רלוונטיות – פייסבוק מאפשרת לנו לפרסם גם בלי לחכות לכל השרשרת המורכבת הזו. מכיוון שכל מיליארדי המשתמשים בפייסבוק, באינסטגרם, בוואצאפ ובמסנג’ר ממשיכים לנדב אינספור פרטי מידע על עצמם, לפייסבוק יש פילוח דמוגרפי ופסיכוגרפי מדויק המאפשר לה להציג מודעות נקודתיות לכל משתמש.
אומנם נכון שבכך פייסבוק דומה יותר לרשת המדיה של גוגל, המציגה מודעות מבוססות קהלים והקשרים שונים; אך מכיוון שלפייסבוק יש את מאגר המשתמשים הגדול ביותר בעולם – רמת הפילוחים שהיא מאפשרת מדויקת יותר מרשת המדיה של גוגל.
נקודה נוספת לזכות פייסבוק היא מערכת האנליטיקס החדשנית שלה. בניגוד לגוגל אנליטיקס, שעדיין מבוסס על דפדפנים ועוגיות, פייסבוק אנליטיקס מבוסס על זיהוי משתמשים פרטני ומדויק יותר, לרוחב כל הפלטפורמות והמכשירים.
נניח שאנו רוצים לפרסם מבצע תכשיטים ליום האהבה. בגוגל אדס היינו צריכים להקים קמפיין חיפוש, ולהציב בו את מילות המפתח שהמשתמשים מחפשים, כדי שנוכל להציג להם מודעות לרכישת תכשיטים (כמובן שבגוגל ניתן לפרסם גם באנרים ברשת המדיה).
בפייסבוק, לעומת זאת, אנחנו יכולים למצוא את הקהל המתאים לנו ולפנות בדיוק אליו גם אם כלל לא חיפש תכשיטים ברגע מסוים. בכך אנו מרחיבים את נקודות ההשקה עם הלקוחות, גם לפני שהם בכלל חשבו על ביצוע הפעולה.
איך מפרסמים בפייסבוק
בעבר רק מנהלי דפים בפייסבוק יכלו לפרסם, אך כיום – באמצעות Business Manager – ניתן להקים חשבונות פרסום בפייסבוק גם ללא דף עסקי כלשהו. בנוסף, ביזנס מנג’ר מאפשר לנו לנהל אינספור חשבונות פרסום במקביל, ומקל מאוד את עבודתו של מנהל הקמפיינים.
לצורך שימוש בסיסי למתחילים, מומלץ להשתמש ב- Ads Manager הרגיל במקום לעבור לביזנס מנג’ר המתקדם יותר; הכול בהתאם לרמת הניסיון והביטחון שצברתם בעבודה עם המערכת. כמו בגוגל אדס, גם לפייסבוק יש קוד שצריך לשתול באתר ו/או בדף הנחיתה – פייסבוק פיקסל. הקוד מאפשר מעקב אחרי כניסות, המרות, רכישות ושאר פעולות שניתן להגדיר מאוחר יותר.
שלב 1 – הקמת קמפיין
אחרי שהגדרנו חשבון פרסום עם אמצעי תשלום מאושר, נקליק על Ads Manager בחלק העליון. בתפריט הנפתח נקליק על Ads Manager ולאחר מכן נגיע למסך חדש בו נוכל ליצור קמפיין חדש.
שלב 2 – מטרת הקמפיין
כעת נקליק על Create ונגיע למסך נוסף בו נצטרך לבחור את מטרת הקמפיין. מכיוון שהמערכת מתעדכנת תדיר ומאפשרת אופציות חדשות כל הזמן, נתרכז רק בעיקריות:
- Brand awareness
- Local awareness
- Reach
- Traffic
- Engagement
- All installs
- Video views
- Lead generation
- Conversions
- Product catalog sales
- Store traffic
- Messages
בשלב זה מומלץ גם לתת שם לקמפיין, בחלק העליון של המסך, כדי שתוכלו לזהות אותו ברשימת הקמפיינים הכללית. לדוגמה: שם לקוח + תאריך + קמפיין תכשיטים.
שלב 3 – קהל היעד
זהו אחד השלבים הקריטיים ביצירת כל קמפיין בפייסבוק. בחירה לא נכונה של הקהל תיתן לכם תוצאות לא רלוונטיות, ואתם עלולים לשלם ביוקר על כל חשיפה, קליק, המרה או כל פעולה אחרת. מומלץ מאוד ללמוד לעומק את מערכת הפרסום של פייסבוק, כדי להימנע מטעויות שיעלו לכם בכסף.
הפילוח בפייסבוק מתבסס על כמה פרמטרים עיקריים, שמכילים בתוכם עוד עשרות ומאות תת-פרמטרים נוספים: מיקום גיאוגרפי, טווח גילאים, מגדר, שפות, יחסים ומצב משפחתי, השכלה, תעסוקה, גובה הכנסה, תחומי עניין וכן מאות אפשרויות נוספות המוגדרות במערכת: בעלי עסקים, אנשים המקדימים לאמץ טכנולוגיות חדשות (Early Adopters), אירועי חיים והרשימה ארוכה (לכל האפשרויות הקליקו כאן – חלון חדש).
ככל שתצמצמו את קהל היעד, כך תקבלו קבוצה רלוונטית יותר לצרכים שלכם. כמובן שהדבר צריך להיעשות בחוכמה רבה, ומתוך היכרות עם אפשרויות המערכת. המחוג בצד ימין מראה לכם לכמה משתמשים אתם מגיעים, והוא משתנה ככל שאתם משחקים עם אפשרויות הטרגוט.
שלב 4 – מיקום המודעות
באופן כללי פייסבוק יבחר עבורכם “מיקומים אוטומטיים”, שיציבו את המודעות שלכם בכלל הרשת – פייסבוק, אינסטגרם וכן הלאה. מומלץ לבחור בעצמכם את המיקומים הדרושים, כולל מובייל, דסקטופ וטאבלט:
בפייסבוק:
- פיד
- מאמרים מיידיים
- וידאו
- עמודה ימנית
- מרקטפלייס
- סטוריז
באינסטגרם:
- פיד
- סטוריז
ברשת הקהלים (Audience Network) החיצונית:
- מודעות נייטיב, באנרים ומעברונים
- וידאו
- ועוד
במסנג’ר:
- תיבת ההודעות
- הודעות ממומנות
לדוגמה, אם אתם רוצים לקבל:
- חשיפה, תדמית ומיתוג – הציבו את המודעות בפייסבוק ובאינסטגרם.
- לצורכי מעורבות משתמש – פייסבוק ואינסטגרם.
- צפיות וידאו – פייסבוק, אינסטגרם ורשת הקהלים.
- התקנת אפליקציות – פייסבוק, אינסטגרם ורשת הקהלים.
- תנועה (לאתרים ואפליקציות) – פייסבוק ורשת הקהלים.
- מכירות מקטלוג מוצרים – פייסבוק ורשת הקהלים.
- המרות – פייסבוק ורשת הקהלים.
שלב 5 – ניסוח המודעות
בדיוק כמו בגוגל אדס, גם פה תידרשו לנסח מודעות יצירתיות ואטרקטיביות שיגרמו לגולשים לעשות מגוון פעולות (צפייה, קליק, המרה וכן הלאה). ככל שנוסח המודעה והתמונה המצורפת אליה יהיו אפקטיביים יותר, כך תקבלו ציון איכות גבוה יותר.
בשלב זה יש לנסח כותרות ראשיות, תיאורים וכן את האתר / דף הנחיתה אליו תשלחו את המשתמשים. כאן המקום לתת דרור ליצירתיות וליכולות הכתיבה השיווקית שלכם, על מנת למשוך את המשתמשים להקליק דווקא עליכם ולא על המתחרים.
כאשר אתם מנסחים מודעות, חשבו מראש – מדוע שהמשתמש יקליק דווקא עליכם? במה אתם יותר טובים? מה התועלת שהמוצר או השירות נותנים? שלבו אלמנטים מעולם השכל (מספרים, נתונים, עובדות) לצד אלמנטים מעולם הרגש.
נסו לקלוע לבעיה העיקרית שמציקה לקהל היעד שלכם, ותצליחו לגרוף יותר קליקים ויותר המרות בהמשך.
רגע לפני סיום
המדריך הקצר הזה הוא רק בסיס לתחילת העבודה עם מערכת הפרסום של פייסבוק. יש עוד עשרות ומאות פיצ’רים שאת חלקם חובה להכיר על מנת ליצור קמפיינים יעילים, שיביאו מקסימום המרות במינימום תקציב. בין היתר: שיווק מחדש באמצעות פייסבוק, קמפיין לידים, קמפיינים במסנג’ר ושימוש בבוטים ועוד.
כדי להגיע לדרגת הידע הדרושה, מומלץ מאוד ללמוד את המערכת בצורה מסודרת ומעמיקה. אל תיכנסו לעולם הפרסום בפייסבוק בלי שלמדתם כיצד להשתמש במערכת לטובתכם; אתם עלולים לגלות שאתם משלמים ביוקר עבור כל פיפס, קטן ככל שיהיה.
רוצים לפרסם את העסק בעצמכם בלי לשלם ביוקר? הירשמו לקורס פרסום ברשתות חברתיות אצלנו.