על ידי בניית קישורים יוצאים נוצרות הפניות מתוך האתר שלכם לאתרים אחרים. קישורים אלו נועדו להעשיר את הקריאה של המשתמש ולהרחיב את הידע שלו בנושא בו עוסק האתר. קישורים למקורות סמכותיים ואמינים, יהפכו את חוויית השימוש באתר לטובה יותר ולאו דווקא יגרמו לנטישת האתר לטובת מקור אחר.
אל תהססו להוציא קישורים
אחת התפיסות השגויות ביותר אצל חלק ממקדמי האתרים ובעלי העסקים מבוססת על כך שממש לא כדאי להוציא קישורים לאתרים אחרים. אם האתר שלכם לא כולל קישורים לאתרים אחרים, הוא ישדר חוסר טבעיות. אין כל סיבה לפעול בשיטת “הכל נשאר במשפחה”. כל עוד אתם מוציאים קישורים בכמות סבירה ולא הופכים את האתר שלכם לחוות תוכן שיורה קישורים לכל מי שדורש, אין סיבה שתיפגעו. יחד עם זאת, יש לבנות את הקישורים בהקפדה על כמות ומיקום נכונים.
דוגמה לקישור חיצוני כאן בבלוג:
- כמות – קשה לומר מהי בדיוק כמות הקישורים הנכונה. הגיוני שבטקסט של 1000-500 מילים, למשל, יהיו 3-4 קישורים יוצאים בגוף התוכן ועוד כמה קישורים בסופו (או בין הפסקאות להעשרת הקריאה) אבל אם כל משפט שלישי מכיל קישור, זה באמת לא תורם לקידום האתר שלכם או לקריאה, אלא סתם מבלבל את המשתמש. שמרו על פרופורציה נכונה וגם על רלוונטיות. שילבתם מושג מקצועי כלשהו מהתחום העיסוק שלכם, אבל אתם לא רוצים להרחיב עליו בגוף המאמר? צרו קישור למקור חיצוני כמו ויקיפדיה או אתר סמכותי מהתחום שלכם שמפרש את המושג. אפשר גם להפנות למאמר פנימי על המונח אם קיים כזה באתר שלכם, אבל כאן אנחנו מדברים על קישורים יוצאים בלבד.
- מיקום – חשוב מאוד להקפיד שהקישורים יופיעו במאמר החל מהפסקה השניה. כאשר הזחלן של גוגל סורק את האתר, רצוי שלא להוציא אותו מהתוכן על ידי מיקום הקישור כבר בתחילתו. כמו כן, גם את המשתמש לא צריך להוציא מהאתר בשלב כה מוקדם של הקריאה. נכון, לא כל אחד ילחץ על הקישור, ובכל זאת – תנו למשתמש לקרוא קצת לפני שאתם שולחים אותו למקומות אחרים.
אופן הפנית הקישורים
חוששים מכך שהמשתמשים ינטשו את האתר לטובת מקור אחר? הקלו עליהם לחזור לאתר. כאשר מדובר בקישור פנימי – אפשרו להם לפתוח אותו באותה הלשונית. כאשר מדובר בקישור לאתר חיצוני, עדיף שהקישור יפתח בלשונית חדשה.
הימנעו מלופ קישורים בתהליך ההחלפות לצורך SEO
כדי לקבל קישור לאתר שלכם מאתר אחר, צריך להוציא קישור לאותו אתר אחר מהאתר שלכם. יחד עם זאת, מומלץ שלא לבצע החלפות הדדיות אלא לערב גורם שלישי. לכן, כמעט כל מקדם אתרים יעדיף להוציא מאתר X לאתר Y אבל לקבל מאתר Z. לופ קישורים בין שני אתרים עלול להזיק לקידום האתר. אמנם כאשר ישנה כמות קטנה של לופים כאלה, אתם לא אמורים לחשוש, אבל אם תהפכו זאת להרגל קבוע – התהליך עלול להדליק נורה אדומה אצל גוגל על היווצרות קישורים לא טבעיים לאתר.
לא כל עמוד חייב להכיל קישורים
מעדכנים את התוכן באתר לעיתים קרובות? אין זה אומר שכל דף חייב להכיל קישור פנימי או חיצוני. העלו מידי פעם מאמרים שאינם מכילים קישורים כלל על מנת לבנות אתר שפרופיל קישורים כמה שיותר טבעי.
אמור לי למי אתה מקשר ואומר לך מי אתה
הקפידו לקשר אך ורק למקורות איכותיים. הוצאת קישורים לאתרים שאינם נחשבים לאמינים, אתרים שמספקים תוכן דל או סתם אתרים שלא יועילו בשום צורה למשתמשי האתר שלכם, לא תועיל לכם בשום אופן אלא להפך. גם המשך גלישה למקור אחר מתוך האתר שלכם, עלול להוביל לכך שהמשתמש פשוט יוותר על האתר שלכם ויעדיף למצוא את מבוקשו במקור אחר שמספק לו מידע בצורה טובה יותר.
טקסט עוגן במינון הנכון
בדיוק כמו עם קישורים פנימיים, כך יש לנהוג גם עם קישורים חיצוניים; גוונו בטקסט העוגן. אם כל קישור יוצא במסגרת החלפת הקישורים שאתם עושים נבנה על טקסט עוגן מדויק, אתם למעשה בונים לעצמכם פרופיל קישורים יוצא שלא נראה טוב בעיניי גוגל – פרופיל לא טבעי. אם תעשו זאת לעיתים קרובות, האתר שלכם יכול לספוג פגיעה במיקומים. ניתן להתאושש ממנה ע”י הסרת הקישורים, ובכל זאת, עדיף מראש לא להוביל להתרחשות מצב כזה רק כי אלה הן הדרישות בעת החלפת הקישורים מצד מקדמים אחרים.