את עבודת ה-SEO ניתן לחלק לשני חלקים: מה שעושים בתוך האתר על מנת לשפר את מיקומיו בגוגל ומה שעושים מחוץ לאתר. עבודת בתוך האתר (On Page) כוללת בתוכה מרכיבים רבים כמו שיפור מהירות האתר, כתיבת תוכן, הגדרת נתוני מטא, בניית קישורים פנימיים ועוד דברים אחרים שקשורים לאופטימיזציה. ככל שהאתר גדול יותר, כך העבודה בתוך העמוד תהיה מורכבת יותר. למעשה, מדובר בתהליך ארוך ומתמשך שמבוצע לאורך כל עבודת קידום האתר.
מרכיבים חשובים בעבודת און פייג’
תכנון היררכיה נכונה לאתר
חוויית המשתמש תלויה במידה רבה בנוחות הניווט לאתר. לכן יש לתכנן היררכיה קלה ופשוטה להבנה כך שכל אחד יצליח להגיע לכל מקום באתר ב-2-3 קליקים. יש להימנע מריבוי תתי-קטגוריות בתפריטי דרופ דאון (drop down) ולהעדיף תפריטי צד או תפריטי קבוצות. כמו כן, יש לייחס חשיבות גם לחוויית המשתמש במכשירים הניידים ולספק לגולשים תפריט קל ופשוט לשימוש.
אופטימיזציית On Page לנתוני מטא
חשוב להזין בכל עמוד באתר כותרות ותיאורים לגוגל. אומנם גוגל יכול למשוך בעצמו את הנתונים, אבל הם לעולם לא יהיו אידיאליים. מעבר לשילוב הביטויים המקודמים בכל עמוד, חשוב לכלול בנוסף טקסט אינפורמטיבי או מניע לפעולה. רצוי שהוא יבליט ויבדל את האתר מהמתחרים.
צפיפות מילות מפתח
בין אם בחרתם דפים קיימים באתר למטרות קידום אורגני או שהקמתם דפים חדשים, יש לדאוג לצפיפות מילות מפתח לכל דף לפי הביטויים שאתם מעוניינים לקדם. שילוב הביטויים בנתוני המטא לא יספיק. יש להקפיד על צפיפות של 1% של הביטוי המקודם בפיזור לאורך הטקסט. חזרו על הביטוי בצורה כמה שיותר טבעית. חשוב שהביטוי יופיע ב-100 המילים הראשונות, אחר כך רצוי שיחזור על עצמו אחת ל-100 מילים.
שיפור מהירות האתר
פעולות כמו דחיסת HTML וג’אווה סקריפט והקטנת גודל התמונות, הן תהליכים שיכולים לשפר את מהירות האתר. אתר איטי עלול להיפגע בדירוג ולאבד את מקומו לאתרים הרבה יותר מהירים.
פרסום תכנים
חלק בלתי נפרד מעבודת ה-On Page הוא הזנה קבועה של תכנים באתר הכוללים את הביטויים המקודמים. כלומר, כדי להתברג בדף הראשון, עבודה אוף פייג’ ואופטימיזציה בתוך העמוד שכוללת רק שיפורים – לא תספיק. הזנת תוכן באופן קבוע היא אחד מהתהליכים הכי חשובים במהלך הקידום.
שיפור קוד ו-CSS
קוד לא טוב עלול לפגוע בקידום האתר. לכן כדאי לבדוק שיש בו כמה שפחות טעויות מבחינת CSS – HTML. כמו כן יש להקפיד על תגיות נכונות. למשל, לדאוג שאין יותר מ-H1 יחיד בעמוד, שאין H1 לפני H2 ועוד.
שימוש ב-HTTPS
רצוי שכל אתר, גם אם אין בו תהליך הרשמה או מכירה, יהיה ב-HTTPS, כלומר בפרוטוקל מאובטח. אחרת דפדפן כרום יציג אותו כאתר לא מאובטח.
הימנעות מתוכן כפול
תוכן פנימי כפול, בדיוק כמו תוכן חיצוני, פוגע בקידום האתר. יש לבחור באחת השיטות הבאות לתיקון כפילות התוכן:
- מחיקה ויצירת הפניית 301 מהדף המחוק למקורי
- שימוש בתג קנוניקל
- שילוב No Index בדף הכפול
- שכתוב התוכן
לכל מקרה יכולה להתאים שיטה אחרת לפי מטרת השימוש באתר ותכנית הקידום.
התאמה למובייל
בתחומים רבים יותר מ-50% מהגולשים מגיעים מהאתר דרך המובייל. האתר חייב להיות מותאם במלואו לניידים כי עדכון המובייל פירסט מדרג את האתר קודם כל לפי גרסת המובייל ואם היא לא מספיק טובה, האתר יספוג ירידה במיקומים.