מה זה ביטויי זנב ארוך?

(Long Tail Keyword)
ביטוי זנב ארוך

תוכן עניינים

רשימת מילות מפתחת המורכבת משאילות חיפוש שנפח החיפוש שלהן אינו גדול, אולם לרשימה הביטויים המרכיבים אותה ביחד, ישנו נפח גדול הכדאי מאוד לקידום בגוגל. מילות מפתח אלה נמצאות בכל אסטרטגיה של מקדם אתרים.

מדוע מקדמי אתרים מקפידים לקדם מילות מפתח בזנב ארוך?

  1. קידום מהיר יותר – ככל שהמילה היא בעלת נפח חיפוש נמוך יותר, כך היא פחות תחרותית וכך תהליך קידומה יהיה מהיר יותר. שילוב קידום מילים כאלה בתכנית העבודה יכול ליצור תנועה לאתר והמרות בפרק זמן קצר יחסית וכך להניב תוצאות ראשוניות הרבה לפני שהמילים התחרותיות מניבות.
  2. קידום ממוקד יותר – ביטויי זנב ארוך מורכבים לפחות מ-2 מילים. הן יכולות להיות מסווגות באופן הבא:
    • לפי אזור: מילות מפתח המתמקדות לפי אזור או עיר מסוימת. למשל: “טכנאי מחשבים במרכז” או “טכנאי מחשבים בתל אביב”.  בנושאים רבים, קידום ביטויי זנב ארוך הוא חלק מרכזי באסטרטגיה. למשל אצל בעלי מקצוע, מסעדות ומלונות, בעוד שאצל עסקים אחרים איך כלל צורך לקדם לפי אזורים.
    • לפי נושא או תת נושא ספציפי: לא תמיד משתמשים יקלידו ביטוי גנרי על מנת למצוא את השירות או המוצר שהם מחפשים. במקרים רבים, הם מודעים לכך שעל מנת לייעל את החיפוש, עליהם להשתמש בביטויים ספציפיים. למשל “תיקון מחשבי אפל”.
    • שילוב בין השניים: אם המשתמש רוצה למקד את החיפוש שלו בעוד רמה אחת, הוא פשוט ישלב בין 2 האופציות הקודמות וירשום: “תיקון מחשבי אפל בירושלים”.

איך מוצאים מילות מפתח בזנב ארוך

ניתן להזין ביטוי כלשהו בשורת החיפוש של גוגל ולראות את ההשלמות המתקבלות.

המלצה על ביטויי זנב ארוך

למשל בחיפוש טכנאי מחשבים, גוגל מזהה כי החיפוש מבוצע מאזור רמת גן ולכן הוא מספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר לאזור החיפוש.

אולם הדרך הטובה, היעילה והמהירה ביותר לבדוק רשימת ביטויים ללא שייכות לאזור החיפוש, וכך לסנן ביטויי זנב ארוך, היא בעזרת אחד הכלים שבודקים את ההשלמות האוטומטיות באופן כללי, למשל Keywordtool.il.

בבדיקת הביטוי “טכנאי מחשבים” מתקבלת רשימה של 239 ביטויים רלוונטיים הנגזרים מתוך הביטוי.

כלי מילות מפתח זנב ארוך

בדיקת נפח החיפושים הממוצע של ביטויי זנב ארוך

איך תוכלו לדעת מה מתוך הרשימה נחשב לביטוי זנב ארוך ומה למילת מפתח תחרותית? העתיקו את הרשימה לכלי תכנון מילות המפתח של גוגל ובדקו לאלה מילים ישנו נפח חיפוש גבוה ולאיזה ביטויים ישנו נפח חיפושים נמוך. שימו לב: כמות שיכולה להיות מאוד תחרותית בנושא מסוים יכולה להיות לא תחרותית כלל בנושא אחר ולכן יש לבצע השוואה ביחס לכל תחום.

נפח חיפושים למילים של זנב ארוך

 

חשוב לדעת: מי שאינו מנהל קמפיין ממומן בגוגל, או שהוא מנהל קמפיין בתקציב נמוך, יוכל לראות אך ורק טווח חיפושים ממוצע ולא נפח חיפושים ממוצע. איך ניתן לראות בדרך אחרת את הנפח בכל זאת? דרך גרסאות בתשלום של כלים לבדיקת מיקומים או דרך אחד הכלים שאיתם בודקים את ההשלמות האוטומטיות של גוגל.

כדאי לבדוק גם את הופעות מילות המפתח בכלי מנהל האתרים

בעת חקר מילות המפתח, וגם כאשר מרחיבים אותו עם הזמן, חשוב מאוד לבדוק גם על איזה ביטויים מופיע האתר בכלי מנהל האתרים. שם תוכלו לגלות ביטויים שלא נלקחו בחשבון וכך להבין לפעמים שאם למילה מסוימת ישנו נפח אפסי בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל, או נפח נמוך מאוד, בכל זאת לאתר ישנם לא מעט הופעות הנראות בכלי מנהל האתרים ולכן ביטוי זה כדאי מאוד לקידום.

קישורים שימושיים

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.