תופעת “חיפושים בלחיצת אפס” עלתה בשנת 2020 לכמעט 65% כשבשנה שלפניה עמד מספר זה על 50%. במילים אחרות, 65% מהחיפושים בתוצאות החיפוש לא הובילו את הגולשים להיכנס לאתר זה או אחר.
כפי שפורסם ב-Search Engine Land, מבדיקה שנערכה עלה כי בשנת 2020, 65% מהחיפושים בגוגל לא הובילו להקלקה ולכניסה לאתרים. מתוך כך, 46.5% מתוצאות אלה שייכות למשתמשים במחשבים נייחים ו-77.2% למשתמשים במכשירים ניידים.
יש לציין כי הנתונים של כל שנה מגיעים ממקור אחר, אך באופן כללי נראית מגמה של “קניבליזציה” של קליקים על ידי גוגל.
גדילה בנפח החיפושים בשנת 2020, פחות קליקים
בשנת 2020, גדל נפח החיפושים בגוגל, אך פחות גולשים מקליקים על אתרים. הסיבות לכך יכולות להיות שונות, אחת מהן היא פתרון לשאילתות כבר בדף התוצאות. אנו עדים לכך שגוגל פועלת להציג מענה לשאלות על ידי אמצעי “שאלות ותשובות” ועל ידי “סניפיט”.
עבור גוגל מדובר במתן מענה לגולשים. המפרסמים לעומת זאת עלולים לאבד תנועה, אך כדאי לדעת כי ההשפעה אינה אחידה בכל החיפושים. בתחומים בהם גוגל מתחרה בשאר המפרסמים כמו סוכנויות נסיעות ופלטפורמות לביקורת, העסקים עלולים לאבד נתח גדול מהגולשים לעומת תחומים בהם גוגל אינה מתחרה באופן ישיר.
אופטימיזציה של התוכן המופיע בגוגל
עסקים ומקדמים צריכים לדעת כיצד להניע את הגולשים אל עבר האתר. מידע עשיר מדי אשר מופיע בתוצאות של גוגל עשוי להוביל לכך שהגולשים יקבלו את התשובה מוקדם מדי (דרך “סניפיט”) ולא יכנסו לאתר.
לעומת זאת אתרים שילמדו לנצל את התעבורה ואת החשיפה ויבצעו אופטימיזציה של התוכן, יזכו להשיג תועלת ברמת יצירת מותג ואמינות מצד הגולשים. בחינת התוכן באתר והתייחסות אליו בהתחשב בתופעת “חיפושים בלחיצת אפס” תוביל לחשיפה גבוהה יותר של העסקים.