ניתוח שנת 2020 מציג: יותר חיפושים בגוגל, פחות קליקים

מיטל אור
בשנת 2020 עלו מספר "חיפושים בלחיצת אפס" ועכשיו בעלי אתרים צריכים לבחון את התוכן שמופיע באתר ובתוצאות החיפוש.
יותר חיפושים בגוגל פחות קליקים

תופעת “חיפושים בלחיצת אפס” עלתה בשנת 2020 לכמעט 65% כשבשנה שלפניה עמד מספר זה על 50%. במילים אחרות, 65% מהחיפושים בתוצאות החיפוש לא הובילו את הגולשים להיכנס לאתר זה או אחר.

כפי שפורסם ב-Search Engine Land, מבדיקה שנערכה עלה כי בשנת 2020, 65% מהחיפושים בגוגל לא הובילו להקלקה ולכניסה לאתרים. מתוך כך, 46.5% מתוצאות אלה שייכות למשתמשים במחשבים נייחים ו-77.2% למשתמשים במכשירים ניידים.

יש לציין כי הנתונים של כל שנה מגיעים ממקור אחר, אך באופן כללי נראית מגמה של “קניבליזציה” של קליקים על ידי גוגל.

גדילה בנפח החיפושים בשנת 2020, פחות קליקים

בשנת 2020, גדל נפח החיפושים בגוגל, אך פחות גולשים מקליקים על אתרים. הסיבות לכך יכולות להיות שונות, אחת מהן היא פתרון לשאילתות כבר בדף התוצאות. אנו עדים לכך שגוגל פועלת להציג מענה לשאלות על ידי אמצעי “שאלות ותשובות” ועל ידי “סניפיט”.

עבור גוגל מדובר במתן מענה לגולשים. המפרסמים לעומת זאת עלולים לאבד תנועה, אך כדאי לדעת כי ההשפעה אינה אחידה בכל החיפושים. בתחומים בהם גוגל מתחרה בשאר המפרסמים כמו סוכנויות נסיעות ופלטפורמות לביקורת, העסקים עלולים לאבד נתח גדול מהגולשים לעומת תחומים בהם גוגל אינה מתחרה באופן ישיר.

אופטימיזציה של התוכן המופיע בגוגל

עסקים ומקדמים צריכים לדעת כיצד להניע את הגולשים אל עבר האתר. מידע עשיר מדי אשר מופיע בתוצאות של גוגל עשוי להוביל לכך שהגולשים יקבלו את התשובה מוקדם מדי (דרך “סניפיט”) ולא יכנסו לאתר.

לעומת זאת אתרים שילמדו לנצל את התעבורה ואת החשיפה ויבצעו אופטימיזציה של התוכן, יזכו להשיג תועלת ברמת יצירת מותג ואמינות מצד הגולשים. בחינת התוכן באתר והתייחסות אליו בהתחשב בתופעת “חיפושים בלחיצת אפס” תוביל לחשיפה גבוהה יותר של העסקים.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
870
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
674
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
349
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107894
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102344
מדיה חברתית
דנה רוזן
83164
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.