בהמשך לחידושים האחרונים של יוטיוב בתחום ה-AI שנועדו לסייע ליוצרי התוכן, כעת יש מספר חידושים שמעניקים ליוצרים יכולות חדשות בפלטפורמה. למשל, מעכשיו יוצרים יוכלו לעלות לאוויר בלייב ביוטיוב שורטס (בדומה למודל של טיקטוק), לשלב פוטג’ים ואפקטים לסרטונים ולהשתמש במדבקות.
מהם השינויים החדשים ביוטיוב?
יש כמה שינויים חדשים ומגניבים שיצאו במקביל, שיעזרו ליוצרי התוכן להשתמש ביותר אפשרויות ולקבל חשיפה מוגברת:
- שיתופי פעולה: התכונה הזו תאפשר לכם לקחת סרטון שורטס של מישהו אחר ולשלב אותם עם שלכם, כאשר המסך מפוצל ל-2 חלקים.
- סטיקר שאלות ותשובות: מעכשיו, אפשר לערב גם את הצופים בסרטונים שלכם עם שאלות שמופנות אליהם – והם יענו דרך המסך. כן, ממש כמו בסטורי.
- שידורים חיים בשורטס: ניתן לחשוף את עצמכם בלייב כדי להופיע בפיד הבלתי נגמר של השורטס, וכך לקבל חשיפה רחבה במינימום מאמץ. ביוטיוב גם אומרים, שהם מקוווים שזה יאפשר ליוצרי התוכן ליצור חיבורים עם קהלים חדשים.
- הצעות ליצירה: כעת, יוטיוב תנסה לזהות באופן אוטומטי טרנד שאולי אתם מנסים להתחקות אחריו ותציע לכם להשתמש באודיו או באפקטים מתאימים.
- פלייליסט לשורטס: יוצרים יוכלו כעת לשמור סרטונים קצרים בפלייליסטים לצפייה חוזרת בעתיד.
- להפוך סרטון רגיל לשורטס: תכונה שעדיין נבדקת – למעשה, יהיה ניתן לחתוך בצורה הגיונית ומתאימה לשורטס סרטון קיים כדי לייצר עוד פיסת תוכן בפחות זמן.
הצמיחה המטאורית של שורטס
יוטיוב, כמו מטא שמשקיעה בסרטון הקצר שלה (ה”רילס”), רואה צמיחה חסרת תקדים מאז שטיקטוק יצאה לעולם וחשפה את פורמט הסרטונים הקצרים – הטרנד שיצר מגמה חדשה בענף הרשתות החברתיות. זאת אולי הסיבה, שיוטיוב בוחרת פעם אחר פעם להשקיע בסרטוני השורטס, כדי לאפשר ליוצרי התוכן להתפתח להמון כיוונים שונים. מיוטיוב נמסר:
“מכלי רמיקס שעוזרים ליוצרים למנף תוכן מכל מיליארדי הסרטונים של יוטיוב ברחבי העולם בתוכן חדש ומקורי ועד להרחבת תוכנית השותפים של יוטיוב כך שיוצרים יוכלו להצטרף ולהרוויח כסף מהשורטס שלהם, אנחנו רוצים להקל על כל אחד להצטרף וליצור את מה שהם אוהבים.” [מקור: SearchEngineLand]