הרבעון הראשון של 2021 מאחורינו והוא מראה כי צרכנים הוציאו יותר כסף על רכישות מתוך אפליקציית יוטיוב מאשר בכל אפליקציה אחרת.
בהתאם לפי מה שפורסם באתר Search Engine Journal, יוטיוב הפכה לאפליקציה מספר אחת מבחינת הוצאות צרכנים. נתון זה מפורסם לאחר שנבחנו הוצאות הצרכנים בכל האפליקציות ברבעון הראשון של השנה (2021).
נתונים חדשים מגלים כי החודשים הראשונים של השנה שברו שיאים בכל הנוגע להוצאות הצרכנים מתוך האפליקציות. הדבר נכון לשימוש באפליקציות באופן כללי ובפרט באפליקציית יוטיוב.
גדילה של 40% בהוצאות דרך שימוש באפליקציות
הרבעון הראשון של 2021 מצביע על עלייה של מעל 40% בהוצאות הצרכנים דרך שימוש באפליקציות. ההוצאות שנעשו דרך המכשירים הניידים עמדו ברבעון על סכום של כ-9 מיליארד דולר יותר לעומת הרבעון הראשון של שנת 2020.
הצמיחה ברכישות האפליקציות ומתוך האפליקציות מאפיינת הן את משתמשי האנדרואיד והן את משתמשי ה-iSO כשההורדות שלהן גדלו באופן משמעותי בשתי מערכות ההפעלה.
מה אנשים קונים ביוטיוב?
כתבנו כי הצרכנים הגדילו את ההוצאות שלהם בעבור רכישת אפליקציות ורכישה בתוך אפליקציות שונות והגדילה המשמעותית ביותר הייתה באפליקציית יוטיוב. על אף שאפליקציית יוטיוב היא חינמית וכל אחד יכול לצפות בסרטים ללא מגבלה, אך עם פרסומות, יכולה לעלות השאלה על מה הצרכנים משלמים.
אמנם אין מידע מדויק על מה בדיוק הצרכנים מוציאים את כספם ביוטיוב, אך אלו האפשרויות אשר עומדות לפניהם:
- מנוי פרימיום–על אף שהאפליקציה חינמית, משתמשים רבים בוחרים לשלם כסף בעבור מנוי פרימיום כדי להימנע מהצגת הפרסומות.
- חברות בערוץ – ישנם מנויים חודשיים לערוצים ספציפיים ובהם יכולות להיות הטבות שונות.
- תרומה ליוצרים – חלק מהמשתמשים בוחרים לתרום ליוצרים כסף כדי להביע את הערכתם.
- סופר צ’אט – משתמשים יכולים לבחור לשלם כדי להבליט את ההודעות שלהם במהלך סטרימינג של היוצר.
- סופר סטיקר – דומה לאופציה שלפני אך עם שליחת “מדבקה” במהלך סטרימינג (שידור חי) של היוצר.
המשתמשים אוהבים את יוטיוב ואת היוצרים
בשנת 2020 השימוש ביוטיוב עמד על פי 6 מאפליקציית הסטרימינג הבאה אחריה. היום אנחנו יכולים לראות כי יותר משתמשים בוחרים לשלם למנוי פרימיום וכי יותר משתמשים בוחרים לתמוך ביוצרים על ידי תרומה, סופר צ’אט וסופר סטיקר (כולם הולכים ליוצרים עצמם).
נכון לעכשיו נראה כי יוטיוב הופכת לאפליקציה מספר אחת בהוצאות הצרכנים ולא רק. המשתמש הממוצע צופה ביוטיוב במשך 38 שעות בחודש.