הקהל אשר משתמש בפלטפורמה עומד על כ-2 מיליארד משתמשים, מה שאומר שהנתון של משתמשי הסרטונים הקצרים עצום ומאפיין את הרוב הגדול של המשתמשים.
המשמעות של השימוש הגבוה עבור YouTube
אחת ממטרותיה של YouTube היא להשאיר את המשתמשים אצלה לזמן ממושך ככל האפשר ומתוך כך להתחרות ב-TikTok הפופולארית. הנתונים המפורסמים מצביעים על כך כי הפלטפורמה מצליחה להדוף את התחרות הגוברת והם יכולים להסביר את הסיבה לכך שכל פלטפורמה קופצת על כל טרנד חדש.
הנתונים מצביעים על כך שכ-70% ממשתמשי האינטרנט צופים בסרטוני ווידאו קצרים באופן קבוע. נתון זה מסביר את העניין הגובר בסרטוני Shorts. כמובן, YouTube עדיין מתחרה ב-TikTok וזו מבוססת בקרב קהלים אשר נהנים מהגלילה של הרשת.
בילוי של שעות בגלילה
TikTok יצרה גלילה אשר מציעה למשתמשים עוד סרטונים אשר הותאמו עבורם. הצפייה נעשית “תוך כדי תנועה”, מה שמוביל לכך שהמשתמשים מבלים שעות בתוך האפליקציה, בציפייה לדבר הבא שהרשת תציע להם. הרגלי הצפייה הללו מאפיינים את הפלטפורמה הצעירה וברור כי גם YouTube רוצה לקחת אליה חלק מהצופים.
סיבה נוספת לכך שיותר אנשים מבלים מול Shorts ומול סרטוני TikTok היא ההתאמה של הפורמט הקצר לטווח הקשב של המשתמשים. אפשר לראות כי הדבר בא לידי ביטוי לא רק בסרטונים המיועדים לשעשוע אלא גם סרטוני הדרכה שהופכים להיות קצרים יותר ובכלל תפיסה דיגיטלית שבאה לענות בדיוק למידת הקשב של המשתמשים.
הפלטפורמות החברתיות “משכפלות” זו את זו
המשתמשים ברשת נמצאים בתנועה מתמדת וכפי שהפלטפורמות השונות מתפתחות גם הם מתפתחים. רבים מחפשים את ה-דבר הבא, המקום לקבל את המידע הכי מעניין ואת דרך הבידור שתענה לציפיות שלהם. כדי לשמור על המעורבות ועל המשתמשים בתוך הפלטפורמה, על כל אחת להיות עם אצבע על הדופק ולהתפתח יחד עם הקהל.
התוצאה לא פעם היא שכפול של הטרנד מרשת אחת לאחרת. כבר ראינו זאת עם הקמתה של ClubHouse שסחפה אחריה משתמשים רבים בתקופה קצרה וגרמה לרשתות החברתיות לפתח אמצעים דומים לתקשורת קולית בלבד.