כפי שפורסם ב-Digitalinformationworld, יוטיוב שינתה את תנאי השימוש שלה ותתחיל להוסיף מודעות גם על סרטונים שיוצריהם אינם רשומים בתוכנית השותפים ובמקרה זה היא לא תחלוק איתם את הרווחים.
הצטרפות לתוכנית השותפים של יוטיוב
תוכנית השותפים של יוטיוב מאפשרת ליוצרים ובעלי הערוצים ליהנות מרווחים. תנאי הסף להצטרפות הם מעל 1,000 מנויים לערוץ ויותר מ-4,000 שעות צפייה ציבוריות. כל ערוץ שעומד בקריטריונים אלו רשאי להגיש בקשת הצטרפות לתוכנית השותפים.
מרגע ההצטרפות לתוכנית השותפים, יוטיוב חולקת עם היוצר או בעל הערוץ רווחים כשאלו מגיעים מפרסומות שהחברה שמה על הסרטונים. חלק מעדכון תנאי השירות החדשים קובעים כי מעתה יוטיוב תוכל ליצור מוניטיזציה לסרטונים, גם אם בעליהם לא לוקחים חלק בתוכנית השותפים.
מה המשמעות של צעד זה?
יוטיוב למעשה קובעת כי היא תוכל לשים פרסומות על כל ערוץ וסרטון, גם אם הוא לא הגיע לדרישות הסף להצטרפות לתוכנית השותפים. בנוסף, היא תוכל לשים פרסומות ולצבור רווחים גם מערוצים אשר החליטו במודע שלא להצטרף לתוכנית ובכך החליטו שלא להרוויח ממנו כסף.
ההשפעה תהיה גם על הערוצים הגדולים אשר החליטו שלא להצטרף לתוכנית השותפים וגם על אלו הקטנים. יוצרים בתחילת דרכם יכלו עד כה לקדם את עצמם ולצבור קהל כשהיתרון שלהם הוא שאין עצירה לפרסומות.
מעתה, זה ישתנה. כמו כן, בעלי עסקים קטנים אשר מפרסמים סרטונים לצורך קידום שירות זה או אחר, עשויים גם כן למצוא עצמם כפלטפורמה לפרסומות (לעתים גם של המתחרים) וזאת בלי שהם עצמם ייהנו מהרווחים.
סעיפים נוספים המופיעים בתנאי השירות החדשים
יוטיוב שמה דגש על זיהוי פנים ומדגישה כי יש להימנע מצילום אנשים ללא רשותם, לקבל אישור מראש או לטשטש את פניהם. זה לא חדש, אך הפעם החברה החליטה לשים על כך דגש רב יותר בתנאי השירות.
עבור יוצרים אשר מקבלים תשלומים, מעתה יוטיוב תשנה את המדיניות שלה בכל הנוגע לתשלומי המס והיא תפעל על פי חוקי המס האמריקאיים. יוצרים מחוץ לארה”ב צריכים לקרוא את התנאים היטב ולהבין כיצד הדבר ישפיע עליהם.
תנאי השירות החדשים יכנסו לתוקפם ב-1 ליוני 2021.