יוטיוב מציגה דרך חדשנית ומרגשת למותגים ליצור קשר עם הצרכן הגדול ביותר שלה – דור ה-Z (גילאי 18-24). על ידי מינוף כוחה של הבינה המלאכותית וספריית המוזיקה העצומה של הפלטפורמה, יוטיוב מספקת פתרונות למודעות המבוססים על בינה מלאכותית ומציעה למפרסמים הזדמנויות חדשות להתחבר למשתמשים באמצעות סאונדים, מה שהתגלה כגורם תורם מרכזי בויראליות של סרטון, בפלטפורמות המערבות סרטונים קצרים, כמו טיקטוק, רילס בפייסבוק ובאינסטגרם.
בחירת המוזיקה, אגב, תתבצע באמצעות בינה מלאכותית בהתאמה אישית לקהל שנוגע למותג שלכם.
יוטיוב, מוזיקה, דור ה-Z ומה שביניהם
יוטיוב היא כבר מזמן לא פלטפורמה רק של סרטונים, אלא גם הפלטפורמה המושלמת להפצת מוזיקה ע”י אמנים – עם מספר מדהים של 100M+ שירים בקטלוג המוזיקה של יוטיוב שורטס ברחבי העולם וגרסאות מקומיות של יוטיוב הזמינות ביותר מ-100 מדינות וב-80 שפות. זאת גם הסיבה שהיא יכולה לאסוף מידע רב כל כך על השירים האהודים ביותר על משתמשים, ולספק סטטיסטיקות אמינות על המוזיקה האהובה עליהם, בהתאם.
סוכנות המחקר TalkShoppe מדווחת כי הצופים מפזרים את זמן הצפייה שלהם על פני פורמטים שונים של וידאו – כאשר בני דור ה-Z, שהם גילאי 18-24, מקדישים לא יותר מ-22% מזמן הצפייה שלהם לפורמט אחד שאליו הם נצמדים – הכוונה היא שכמשתמשים יחידים, אתם כנראה לא מחלקים את זמן השהייה שלכם ביוטיוב שווה בשווה בין ‘שורטס’ לבין ‘סרטונים ארוכים’, אלא שיש סוג אחד שהוא האהוד עליכם ואליו אתם מקדישים את מירב הזמן.
בשני סוגי הסרטונים הללו ישנן מודעות, וכדי לעזור לכם ליצור קשר עם בני דור הצעיר הזה, בסגנון צריכת המוזיקה המועדף עליהם ביוטיוב, היא מציגה בחודשים הקרובים שני פתרונות פורצי דרך בתחום:
- מודעות עם מוזיקה שנבחרה באמצעות בינה מלאכותית.
- פיילוט מסוים של חלון ‘מוזיקה טרנדית’ המופיע למשתמשים.
איך מודעות מבוססות סאונד ישפרו את המותג שלכם?
על ידי שימוש בפתרונות מודעות מוזיקה המבוססים על בינה מלאכותית ופילוח מוזיקה טרנדית שמהדהדת לקהל מדור ה-Z, המותג שלכם יכול להפיק תועלת בכמה דרכים:
- היצמדות לטרנדים: תוכלו לשייך את המותג שלכם למוזיקה פופולרית וטרנדית, וליצור חיבור בין המותג שלכם לבין המוזיקה שמשתמשי דור ה-Z מקיימים איתה אינטראקציה פעילה. זה יעזור להגדיל את הנראות והתודעה של המותג בקרב קהלים חדשים.
- A/B טסטינג: תוכלו לבחון איך שילוב המוזיקה הטרנדית עובד במספר פורמטים – שורטס או בסרטונים ארוכים, ולבדוק מה עובד יותר טוב. פתרונות מודעות המוזיקה המבוססים על בינה מלאכותית יהיו זמינים במגוון מכשירים ופורמטים, כולל סרטונים ארוכים, אודיו וסרטונים קצרים של יוטיוב. מנפו סרטונים ארוכים למגוון פורמטים, וכך כל משתמש יוכל לצפות בכם בפורמט התוכן האהוב עליו – מי שאוהב לצפות בשורטס יראה אתכם שם, וכך גם לגבי מי שאוהב לצפות בסרטונים ארוכים יותר.
- שימוש לטובה במגמת העלייה של יוטיוב שורטס: כיום פלטפורמת הסרטונים הקצרים המובילה היא טיקטוק, אבל ככל שליוטיוב שורטס מתווספים פיצ’רים חדשים והיא משתכללת – כך גם הפופולריות שלה עולה. זו הזדמנות מצוינת “לעלות על הגל” ולקדם את העסק שלכם גם שם בדרכים חדשות ואפקטיביות.