בשבוע שעבר יאהו הודיעו בבלוג החיפוש שלהם כי תוצאות החיפוש האורגניות עבור דפי ווב, וידאו ותמונות מופעלות מעתה על ידי בינג. מבחינה קוסמטית אין שינוי באופן הצגת התוצאות, אך המנוע הפועל מאחורי הקלעים הוא זה של בינג. כרגע המעבר נעשה בקנדה וארה”ב באזורים דוברי אנגלית, אך בהמשך הוא אמור להקיף את כלל אתרי החיפוש של יאהו בעולם.
מספר אתרים כגון SEOmoz כבר מדווחים על בעיות בשימוש בפקודה linkdomain או link עם פרמטרים מתקדמים כפי שהודגם בפוסט “ריגול אחרי אתרי מתחרים“. נראה כי לפחות כרגע, ניתן לעקוף את המגבלה באמצעות שימוש ביאהו הודו או יאהו איטליה אשר ממשיכים לתפקד באמצעות האלגוריתם הקודם.
לאחר השלמת הצעד הנ”ל, למעשה הושלם השלב הראשון ב- “חזית החיפוש” של יאהו ובינג מול גוגל. בשלב השני אשר צפוי להסתיים בחורף, יבוצע איחוד של מנוע התוצאות הממומנות. מבחינת מקדמי אתרים מדובר כאמור בחרב פיפיות: מצד אחד לא יהיה ניתן להשתמש יותר בחלק מהפרמטרים המיוחדים של יאהו, מצד שני יהיה קל יותר לבצע אופטימציה עבור שלושת מנועי החיפוש המובילים.
בארץ מנוע החיפוש של יאהו מפעיל את החיפוש באתר וואלה ומבדיקה שערכנו לא נראה כי חל שינוי כולשהוא בתוצאות: חיפוש של שתי שאילותות זהות באתר בינג ובאתר וואלה עדיין מחזיר שני סטים שונים.