פלטפורמת X משקפת באופן די ממצה את החזון של אילון מאסק, חזון שהחל להחזיק בו עוד מסוף שנת 2022. כעת, לאור יציאתה של ט’רדס לאוויר וסטנדרט התחרות הקשיח שהציבה בעבור טוויטר – אין מנוס מלהשקיע ברשת החדשה ולהפוך אותה לתחליף שלה. לפני מספר ימים, אילון מאסק צייץ שאחד מהפיצ’רים שעומדים להיווסף לרשת התחליפית, הוא חיפוש מבוסס שמבוסס על משמעות ולא רק על מילות מפתח.
כפי שנאמר על ידו, בתגובה לביקורת על אופן החיפוש הקיים:
“אנחנו עובדים על חיפוש סמנטי (AI). נציג פוסטים של X שתואמים למשמעות החיפוש שלך, לא רק לטקסט.”
We are working on semantic (AI) search. Will show posts of X that match the meaning of your search, not just the text.
— Elon Musk (@elonmusk) August 7, 2023
הקמת הרשת החברתית X כתחליף לטוויטר
הרשת החברתית X נולדה מתוך חזון להפוך את רשת המסרים הקצרים לפלטפורמה רחבה יותר, למעין יחידת בידור עבור כולם – “האפליקציה של הכל”. זה חלק מהמיתוג מחדש שטוויטר מבצעת לעצמה, כדי להפוך את עצמה לאפליקציה יותר חדשנית ומעניינת.
מלבד הרשת X, אילון מאסק גם משקיע ב-AI ומפתח מודלים ייחודיים ג’נרטיביים של AI משלו, שלדבריו יהיו “דוברי אמת ברמה מרבית” ולא מוטים על ידי אג’נדות פוליטיות או הטיות נפוצות של מערכות בינה מלאכותית.
שיפור החיפושים באפליקציה
ב-X נראה שעובדים על התאמה סמנטית יותר של נתונים, אשר תספק קיבולת חיפוש משופרת, תוך שהיא גם עשויה לספק את כל תובנות הנתונים החדשות לעסקים וליוצרים, שיכולות לעזור להבין טוב יותר את ההקשר של אזכור בתוך פוסט (בניגוד לשימוש רק באיתור של מילות מפתח למשל). זהו למעשה ההבדל בין מנועי חיפוש “פשוטים” למנועי חיפוש מורכבים יותר. מנוע חיפוש מורכב יודע לזהות גם את משמעות הדברים ואת הקשרם מתוך הטקסט, ולא רק לאתר מילות מפתח. עם זאת, מדובר במנגנונים מורכבים יותר שלא כל אחד מסוגל לפתח, הם דורשים מחקר רב ונכונות לעבודה. ב-X (טוויטר) צופים שהדבר יבוא לידי ביטוי דרך הבנת המשמעות של תיוגים, האשטגים וטקסטים מתוך הציוץ.