אחרי תנודתיות שינויים גבוהה למדי, הנובעת במרביתה מעמדותיו השנויות במחלוקת של אילון מאסק והשינויים הבלתי פוסקים בפלטפורמה לאורך כל השנה האחרונה (כמו הניסיון למחוק את כל מדדי המעורבות באפליקציה וגם תצוגת הקישורים החדשה שהובילה לזעם רב בקרב הקהילה) – עדיין מצד המשתמשים, הפלטפורמה נראית יציבה ויש לה מיליונים שמשתמשים בה מדי יום. מפרסמים רבים החליטו לסגת מהפלטפורמה לטובת פרסום בפלטפורמות B2B אחרות כמו לינקדאין, או לפרסום במטא משום שלא ניתן לסמוך על הפלטפורמה במידה מספקת. או כפי שניתן לראות בהודעתה של הנציבות האירופית על הפסקת הפרסום ב-X, הנציבות הודיעה על כך שתפסיק לפרסם ב-X עקב “חששות נרחבים הנוגעים להפצת דיסאינפורמציה”.
ועדיין, אפילו לאור העובדה שפרסום ב-X הוא לא האופציה הכי פופולרית כרגע, אולי השינוי הבא הוא דווקא מעודד.
אפשרות לסמן “רק משתמשי פרימיום” כקהל היעד
כעת, אנשי הפרסום והשיווק יוכלו למקד את הקמפיינים שלהם רק למשתמשי הפרימיום:
הדוגמה שלמעלה פורסמה על ידי מהנדס ב-X בשם Nate Esparza – ניתן לראות שנוספה תיבת סימון חדשה בתהליך יצירת המודעה, שמאפשרת בלחיצה אחת בלבד לטרגט רק את מי שמשלם כסף באפליקציה.
נזכיר שלפני קצת יותר משנה, אילון מאסק בחר להשיק את “וי כחול בטוויטר” – התכונה שמאפשרת למשתמשים לשלם כסף ובכך לקבל עדיפות במקומות מסוימים בפלטפורמה, וכן ליהנות מפיצ’רים מסוימים שלא זמינים לאחרים. אחרי כשלושה חודשים, מהלך שנוי במחלוקת קרה, ומאסק הודיע שמנויים עם “וי כחול” יקבלו עדיפות על פני אחרים בתגובות בטוויטר. מאז, ככל שהעדכונים לגבי התכונה הזו מתפתחים, נראה שמאסק מעודד יותר ויותר משתמשים לרכוש את הוי הכחול, ויש שיגידו שנוצר כאן ניסיון לייצר הפרדה מובהקת – בין מי שמשלם, ומי שלא.
אבל למה בכלל שנרצה להגיע רק למשתמשי פרימיום?
כשמפרסמים למשתמשי פרימיום, למעשה ניתן להגיע לקהל אמיד יותר וגם לקהל שנוטה להביע יותר מעורבות. מדובר באופציה מעניינת, שכן לאנשים שבוחרים לשלם עבור וי כחול בדרך כלל יש יותר כסף להוציא או יותר נכונות להוציא כסף בתוך האפליקציה (מה גם, שפעמים רבות מדובר על בעלי עסקים שהנם פעילים יותר ב-X), וכך אפשר פחות לבזבז את התקציב על פלחי שוק לא רלוונטיים. עם זאת, יש לזכור שרק ל-1% ממשתמשי הפלטפורמה יש בכלל מנוי ל-X Premium. לכן, קהל היעד יקטן ב-99% בבחירה באופציה הזו – לכן כדאי לבחור מראש קהל יעד גדול בהרבה.