העדכון החדש כולל שינוי משמעותי באלגוריתם של X: מעכשיו פוסטים שיוצמדו על ידי יוצרי תוכן לראש הפרופיל, יוצגו לכל העוקבים שלהם. בעבר, פוסטים מוצמדים צברו חשיפה דומה לכל פוסט אחר. העדכון החדש יאפשר למשתמשים להבליט תכנים ספציפיים לפי בחירתם. כדי למנוע שימוש לרעה בפיצ’ר החדש, החשיפה תתקבל עבור פוסט אחד כל 48 שעות.
A change is coming to our recommendation algorithm that will ensure that all your followers see your pinned posts.
This only applies to one pinned post every ~48 hours to prevent gaming of the system.
— Elon Musk (@elonmusk) February 28, 2024
יותר חשיפה, יותר אפשרויות
חשיפה מוגברת זו משמעותית עבור אנשי השיווק. פוסטים מוצמדים יכולים לשמש באופן אסטרטגי להצגת הכרזות חשובות, ולקידום תכנים מסוימים יותר מאחרים. יהיה מעניין לראות כיצד העדכון החדש ישפיע על האופי של פלטפורמת X, אם בכלל. אך כבר סביר להניח שנראה כמה מגמות חדשות:
- קידום ממוקד: מנהלי הסושיאל יוכלו לנצל פוסטים מוצמדים כדי לקדם באופן עקבי קמפיינים ספציפיים, או להדגיש מוצרים ושירותים מרכזיים.
- קידום תכנים על-זמניים: תוכן בעל ערך על-זמני כמו מדריכים, יוכל להיות מוצמד. כך, התוכן יישאר רלוונטי ושימושי עבור המשתמשים לאורך זמן.
- שיפור שירות הלקוחות: יהיה ניתן להצמיד לראש הפרופיל שאלות נפוצות, דרכים ליצירת קשר ומשאבים מועילים נוספים. זו דרך טובה להפוך מידע שירותי לנגיש יותר עבור העוקבים.
צעד בכיוון הנכון?
העדכון החדש מגיע על רקע תלונות של גולשים, לפיהן הפוסטים שהם מעלים לא זוכים לחשיפה אפילו על-ידי משתמשים שבחרו לעקוב אחריהם. חשיפה כזו אמורה להיות מובנת מאליה, אבל האלגוריתם של X מתעדף פוסטים עם פוטנציאל למעורבות על פני תכנים אחרים. תלונות אחרות נובעות מהחלטתו של מאסק להפחית את החשיפה למשתמשים שלא שילמו על חשבון פרימיום בפלטפורמה. הצעד החדש נועד לתת מענה מסוים לתלונות הללו.
שילוב פוסטים מוצמדים בתוכנית השיווק
לצד הפוטנציאל, חשוב לזכור שהאלגוריתם ייתן עדיפות לפוסטים מוצמדים רק פעם אחת בכל 48 שעות, כדי למנוע קידום מופרז. לכן, חשוב שאנשי שיווק יבחרו להצמיד תכנים באיכות גבוהה בלבד. בסופו של דבר, העדכון החדש מהווה הזדמנות מעניינת עבור מנהלי הסושיאל ב-X. באמצעות שימוש מושכל בפוסטים מוצמדים, אפשר להבטיח שהתוכן מגיע לקהל רחב יותר, ולקדם מעורבות גדולה יותר עם העוקבים.