במסגרת הניסיון המתמיד למשוך יוצרי תוכן לפלטפורמה, X הציגה סט חדש ומתוחכם של פיצ’רים הקשורים לניתוח נתונים עבור פלחים שונים באוכלוסיה. זה מה שמאפשר לאנשי שיווק ויוצרי תוכן לעקוב אחר ביצועי התוכן שלהם ולהבין יותר טוב מה הקהל אוהב. העדכון הזה עומד לשנות את המשחק על ידי כך שייתן תובנות עמוקות ומעניינות יותר לגבי התנהגות המשתמשים בפלטפורמה, אבל יש גם טוויסט: הפיצ’ר נועד רק למשתמשי X Premium.
תכונות חדשות באנליטיקס
בשנת 2020, X הסירה את כלי הנתונים המפורט Audience Insights, זאת במטרה לשלב יכולות ניתוח קהל דומות בפלטפורמת ה-Media Studio שלה ולספק כלי אחד שיאפשר ניתוח נתונים של “הכל במקום אחד”. עם זאת, מדדי הביצועים היו בסיסיים בלבד ולא אפשרו הסקת מסקנות מספקת בהרבה מאוד מקרים.
השינוי הנכחי לעומת זאת, כולל לוח מחוונים חדש ומתקדם המאפשר למשתמשים להתעמק בנתונים, לגזור מהן תובנות בעלות ערך ומעניק את היכולת לפלח מידע על הקהל לפי טווחי תאריכים מפורטים יותר ומדדי ביצועים משופרים:
הכלי החדש הוא רק למשתמשי פרימיום
הצורך בכלי ניתוח חשבונות חדש, הועלה ככל הנראה כחלק מהאסטרטגיה של טוויטר לייצר את ההפרדה בין אלו שיש להם מנוי לבין אלו שלא. זאת כחלק משורה של שינויים שכבר ראינו בשנה האחרונה, כמו האפשרות לטרגט רק את המשתמשים בגרסת פרימיום. כך מקווים, שיותר משתמשים יתעודדו לשדרג את החשבון שלהם לחשבון בתשלום.
בשיווק, נתונים הם המנוע שמניע אותנו קדימה ולכן השינוי הזה מתבקש בעיקר מצד אנשי השיווק, משום שקבלת הנתונים הרלוונטיים יכולה להפוך את הקערה על פיה. הנתונים המפורטים המסופקים יכולים לסייע לנו לשכלל את אסטרטגיות שיווק, למטב את התוכן לקבלת יותר לייקים ותגובות וכן להבנת הדמוגרפיה של קהל היעד והתנהגויות רכישה בצורה יעילה יותר.
הדחיפה להכנסות ממנויים
בעוד אסטרטגיה זו עולה בקנה אחד עם המטרות ארוכות הטווח של X לגוון את מקורות ההכנסה שלה מעבר לפרסום, ההתמקדות בשירותי מנוי פרימיום משקפת גם מגמה רחבה יותר בקרב הרשתות החברתיות. על ידי שיפור הצעת הערך למנוי הפרימיום, X תגדיל את ההכנסות מבוססות המנויים שלה כדי לעמוד ביעדים שאפתניים שנקבעו על ידי הנהגתה – חלק ממגמה הגיונית של חברה שנקנתה על ידי אילון מאסק עם רצון לקחת אותה לכיוון אחר לגמרי מכפי שהייתה.