למרות מה שנראה לרבים בתחום, שיווק בדואר אלקטרוני עדיין עובד. מחקרים ממשיכים להראות שמדובר באחד מערוצי השיווק המוצלחים והממירים ביותר וככזה, מומלץ לא לזנוח את השימוש בו. אם אתם לא רואים ממנו תועלת – כנראה שאחוזי הפתיחה שלכם נמוכים. וזה באמת יכול לבאס, כי השקעתם וכתבתם וציפיתם שמשהו יקרה אבל כלום.
אז מה אפשר לעשות לגבי זה?
לגרום ליותר אנשים לפתוח את המיילים שלכם.
נשמע פשוט?
זה באמת די פשוט. בניגוד להרבה תהליכים ומהלכים דיגיטלים, פה באמת מדובר במשהו שהוא הרבה יותר קל ממה שנדמה לכם. כל מה שתצטרכו לעשות זה לכתוב שורות נושא מושכות ואטרקטיביות יותר שיסקרנו את המשתמש ויביאו את הקליק הרצוי. וזה לא מורכב מדי, באמת. חשבו על תיבת הדואר שלכם – אילו סוגי הודעות מושכות את תשומת לבכם? אילו גורמות לכם להעביר אותן לסל המחזור בלי שבכלל פתחתם?
נסו את זה. אתם תגלו דפוס מסויים. יש צעדים ברורים ואסטרטגיות מוכחות כדי לגרום לאנשים לפתוח יותר מיילים.
וזה מה שנעשה היום. נלמד איך כותבים שורות נושא, באילו מילים כדאי להשתמש ואיך בסופו של דבר תוכלו להגדיל את אחוזי הפתיחה וההמרות שלכם ולהנות מהיתרונות והחוזקות של שיווק בדואר אלקטרוני.
קדימה, מתחילים.
למה בכלל חשוב להשקיע בשורת נושא?
יכול להיות שסתם נסחפתי?
התשובה היא לא. חד משמעית לא. אם שורת הנושא לא תעניין ולא תסקרן – אין שום סיכוי שמישהו יטרח לקרא מה נמצא בפנים. מחקר שנעשה ב – Invesp מצא ש-47% מהמשתמשים פותחים את המייל על סמך שורת הנושא ול-69% מספיק רק לקרא אותה כדי לדווח על השולח כ-‘ספאם‘. זה רק מוכיח כמה אנשים שופטים אתכם על סמך השורה הזאת, שאולי יפתיע אתכם, אבל לא מדובר רק במה אתם כותבים בה, אלא גם בכמה אתם כותבים בה. כן, האורך שלה בהחלט בעל חשיבות. 21% מהמשתמשים למשל מעדיפים כותרות שאורכן בין 6 ל-10 מילים, וזה גם האורך הפופולרי ביותר. לעומת זאת רק 9% בחרו בכותרות שהן בין 21 ל-25 מילים. אבל זה רק קצה המזלג. בואו נצלול עמוק יותר.
אז איך עושים שיווק בדואר אלקטרוני ואיך כותבים שורת נושא שאי אפשר לא ללחוץ עליה?
אומר מראש, כשעושים שיווק בדואר אלקטרוני אין תורה אחת שתעבוד לכולם אותו הדבר. יש דברים מסויימים שיעבדו לחלק מכם מעולה ולאחרים פחות. המזל הוא שיש כמה טקטיקות ותוכלו לבחון מה עובד הכי טוב עבורכם. חוץ מזה, יש דברים כללים שאמורים לעבוד לכולכם. דבר אחד שאתם חייבים לזכור – כשעושים שיווק בדואר אלקטרוני ובעיקר כשכותבים את שורת הנושא – הכי חשוב לזכור מי קהל היעד שלכם. כן, נכון ששמעתם את זה הרבה בכל מהלך שמשלב כתיבה שיווקית, אבל אתם יודעים שזה נכון.
הנה כמה טיפים לעיצוב שורת נושא מושלמת:
- עוררו סקרנות.
- הדגישו דחיפות (במידה ומדובר במכירה של מוצר או שירות).
- בצעו התאמה אישית לשורת הנושא וכן, גם למיילים שלכם.
- מלא מלא A/B Testing כדי לבדוק מה עובד יותר ומה עובד פחות עבור הקהל שלכם.
- שאלו שאלה בשורת הנושא.
- תשלבו אימוג’יז (אבל אל תעמיסו).
- אל תפחדו להפתח, תנו לאנשים להכיר אתכם.
- עשו שימוש ברגש.
- שלבו מספרים, זה מעניין ומושך את העין.
- השתמשו בסימני פיסוק, גם סימן קריאה זה בסדר, אבל אחד (!). יותר מדי מהם ואתם בדרך הבטוחה לתיבת הספאם.
- לעולם אל תטעו את הקוראים שלכם עם קליקבייטס ושמרו על קשר בין הכותרת לתוכן המייל.
אז אלה כמה דברים שאם תשימו לב אליהם ותקדישו להם מחשבה אתם כבר אמורים לראות תוצאות טובות יותר.
מילים שכדאי להשתמש בהן ומילים שפחות כדאי להשתמש בהן כשכותבים שורת נושא
אתם רוצים למצא את עצמכם כמה שיותר רחוק מכפתור ה- Unsubscribe וכדי שזה יקרה יש כמה מילים שכדאי להמנע מהשימוש בהן. כמו שאמרנו קודם, המטרה היא למשוך את הקוראים ולשכנע אותם, אבל בלי לעשות את זה בצורה שתאכזב אותם, כי אז למעשה אתם משליכים את כל העבודה הקשה שלכם לפח.
אחת הדרכים לעשות זאת היא לספק ערך והרבה ממנו. סדרת מיילים שנשלחת לכל לקוח חדש באופן אוטומטי היא בהחלט אופציה ולרוב מדובר במיילים מועילים מאד שנותנים למשתמש תחושה יציבה שגם מספרת לקראת הבאות ויוצרת אצלו ציפיה.
אז מה לעשות – Check. עכשיו איך לעשות – ומאילו מילים כדאי לנו להמנע?
טוב אנחנו לא נעבור עכשיו מילה-מילה כי אז לא נסיים פה גם מחר אבל הנה כמה מהמילים ה”מכעיסות” ביותר ששימוש בהן בשורת הנושא סולל את הדרך לתיבת הספאם:
- 100% מרוצים
- חינם
- מחיר מציאה
- קבל חינם
- זול
- אל תמחק!
- מכירה מוקדמת
- לא ספאם!
- לא יאומן!
- מבצע!
- !!!!
והרשימה עוד ממשיכה וממשיכה וממשיכה. חשוב לי לציין שהמילים האלה יכולות לעבוד לחלקכם אבל זה תלוי באיזה שלב במערכת יחסים אתם עם המשתמש. אם הוא כבר יודע מי אתם וסומך עליכם – יכול להיות שזה יעבוד. אם רק עכשיו הכרתם ועוד לא בניתם אמון ביניכם – סיכוי גדול שהוא לא יאהב את זה. אז עשו בהן שימוש בחכמה.
לוקח זמן ליצור רשימה גדולה של אנשים שאוהבים את התוכן שאתם מייצרים אבל אל תתייאשו. יותר ויותר אנשים יתחילו לקרא את המיילים שלכם אם תקפידו על האיכות שלהם ותשלחו אותם באופן עקבי.
וכן, אני יודעת על מה אתם חושבים עכשיו. דברנו על מילים שמומלץ להמנע מהן, אבל מה לגבי מילים שמומלץ להשתמש בהן? הו. הנה, הנה. שאפו עד כמה שניתן לשלב מה שנקרא “Power Words”, שהן מילים שמעוררות תגובה רגשית אצל המשתמש וגורמות לו ללחוץ, גם כשהוא לא בדיוק יודע למה הוא עשה את זה. חשבו רגע על הכותרות באתרים כמו ווינט, וואלה, באזפיד ותבינו מהר מאד במה מדובר. אלה אתרים שעושים שימוש ב- “Power Words” בצורה מעולה ולכן כל כותרת שהעיינים שלנו עוברות עליה עושה לנו חשק ללחוץ עליה ולקרא את כל המאמר. בפן השלילי של העניין, לא תמיד בצדק. אז זכרו לא להיות כאלה ולהשתמש במילים האלה בחכמה. כשמן כן הן, יש להן הרבה כוח. ואלה שמות:
- מהדורה מוגבלת
- לשבוע הקרוב בלבד
- נפלא
- למד
- מחפש
- תוכן
- מעולה
- קל יותר
- הכירו את…
- מהיר יותר
- קבל את…
- מדהים
- הזדמנות אחרונה
ועוד רבות וטובות שתוכלו למצא עוד מהן כאן או בכל חיפוש פשוט בגוגל על צמד המילים “Power Words”. ככל שתשלבו כמה שיותר מהן, ולא בצורה מאולצת, אלא בצורה שהיא זורמת והגיונית – כך שורת הנושא שלכם תהיה מעניינת ומפתה יותר.
טייק אווי
אז מה היה לנו כאן?
- אמרנו שהאורך האידיאלי לשורת נושא הוא בין 6 ל-10 מילים.
- אמרנו שחשוב לעניין ולשלב Power Words אבל בצורה עניינית, נכונה ולא כזו שמטעה את המשתמש ומבטיחה לו משהו בלי לקיים.
- אמרנו שכדאי להשתמש ברגש, לעורר דחיפות מסויימת ולשאול שאלות.
- אמרנו שאסור בתכלית האיסור לעורר סנסציות על לא כלום ולייצר מלכודות קליק בייטס.
- ואמרנו שאנחנו צריכים לבחון את עצמינו, כל הזמן. לנסות דברים חדשים, לראות מה תופס, מה פחות, להכיר את הקהל שלנו באמת ומקרוב ולדעת איך לדבר איתו בצורה שתפעיל אותו ותניע אותו לפעולה.
שיווק בדואר אלקטרוני ימשיך להיות אחד מכלי השיווק המובילים גם ב- 2019 ואם תרצו להניב המרות – תצטרכו שאנשים ירצו לקרא אתכם – והמסע לשם מתחיל בשורת נושא חזקה ומשכנעת.
יש לכם מתכון לשורת נושא מנצחת?
אילו מרכיבים אתם מקפידים לשלב כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה?
ספרו לי עליהם בתגובות (: