בשיחה נשאל מולר בנוגע להתאוששות מעדכון הליבה. השואל ביקש להתייחס לקישורי הספאם האקראיים ולבעיות טכניות כסיבות לכך שהאתר יאבד את מיקומו בדירוג. מולר הסביר במה מדובר ובמה אתרים שנפגעו צריכים למקד את תשומת הלב.
אתרים איבדו את הדירוג בעקבות עדכון הליבה של יולי 2021
מי ששאל את השאלה סיפר שיש לו שלושה בתי מרקחת מקוונים בשוויץ. אחד האתרים קיבל מספר לא מבוטל של קישורי ספאם אקראיים, שבעליו לא אחראיים להם. השואל הזכיר כי בעבר מולר הרגיע שגוגל יכולה להתמודד עם הקישורים הללו, אך למרות זאת האתר המדובר איבד ממיקומו לאחר עדכון הליבה של יולי 2021.
בזמן שהאתר המדובר איבד ממיקומו, שני האתרים האחרים דווקא הכפילו את התנועה שלהם ועלו בדירוגים. ניסיונות לתקן את האתר דרך טיפול בבעיות טכניות לא עזרו והאתר לא חזר לעצמו ועדיין מספר הכניסות אליו נמוך.
השואל העלה את הטענה כי הסיבה לאובדן הדירוג היא קישורים ספאמיים. מולר ענה כי תשובתו כללית ולא ספציפית לאתר זה או אחר (אשר אותו לא ראה). מכאן הוא המשיך לדבר על עדכון הליבה ואילו דברים לא קשורים לאובדן הדירוג בהקשר לעדכון האחרון.
לצפייה בתשובתו של ג’ון מולר, החל מדקה 00:45
שינויים בעקבות עדכוני הליבה
עדכוני ליבה באים לבחון את הרלוונטיות של האתר ולכן קישורי ספאם לא אמורים להיות הסיבה לכך שאתר זה או אחר נפגע עם העדכונים. איכות האתר היא הרבה יותר מרק תוכן והיא מושפעת ממספר גורמים כשיש לשפר את האתר לאורך זמן באופן נקודתי ובאופן יחסי לשאר האתרים.
בחלק השני של תשובתו התייחס מולר לאתרים שספגו מכה משמעותית בעקבות עדכוני הליבה. במידה והאתרים תואמים את העדכון והם אכן איכותיים, ככל הנראה הם ייראו שינוי רק בעדכון המשמעותי הבא. לכן, ככל הנראה אין קשר בין הירידה בתוצאות לבין קישורי ספאם נכנסים וביטולם כנראה לא יבנה דבר.
מה שכן יכול להשפיע על הדירוג הוא הרלוונטיות הכללית של האתר ויש לבדוק את האיכות הכוללת שלו. מולר ציין כי במקרה של מספר חנויות דומות המשימה יכולה להיות מורכבת ובעיקר אם הן דומות זו לזו (ואחת נהנית מעלייה בדירוגים והשנייה סובלת מפגיעה).
גוגל שמה דגש על אתרים רלוונטיים
עדכון הליבה האחרון שם דגש על רלוונטיות של האתר לקהל ולכן אחת האפשרויות היא לבצע מחקר משתמשים כדי להבין מה אפשר לעשות כדי להפוך את האתר לכזה שיתאים לגולשים.
בנוסף, יש לזכור כי אתרי YMYL מתמודדים עם אלגוריתם קשוח יותר ויתכן כי באתרים של בתי מרקחת האלגוריתם יהיה ביקורתי יותר. זהו לא אתר אקראי עם סיפורים ותמונות אלא אתר שיכול להשפיע על בריאותם של האנשים שגולשים בו.
בעיות טכניות שבאתר הן ככל הנראה לא הסיבה לכך שהאתר המדובר נפגע בעדכון הליבה. בעיות כמו דפי 404 ואחרות לא קשורות לשינוי בדירוג בעדכון הליבה. עדכונים אלו עוסקים יותר בהבנת האיכות הכללית של האתר, בחינת הרלוונטיות שלו ופחות בבעיות טכניות ובספאם.