כפי שפורסם ב- searchenginejournal גוגל עשויה לשנות את האופן בו היא מציגה את התוצאות ה”עשירות” של השאלות הנפוצות.
מהן תוצאות עשירות?
בעבר הציגה בעמוד הראשון גוגל עשרה קישורים לעשרה דפי אינטרנט. עכשיו, היא מראה את מה שמכונה “תוצאות עשירות” שיכולות לכלול יותר מאשר קישור.
היום אנחנו רואים תוצאות חיפוש שונות אשר מכילות מידע שעונה באופן ישיר על שאילתת החיפוש. בצורה זו הגולשים מרוויחים תשובה מהירה ואם הם מעוניינים לבצע מחקר מעמיק, הם יכולים להיכנס לדף האינטרנט כדי לקבל תשובה מפורטת יותר.
תוצאות “עשירות” ב-FAQ היא הצגה לקישורי שאלות נפוצות שמופיעות בדף האינטרנט. תוצאות אלו יכולות “לשלוט” בשתיים או שלוש שורות בתוצאות החיפוש. הדבר גורם לתוצאה מסוג זה להיות אטרקטיבית וכדי שהיא תופיע דף האינטרנט צריך להכיל קוד מובנה.
מדוע גוגל עשויה להסיר את התוצאות העשירות
על פי מולר, גוגל לא התחייבה להציג תוצאות עשירות והצגתן עלולה להוביל לדחיית מתחרים מהדף הראשון של גוגל אל דף החיפוש הבא והדבר יוצר מצב בו יש פחות תחרות בתוצאות החיפוש. כרגע, יתכן שמספר התוצאות העשירות ישתנה ויתכן שאלו יצטמצמו או יתרחבו לאורך הזמן כשהמטרה של גוגל היא לשכלל זאת לאורך הזמן.
מולר אמר כי יכול להיות שגוגל תכבה לחלוטין את אפשרות הצגת התוצאות העשירות כאשר גוגל מסתכלת על מספר נקודות. מצד אחד, היא רוצה ליישם את התצוגה בצורה הטכנית הנכונה. מצד שני היא רוצה שההצגה תהיה תואמת למדיניות של החברה.
גוגל שמה דגש על איכות התוכן
אנחנו יכולים לראות כי המגמה של גוגל היא להדגיש תוכן איכותי. האלגוריתמים מנסים להבין את המדיניות הזו וכשמוצגת תוצאה עשירה עליהם לוודא כי האיכות הכוללת של האתר טובה. האלגוריתם צריך להבין את איכות האתר וזה משתנה כל הזמן ובמיוחד עם יציאת עדכוני הליבה.
חלק מהתוצאות השתנו עם כניסתו של עדכון הליבה האחרון ולכן הן כבר לא מוצגות. לעתים התוצאות העשירות לא מופיעות בשל סיבות הקשורות בנתוני הדף המוצג. בכל מקרה, על פי מולר, גוגל רוצה לענות על צרכי המשתמש ולהציג לו את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר.