כפי שפורסם ב- searchenginejournal בשיחה עם גון מולר מגוגל עלתה השאלה מה גורם למשוב המשתמשים להיות כשיר מספיק די לגרום לגוגל לשנות את האלגוריתם והאם גוגל מתייחסת למשוב? מולר הגיב בדיון על אופן הטיפול במשוב המשתמש והציע את הדרך הטובה ביותר להגיש לגוגל משוב בעתיד.
גוגל מעוניינת להתייחס למשוב המשתמשים ויוצרת סדר העדפות בנוגע לאופן ומהירות הטיפול. סדר ההעדפות מוביל לכך שדברים מסוימים מטופלים מיד ואחרים ממתינים עד שגוגל עובדת שוב על חלק מסוים במערכת שלה. גוגל מארגנת את המשוב מהדחוף ביותר לפחות דחוף ולעתים הצוות מבצע תיקון ידני לבעיות שדורשות התייחסות מהירה.
לצד זאת, על פי מולר, לרוב אין צורך לשנות את תוצאות החיפוש באופן ידני ורוב הבעיות בתוצאות החיפוש מתוקנות על ידי אלגוריתם.
מולר מציין כי הרשת ענקית ומשתנה כל הזמן. אנשים שואלים שאלות חדשות כל יום (את מנוע החיפוש). המטרה של גוגל היא לשפר את האלגוריתם ויותר מכך, להצליח לתקן תוצאות לשאילתות בודדות. לעתים התיקון אורך קצת זמן, אך בסופו של דבר מתן משוב הופך את החיפוש טוב יותר לכולם.
כיצד לשלוח משוב לגוגל?
כל אחד יכול לשלוח משוב לגוגל בנוגע לאיכות תוצאות החיפוש. כל שיש לעשות הוא להשתמש בקישור “שלח משוב” אשר נמצא בתחתית תוצאות החיפוש. המשוב מועבר ישיבות לצוות החברה ושם נבדקת החשיבות שלו על פני משובים אחרים.
מולר ממליץ לאלו אשר רוצים לשלוח משוב להשתמש גם בפורום העזרה של מרכז החיפוש של גוגל. בפורום ישנם מומחי חיפוש אשר זמינים לסייע בשאלות שונות העולות בנוגע למשוב. במידה והמשתמשים נתקלים במשהו בעייתי או תוצאות שגויות, כדאי שיעבירו את המידע כך שגוגל תוכל לעשות משהו בניגון.
בעת שליחת המשוב כדאי לציין איזו שאילתה העלתה תוצאה לא מספקת. המשוב אותו מקבלת גוגל מסייע לשיפור תוצאות החיפוש והוא מקל על מנוע החיפוש לזהות את הבעיה ואת ההיקף שלה.
את הראיון המלא ניתן לראות כאן >>