מחקר חדש חושף: אתרים חזקים בגוגל זוכים לחשיפה רחבה יותר ב-AI

עומר לייבנזון
מחקר חדש מעריך: מי שמייצר תוכן איכותי ירוויח כפול - גם דרך תנועה שמגיעה מגוגל, וגם דרך תנועה שמגיעה מצ'אטים של בינה מלאכותית.
websites will gain from ai traffic too

עולם החיפוש הדיגיטלי משנה כיוון, ונדמה שכולנו מתקרבים לעידן חדש – יש שיגידו שהוא כבר כאן: אם פעם כשהיינו רוצים לדעת משהו היינו הולכים לגוגל, היום חלק גדול מהחיפושים שלנו נעשה באמצעות כלים אחרים: ChatGPT, Gemini או Claude. עובדה זו עשויה להישמע מאיימת על בעלי אתרים שהשקיעו רבות בקידום האתר, וכעת חלק נכבד מהתנועה לאתר בכלל יגיע ממנועי בינה מלאכותית.

עם זאת, מסתמן כי על פי מחקר חדש ישנו מתאם די גבוה בין בעלי מותגים שמותגים שמדורגים גבוה בגוגל לבין כמות האזכורים שהם מקבלים בתשובות של ChatGPT ומנועי AI אחרים.

חיפוש מבוסס AI – מה ההבדל המרכזי?

בעבר, כשחיפשנו בגוגל, קיבלנו רשימה ארוכה של קישורים – אתרים שדרשו מאיתנו להיכנס אליהם, לחפש בעצמנו את המידע ולהסיק מסקנות. אבל מנועי AI כמו ChatGPT משנים את הדרך שבה אנחנו מחפשים. במקום “רשימת קישורים”, הם מציגים תשובה אחת מרוכזת: מסבירים, מסכמים ומפשטים את המידע. למשל:

  • חיפוש בגוגל: “איך להכין קפה קר?” יוביל אתכם לדפים עם מתכונים, סרטונים וטיפים שתצטרכו לעבור עליהם.
  • חיפוש ב-ChatGPT: ייתן לכם תשובה ישירה, כמו: “כדי להכין קפה קר, הכינו אספרסו, ערבבו עם קרח וחלב או מים קרים.”

התוצאה עבור המשתמשים ברורה: פחות מאמץ ויותר מהירות בתשובות. כיום, גם מנועי ה-AI הפכו למנועי חיפוש משל עצמם ולכן הם מהווים תחרות משמעותית למנועי החיפוש ה”קלאסיים”.

ממצאי המחקר

המחקר, שבחן 10,000 שאלות ממוקדות בתחומים כמו פיננסים ותוכנה כשירות (SaaS), מצא קשר ברור בין דירוג גבוה בגוגל לבין אזכורים ב-ChatGPT:

  • נמצאים בעמוד הראשון? תהנו מחשיפה מוגברת: דפים שמדורגים בעמוד הראשון נהנים מסיכוי גבוה יותר להופיע גם בתשובות מנועי AI.
  • השפעת קישורים חיצוניים: בניגוד לעבר, על פי המחקר קישורים חיצוניים לא משפיעים כמעט על כמות החשיפה שהאתר מקבל במנועי AI.
  • תוכן עשיר? לא תמיד יתרון: שילוב של וידאו, תמונות וטקסטים מגוונים פחות משפיעים על כמות החשיפה שהעמוד הספציפי מקבל ב-AI.
קורלציה בין אזכור בחיפוש AI לבין גורמים שמשפיעים על דירוגים
קורלציה בין אזכור בחיפוש AI לבין גורמים שמשפיעים על דירוגים, מקור – seer interactive

האם כולם יחפשו עם ChatGPT?

המגמה הברורה היא שמנועי AI כמו ChatGPT ו-Gemini הופכים לאט לאט לכלי שאנשים מחפשים בו תשובות לדברים שבעבר – היו מחפשים אותם בגוגל. המשמעות היא שכל איש SEO צריך ללמוד גם את מנועי החיפוש הללו ולדעת כיצד לבצע את ההתאמות כדי להופיע גם בהם. המטרה שלכם היא למעשה לא רק להיות בראש עמוד תוצאות החיפוש, אלא גם להופיע כתשובה ישירה שמנועי הבינה המלאכותית מספקים למשתמשים.

לדוגמה:

  • מותג אופנה שרוצה להתבלט לא רק בגוגל, אלא להופיע ישירות ב-ChatGPT כשמישהו שואל שאלה פתוחה יותר, כמו: “מה הם מותגי בגדי הספורט הכי טובים?”
  • בלוגר טיולים שידאג שהתוכן שלו יופיע בראש תשובה לשאלה: “מה הם היעדים הטובים ביותר ל-2025?”

העתיד כבר כאן

לא ברור עדיין אם מנועי AI יחליפו לחלוטין את גוגל, אבל המגמה ברורה: החיפוש משתנה. פחות “לחפש בין קישורים”, ויותר לקבל תשובות ממוקדות ומיידיות. אנשי שיווק חייבים להיערך – כי העולם הזה כבר לא בגדר עתיד רחוק, אלא שינוי שמתרחש ממש עכשיו.

עידן החלפת החיפוש המסורתי ב-AI מתחיל – השאלה היא רק האם כולנו ערוכים אליו?

לקריאת הידיעה המקורית ב-Seer Interactive

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
80
שיווק דיגיטלי
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
1935
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
1154
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
108393
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102755
מדיה חברתית
בן אורן
88741
קידום אתרים
דנה רוזן
83275
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.