לקראת תקופת החגים, גוגל החליטו לצ’פר את מקדמי האתרים והוסיפו מספר תוספות חשובות לכלי ה – Webmaster tools.
1. הצגה של שאילתות חיפוש לפי עמודים ספציפיים
תוספת זו נוספה כמענה למשוב של בעלי האתרים עצמם. כאשר נכנסים אל Search Queries, ישנה לשונית חדשה בשם Top Pages אשר מציגה את העמודים הפופולאריים ביותר כאילו היה מדובר בשאילתות (מספר חשיפות, אחוז שינוי, אחוז לחיצות וכו’). כאשר לוחצים על סימן הפלוס, אפשר לראות את השאילתות השונות עבור עמוד זה.
כצעד משלים, כאשר חוזרים אל לשונית Top Queries ולוחצים על אחת מהשאילתות , אפשר לראות את כל העמודים אשר הופיעו כאשר הוקשה שאילתא זו.
תוספת חדשה נוספת בתוך Search Queries מאפשרת לבצע את כל הסינונים (פילטרים) במקום אחד. לדוגמה, אפשר להגביל את התוצאות לחיפושים במדינה מסוימת בלבד. מעבר לכך ובניגוד לעבר, רק הדפים או השאילתות הכי פופולאריים מוצגים כברירת מחדל.
2. הצגת קישורים עקיפים
התוספת האחרונה קשורה דווקא לקישורים הנכנסים (Links to your site). מראה גם קישורים עקיפים, כלומר, קישורים אשר מפנים קודם כל ל – URL מסוים אשר בעצמו מפנה אל האתר (Redirect). למרות שניתן לראות בתוספת זו מעין “הודאה” בכך שגוגל מעביר כוח גם דרך קישורים עקיפים, הרי שסביר להניח שהמטרה הראשית היא פשוט לחשוף עוד אתרים אשר קישרו אל האתר ולהציג תמונה המשקפת את המציאות בצורה טובה יותר.
לא מזמן גוגל כבר הוסיפו נתונים על קישורים בוובמסטר טולס ונראה כי זהו המהלך המשלים שמוסיף עוד מידע שהיה חסר.
לסיום, האפשרות להוריד את כל הקישורים הנכנסים בקובץ CSV זמינה שוב, אך ללא ציון התאריך בו נראה הקישור לאחרונה. בהתאם לכך ובניגוד לעבר (שוב…), קישורים מתים עדיין מוצגים ביחד עם הקישורים החיים. נראה כי אותם אלו אשר האשימו את גוגל בהסתרת מידע, יאלצו להסתפק בנתיים באכילת חצי כובע.