בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל
- חיפוש פרופילים על פי תחומי עניין בטוויטר (טוויטר בלוג) – מעתה, טוויטר מאפשרת לחפש פרופילים גם על פי נושאים. החיפוש נעשה בתוך ההאשטאג של הציוצים בפרופילים וכנראה גם בציוצים שהזכירו את אותו הפרופיל. לכן, אין צורך להגדיר תגיות גם לפרופיל עצמו. טוויטר גם שיפרה את הנראות של דפי החיפוש המתקדם ומנוע החיפוש מציג טיפים כיצד לחפש בצורה מתקדמת (ראו תמונה).
מכיוון שטוויטר לא פרסמה כיצד עובד המנוע החדש, מהר מאוד החלו לצוץ דיווחים שונים שניסו לברר את התשובה. לדוגמה, בדיקה של אתר Poynter מצאה שכאשר מחפשים שמות של 20 ערים שונות בארה”ב,ברוב המקרים החשבונות של גרופון מופיעים ראשונים למרות שהקהל שלהם הוא לא בהכרח הגדול ביותר, מה שמעלה את השאלה כמה משקל אם בכלל יש לכמות העוקבים והנעקבים. אחת הטענות היא שיכול להיות שבמקרה הזה, למיקום הגיאוגרפי בו החשבון מוגדר יש משקל גדול יחסית.
- עובדים בגוגל? כדאי שתהיו חברמנים (Business Insider) – בתזכיר פנימי שהפיץ לארי פייג’ לעובדי גוגל נכתב כי 25% מהבונוס התקופתי שלהם יהיה תלוי בהצלחה או כשלון האסטרטגיה החברתית של החברה ב-2011. התזכיר פונה גם לעובדים שלא אחראים על “מוצרים חברתיים” ומבקש מהם לחוות דעה ולתת פידבק.
- שדרוג נוסף ל – Site Explorer של מג’סטיק (MajesticSEO Blog) – הודיעו שהם שיפרו את הזחלנים הפנימיים שלהם העובדים כמו אלו של מנועי החיפוש הגדולים. המשמעות היא אינדוקס מהיר הרבה יותר של קישורים חדשים וגילוי מהיר יותר של קישורים שנמחקו (נושא שנחשב לחמקמק במיוחד). הם מביאים לדוגמה מאמר פופולארי שפורסם ב- Guardian בארבעה באפריל ומשווים את הנתונים שלהם לאלו של שירותים אחרים (כולל זה של SEOMoz):
- גם Youtube משדרגת את מנוע החיפוש (Youtube) – יוטיוב שיפרה את המסננים מתוכם אפשר לבחור לאחר שמבצעים חיפוש כך שיוצגו גם נושאים קרובים או משלימים או חשבונות (ערוצים) רלוונטיים במיוחד לחיפוש. ההצעות החדשות נקראות Explore. גם האפשרות לשנות את סדר התוצאות (רלוונטיות, מספר ציפיות וכו’) הוצבה במקום בולט יותר. אפשר לגרור כל פילטר לתיבת החיפוש על מנת ליצור שאילתא מותאמת אישית או ללחוץ עליו על מנת לצפות בתוצאות הרלוונטיות רק אליו ואל השאילתא המקורית שהוקשה.
חשוב לשים לב שהצעות ה – Explore לא מוצגות בכל החיפושים וכמו כן לא עובדות כלל ביו-טיוב בעברית, לפחות לא כרגע .
- בינג פופולארי במיוחד בקרב משתמשי אקספלורר 9 (Search Engine Land) – מחקר של Chitika מראה כי השימוש בבינג הולך ועולה ככל שהמשתמשים גולשים בגרסה מתקדמת יותר של הדפדפן. למרות שהתוצאות עלולות להיראות מפתיעות, חשוב לזכור שמיקרוסופט השקיעה רבות בחיבור בין IE לבינג בגרסאות האחרונות של הדפדפן, למרות שמי שמשדרג מגרסה ישנה בה גוגל מוגדר כמנוע ברירת המחדל, לא יועבר אוטומטית לבינג. כאשר בודקים מנועי חיפוש אחרים, הירידה של יאהו בין גרסה 6 לגרסה 7 היא חדה במיוחד (מ22% אל 14%).
- בית המשפט באיטליה דורש מגוגל לצנזר את גוגל אינסטנט (Search Engine Land) – בית המשפט באיטליה דרש מגוגל לצנזר הצעות חיפוש של גוגל אינטסנט לאחר שהקשה של שם מסוים גרמה להשלמות שרמזו כי הבנאדם הוא רמאי. גוגל טענה שלמרות שהצעות אלו הן של מנוע החיפוש עצמו, הן מבוססות על חיפושים של משתמשים קודמים ולכן היא עצמה לא צריכה לשאת באחריות אליהן. בית המשפט לא קיבל את הטענה הזו וקבע שגם אם התוכן נוצר בצורה אוטומטית, האחריות חלה על גוגל עצמה.
לדעתנו האישית, מדובר ללא ספק בנושא בעייתי: כאשר מקדמי אתרים מנסים לדחוק תוצאות שליליות מתוצאות החיפוש, יש להם לא מעט אמצעים לעשות זאת. עם זאת, קשה הרבה יותר לשלוט בהצעות חיפוש המתקבלות על בסיס חיפושים פופולאריים של כלל הגולשים. סביר להניח שכאשר גוגל אינסטנט יגיע גם לגוגל ישראל, סוגיה זו תהיה בעייתית פי כמה וכמה. - טיפ: כך תזהו אם האתר שלכם בעונש (SEO Round Table) – דיון שהחל בפורומים של וובמאסטר וורלד ובו גולש שאל האם יש דרך לדעת האם האתר שלו נענש, הביא מספר אנשים להציע לו לחפש את האתר שלו במנוע חיפוש מותאם אישית של גוגל (CSE). מסתבר שגם כאשר מנוע חיפוש מותאם אישית מוגדר להציג תוצאות מכל הרשת, יש לו אלגוריתם די שונה מזה של גוגל הרגיל ואפשר לראות תזוזות חדות בדירוגים. מכיוון שישנם הרבה אתרים גדולים המשתמשים בטכנולוגיה, יש לתגלית זו השפעה הרבה יותר חשובה ממה שניתן לחשוב.
נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.