[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל שוב תציג ציוצים ישירות מטוויטר
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
לאחר שגוגל וטוויטר חידשו את ההסכם ביניהן, גוגל תוכל שוב לקבל עדכוני חדשות ישירות מטוויטר. מנכ”ל טוויטר, דיק קוסטלו, ציין שההסכם החדש יאפשר לטוויטר להציע יותר מידע למשתמשים שמגיעים לאתר פעם ראשונה או כאלו שאינם מחוברים לחשבון שלהם. לעומת זאת, למרות ההסכם החדש, ההכנה לקראת “צינור הכיבוי של טוויטר” תיקח כמה חודשים טובים.
מבחינת טוויטר מדובר בעיתוי מצוין מכיוון שהמאמצים שלה לקדם את עמודיה בגוגל בשנה האחרונה נשאו פרי, והיא קיבלה פי עשרה יותר כניסות ממשתמשים לא רשומים. קצת פחות ברור מה בדיוק יוצא לגוגל מזה, והחברה סירבה להגיב על ההסכם החדש.
מי יתפוס את מקומה של גוגל כמנוע ברירת המחדל בספארי
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
לפי מספר מקורות שונים כגון אתר Quartz, העסקה בין גוגל לאפל שאפשרה לגוגל לקבל נתח שמן מאוד מתנועת החיפוש בסלולר, עומדת להסתיים בקרוב, ובהתאם לזאת, ייתכן שיהיו לכך השלכות מרחיקות לכת על שוק החיפוש בניידים כפי שאנחנו מכירים אותו כיום
כפי שאפשר לראות בגרף, ספארי שני בפופולאריות שלו רק לכרום ולאחרונה עקף גם את אינטרנט אקספלורר.
מבין שני מנועי החיפוש הגדולים האחרים (בינג ויאהו), הסיכויים של בינג להיות המחליף כנראה טובים יותר, גם מכיוון שהוא כבר מפעיל את סירי ואת Spotlight, החיפוש הפנימי בתוך מכשירי אפל.
מצד שלישי, ייתכן גם שאפל תפתח מנוע חיפוש פנימי משלה, וניתן למצוא רמז לכך במודעת דרושים למשרת מהנדס שינהל את פרויקט “חיפוש אפל” באתר הדרושים של אפל. חשוב גם לדעת שאפל עובדת בעצמה על שיפור שירות המפות שלה וכרגע מציע השירות יכולת טובה למדיה וזאת בהשוואה להשקתו המביכה משהו ב-2012.
לסיום, אי אפשר להתעלם מכך שעל פי דיווחים שונים,גוגל משלמת לאפל כ-מיליארד דולר בשנה על מנת להיות מנוע החיפוש בספארי, ולכן ייתכן כי ברצונה לחדש את ההסכם תמורת סכום נמוך יותר מבלי לפגוע ברווחיה משוק המובייל.
גוגל החלה לספק סטטיסטיקות על “קישורי עומק” לאפליקציות
לפוסט המקורי באתר Search Engine Roundtable
לאחר שלפני כמה שבועות, גוגל החלה לפרסם התראות בכלי מנהלי האתרים על בעיות הטמעה של “‘קישורי עומק” המובילים לאפליקציות מסוימות, כעת היא מספקת גם סטטיסטיקות על החשיפות של קישורי העומק הללו. חשוב לציין שקישורי העומק הם למעשה קישורים המופיעים מתחת לאתר האינטרנט של האדם או החברה שייצרו את האפליקציות ולא כתוצאות בפני עצמן.
אגב, המידע שנשלח הוא מידע שבועי וגוגל מציינת שבאמצעות “איחוי” של הדוחות האלו, יהיה אפשר לזהות מגמות ארוכות טווח. השאלה שנשאלת כמובן היא מדוע המידע הזה לא מופיע פשוט בנתוני החשיפה של האתר בתוך כלי מנהלי האתרים, אך כפי שאנו מכירים את גוגל, יש סיכוי גבוה שזה ייקרה בעתיד וכרגע מדובר רק בשלב ביניים.
טוויטר מציגה קידום מהיר של ציוצים בטוויטר
טוויטר מציגה דרך חדשה לעסקים קטנים ובינוניים לפרסם את עצמם באמצעות ציוצים מקודמים, כאשר מערכת המודעות של טוויטר יודעת איך לקחת ציוץ ולשלוח אותו רק לחלק ממוקד של משתמשים על פי תחומי עניין. יחד עם זאת, ההמלצה הרשמית של טוויטר היא לבחור בציוצים שיש להם כבר אחוז גבוה של צפיות או מעורבות. לפי סקר פנימי של טוויטר מסוף 2013, מסתבר שציוצים מקודמים יכולים להעלות בעד 32% את שיעור המבקרים באתר או דף הפרופיל של העסק בטוויטר.
כל מי שמשתמש בשירות המודעות של טוויטר יכול להשתמש באופציה החדשה, אך מי שמעולם לא התנסה במערכת, צריך קודם כל ליצור חשבון אם ברצונו להשתמש באפשרות החדשה.
מקדימים תרופה למכה: וואלה הסירה עמוד שבדומה ל-“סטטוסים מצייצים”, קידם תוכן שיווקי
ואיך אפשר לסיים בלי פרשת “סטטוסים מצייצים” שכרגע מסתמנת רק כקצה הקרחון בכל מה שקשור לפרסום תוכן שיווקי בפייסבוק ישראל. וובכן , אתר “מזבלה” שלח אל פייסבוק ישראל עדויות על כך שגם הדף של אתר ynet מכיל תוכן שיווקי, ובעצם רוב העמודים של אתרי החדשות הישראלים כגון מאקו, וואלה, ישראל היום. בעוד בחלק מהמקרים, התוכן השיווקי עצמו הוסר. במקרה של וואלה, החברה נאלצה להסיר את עמוד ייעודי שלם בשם “וואלה ספישל” שקידם תכנים שיווקים בשנתיים האחרונות.
על מנת שגם אנחנו לא ניכנס לפאניקה, חשוב להבהיר “ההפרה עצמה מתרחשת אך ורק אם הפרסום בדף הוא מצד גוף שלישי והכוונה היא לא לתכנים שיווקים הנוגעים ליוצר הדף עצמו, האתר שלו וכו’.
בכל אופן, מאז יום ראשון בתחילת השבוע, נמחקו מפייסבוק בערך שליש מהקישורים שדווחו על ידי דורי בן ישראל מאתר מזבלה : 1190 קישורים שונים מתוך 21 עמודים לעומת 3462 קישורים ב-64 עמודים עליהם דיווח מזבלה לפייסבוק.
אגב, מהמכתב אותו שלח בן ישראל לפייסבוק, ברור כי מטרתו לא הייתה להדגים עד כמה המצב אבסורדי, אלא דווקא לנסות לסייע למאמצי האכיפה של פייסבוק.