בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
הניווט בוובמסטר טולס שודרג
לפוסט המקורי בכלי מנהלי האתרים של גוגל
אם גם אתם הרגשתם שהניווט בכלי מנהלי האתרים נעשה יותר ויותר מסובך ככל שמתווספות אליו תמונות, היום גוגל החליטה לעשות משהו בעניין וארגנה מחדש את תפריט הניווט.
תפריט הניווט החדש מאורגן לפי ארבעה נושאים עיקריים בהתאם לשלבי החיפוש : תצוגת חיפוש (נתונים מובנים, מדגיש נתונים , שיפורים ב – HTML ו – Sitelinks), תנועת חיפוש (שאילות, קישורים פנימיים וחיצונים) , אינדקס Google (סטטוס אינדקס, מילות מפתח בתוכן והסרת כתובות אתרים) וסריקה (סטטסיטקה של סריקה, אחור כמו Googleboot, כתובות חסומות ופרמטרים של כתובת).
כמו כן, תחת כלים נוספים ניתן למצוא קישורים ל – “גוגל מקומות” ו – Google Merchant Center (הרלוונטי רק לארה”ב). ל- “תוכנה זדוניות” יש קטגוריה נפרדת, כנראה מכיוון שהיא לא מתאימה לשום קטגוריה אחרת.
בנוסף לשינויים לניווט בצד ימין, כל התכונות הקשורות למשתמשים הגדרות כלליות והרשאות עברו לצד שמאל תחת תפריט נפתח של גלגל שיניים. שם ניתן למצוא העדפות של התראות דוא”ל ושינוי שפת הממשק, הגדרות לשיעור סריקה ודומיין מועדף,שינוי כתובת, חיבור עם Google Analytics, צפיה בבעלים ומשתמשים משויכים של האתר ופרטי אימות.
שינוי אחרון הוא למעשה הדגמה של דף תוצאות עם הסברים נלווים אודות הרכיבים השונים מהם מורכבת כל תוצאה : מידע עשיר, חיפוש בתוך האתר, כותרת, תיאור וכו’. חבל רק שלא ניתן להקיש כתובת ספציפית ולראות כיצד היא תיראה במציאות… על מנת לראות את ההסברים האלו, יש ללחוץ על סימן השאלה ליד “תצוגת חיפוש”.
סקירה של כלי מילות המפתח החדש של גוגל
האתר PPCHERO ערך סקירה של השינויים הבולטים בכלי מילות המפתח החדש ומנסה להשיב על השאלה האם הם באמת עדיפים על פני הכלי המקורי. הנה תמצות של המסקנות:
- הממשק החדש שמשלב בין הצעה של מילות מפתח,הערכת התנועה וחיזוי המחיר לכל מילה אכן מרגיש טבעי יותר מאשר הממשק הקודם.
- ניתן ליצור מספר רשימות של מילות מפתח בו זמנית וכך לקבל שילובים ייחודים שלא היו מופיעים קודם.
- מעתה ניתן לטרגט מילות מפתח גם לפי ערים או יישובים בתוך המדינה, דבר שיקל על ניהול קמפיינים של עסקים מקומיים או מי שרוצה לזהות “אזורים חמים” לפרסם בהם (אזורים שבהם המחירים נמוכים יותר).
- למרבה הצער, לא ניתן יותר לסנן משתמשים לפי המכשיר שהם גולשים ממנו (נייד / טאבלט / Desktop).
- התאמת ברירת המחדל מעתה היא התאמה מדויקת וניתן לבחור בהתאמה רחבה רק לאחר שהתקבלו הערכות לרשימת מילות המפתח הוכנסה. דווקא למקדמי אתרים אורגנים זה יכול להוות יתרון.
- ניתן להחביא הצעות למילות מפתח שכבר סומנו בכלי או נעשה בהן שימוש בקמפיינים, מה שבוודאי יעזור למי שמנהל קמפיינים בקנה מידה גדול.
- ההערכה של תשלום פר לחיצה היא מדויקת יותר ומתאימה למה שמשלמים בפועל מכיוון שהמשתמש יכול להקיש את התקציב המתוכנן שלו, זאת לעומת הכלי הישן שההערכה שלו לא הייתה מאוד מדויקת והתבססה על ממוצע גלובאלי.
Yelp מציגה מפות חום למילות מפתח
Yelp מציגה כלי חדש שמאפשר לזהות עסקים הידועים בשירותים או מוצרים ספציפיים וזאת באמצעות סריקה של הביקורות של אותם עסקים המופיעות באתר. כך למשל, אפשר למצוא את כל המקומות שידועים בקוקטיילים שלהם בשיקגו, או את כל המקומות בעיר שמאפשרים להביא שתייה מהבית (BYOB). ככל שמילת המפתח מאוזכרת ביותר ביקורות, כך הנקודה עצמה חמה יותר.
אגב, למרות שעל המפה עצמה מופיעים השמות של העסקים, אנחנו לא הצלחנו להגיע לפרטי העסק אחרי שבחרנו בזום המקסימאלי ולחצו עליו…
שני שינויים חשובים במדיניות פייסבוק לגבי פרסומות
לפוסט אודות בקרה יתרה על הפרסומות
לפוסט אודות הסרת המגבלה על כמות הטקסט בתמונות שער
פייסבוק ממשיכה בשינוי המדיניות לגבי פרסומות בפלטפורמה שלה ולמעשה מציגה שני שינויים חשובים.
השינוי הראשון נוגע לבחינה של פרסומות שנויות במחלוקת ואישור שלהן. במסגרת התהליך, פייסבוק תגדיל את כמות הדפים או הקבוצות שלא יופיעו לצדם פרסומות, כנראה שעל מנת שהמפרסמים לא יהיו מזוהים בטעות עם תוכן כזה… למשל, עמוד שמציג תוכן מיני או תוכן בעל אלימות גרפית קשה עשוי להיכנס לקטגוריה כזו.
השינוי השני הוא ביטול חוק ה – 20% שבמסגרתו בעלי דפים לא היו יכולים להשתמש בטקסט על שטח של יותר מ – 20% מתמונת השער שלהם. המשמעות של ביטול החוק היא שבעלי הדפים יוכלו להפוך את תמונת השער שלהם לפרסומות, זאת כל עוד הם לא פוגעים בזכויות יוצרים. הצעד הנ”ל עורר לא מעט תרעומת כלפי פייסבוק בטענה שהיא פועלת לטובת המפרסמים תוך כדי פגיעה בגולשים הפשוטים. מצד שני, חשוב לזכור גם שמלכתחילה היה קשה לאכוף את החוק שלא היה קיים בשום רשת חברתית מקבילה.
גוגל מנצחת במאבק על Google Books (לפחות בינתיים…)
בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה”ב ביטל את התביעה שהוגשה על ידי איגוד הספרים האמריקאי נגד שירות Google Books והעביר את הפסיקה בעניין לערכאה נמוכה יותר בבית המשפט המחוזי שתקבע האם הפעולות של גוגל נכללות במסגרת “שימוש הוגן” או לא. ראוי לציין כי גוגל העלתה את הספרים השונים לרשת לאחר שקיבלה אישור מספריות שהספרים היו בבעלותן.
בתגובה להחלטה, מסרה גוגל לאתר PaidContent כי “אנחנו מאושרים מהחלטת בית המשפט. ההשקעה שלנו בגוגל Books מטיבה עם קוראים וסופרים כאחד, ועוזרת לפתוח את מאגר הידע העצום שנמצא במיליוני ספרים”