בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל
- צורה חדשה להצגת תוצאות מאתרי חדשות (Google Operating System) – גוגל שינתה את הצורה בה היא מציגה את המידע מאתרי תוצאות כך שאם יש כמה ידיעות רלוונטיות מאותו אתר, כל אחת תופיע כשורה נפרדת בציון הזמן שבו פורסמה (לפני 3 שעות, יום אחד וכו’). הנה למשל שתי התוצאות הראשונות המתקבלות כאשר מחפשים פשוט news:
- אריק שמידט מאמין ב-Eyeview Digital הישראלית (ניוזגיק) – Eyeview מפתחת טכנולוגיה להתאמת פרסומות וידאו מותאמות אישית. הפרסומות מתמקדות בין היתר בנתונים הדמוגרפים של הגולש כך שרשת בתי קולנוע למשל, יכולה לפרסם את הסניף הקרוב בקרוב למקום הימצאותו של הגולש, המערכת יכולה להציע גם הצעות מיוחדות הרלוונטיות לאותו האזור ואפילו להתחשב בגורמים שונים כגון תחזית מזג האוויר. שמידט משקיע בחברה באמצעות קרן ההשקעות הפרטית שלו, Innovation Endeavors וסך ההשקעות שלו מסתכמות עד עתה במיליון וחצי דולר.
- למה אף אחד לא אומר “בוא נעשה על זה יאהו”?! (Search Engine Land) – אם ראיתם מישהו מצייץ עם המשפט:
Dear Yahoo,
I’ve never heard anyone say, “I don’t know, let’s Yahoo! it…” just saying…
Sincerely, Google
כנראה שהוא לא הראשון… Search Engine Land ניסו לאתר את האזכור הראשון של הבדיחה הזו ברשת ולא ממש הצליחו, מה שלא הפריע לאנשים שונים לצייץ אותו שוב ושוב בטוויטר בחודשים האחרונים. וקצת יותר ברצינות, המשפט הזה כנראה מעיד יותר מכל על מצבה העגום של יאהו שממשיכה לאבד עוד ועוד מנתח החיפוש, כרגע בעיקר לטובת בינג שצובר פופולאריות במהירות בארה”ב.
- בינג יהיה מנוע החיפוש וספק המפות של מכשירי הבלקברי (Mashable) – ואם כבר בינג, השבוע נחתם הסכם בין יצרנית המכשירים RIM , ובין מיקרוסופט שלמעשה יהפוך את בינג לספק החיפוש והמפות הדיפלטובי על מכשירי הבלקברי. החיבור ייעשה ברמת מערכת ההפעלה, מה שלא ממש אמור להפתיע אותנו בכל מה שקשור למיקרוסופט… בנוסף לכך, מיקרוסופט תציע הצעות שונות למשתמשי הבלקברי בנוגע לשירותי הענן אותו היא מספקת.
- גלובוס השפות של גוגל – Google Data Art Team מציגה דרך מעניינת לראות כיצד מתפלגים החיפושים השונים לפי שפה באמצעות Search Globe. כל צבע מייצג שפה אחרת. הראות של היבשות השונות משתנה עם הזווית, אבל קל לראות למשל שבצפון אמריקה כמעט כל החיפושים מתבצעים בשפה אחת וכאשר מתחילים להתקדם לכיוון יבשת דרום אמריקה, השפה הדומיננטית משתנה.
- מי תרכוש את סקייפ? (רוטרס) – לפי דיווחים שונים החל מאתמול, גם פייסבוק וגם גוגל מעוניינות לשתף פעולה עם סקייפ או אפילו לרכוש אותה, זאת לאחר שהנפקת סקייפ לציבור נדחתה. לפי מקור אחד, מארק צוקרברג עצמו השתתף בדיונים עם אנשי סקייפ. לפי ההערכות, שוויה של סקייפ נע בין 3 ל-4 מיליארד דולר. כידוע, בעוד לפייסבוק אין כרגע שום שירות פנימי לשיחות קוליות, לגוגל יש כבר את Google Voice שפועל בעיקר בארה”ב.
- חדש באניליטיקס: זמן טעינת העמוד (Analytics Blog) – הגרסה החדשה של אנליטיקס מאפשרת מעכשיו לראות את זמן טעינת העמוד באמצעות תוספת קטנה לקוד (אחרת הוא ייראה תמיד 0). התכונה החדשה נמצאת בתוך תפריט Content ואפשר להפעיל אותה על כל עמוד בנפרד. זמן טעינת העמוד קריטי במיוחד לעמודי נחיתה מכיוון שהוא משפיע על ציון האיכות שלהם. כמו כן, הוא עלול להשתנות בין דפדפנים שונים ובאתרים בינלאומיים בין אזורים שונים בעולם. נראה כי מדידת זמן הטעינה מתאפשרת בזכות העובדה שקוד האנליטיקס החדש והא-סינכרוני נטען הישר בתחילת הקוד בתוך מתחם ה- <HEAD> ולא בסוף הדף כמו בעבר.
- טוויטר עומדת לרכוש את טוויטדק ב-40 עד 50 מיליון דולר (Techcrunch) – לאחר שטוויטר הציעה הצעה נגדית לרכישת Tweetdeck על ידי UberMedia, נראה כי היא הולכת להיות זו אשר תסגור בסופו של דבר את העסקה. בעבר רכשה UberMedia סטארפטים רבים הקשורים לאינטגרציה עם טוויטר ונראה כי בטוויטר חששו שהיא תצבור יותר מדי כוח.
Tweetdeck מאפשרת לנהל מספר חשבונות טוויטר בקלות מתוך שולחן העבודה ולהתממשק מול רשתות חברתיות נוספות. מעריכים שהתוכנה היא הפופולאריות ביותר בתחומה ונכון ליולי 2010, הורידו אותה יותר מ-15 מיליון איש. - סופה של תצוגת ה-PR בטולבר של גוגל? (SEO Round Table) – למרות שאנחנו בדרך כלל סומכים על SEO Round Table, אין לנו מושג מה הם רוצים הפעם :). לפי הטענה שלהם, מדד ה-PR נעלם מגוגל טולבר 7. כשניסינו להתקין את הגרסה האחרונה על פיירפוקס דווקא ראינו את הכפתור, פשוט רק באתרים בהם הוא 0 או יותר (לא N/A). גם מספר תגובות בפוסט עצמו טוענות שהוא לא נעלם. אם אתם משתמשים בגרסה לדפדפן אחר או שיש לכם גישה לגרסאות בטא עתידיות ולא רואים את ה- PR, נשמח לדעת. בינתיים, הנה מה שרואים כשגולשים ל – askpavel בלי שינוי ברירת המחדל של הסרגל:
נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.