[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
תצוגת קישורים תלת ממדית ב –Majestic SEO
לפוסט המקורי בבלוג של Majestic SEO
תוכנת Majestic SEO מציגה תצוגה חדשה ותלת ממדית לפרופיל הקישורים של כל אתר. התצוגה התלת ממדית נסמכת על שני הפרמטרים הקיימים של Majestic SEO, ה-Trust Flow ו-Citation Flow, והאלמנט החדש בתמונה מתבטא בקישורים בעלי אותו ערך: כל פעם שהמערכת סופרת שני קישורים בעלי אותו ערך, היא מוסיפה שכבה נוספת לתרשים ומכאן מבנה הגבעה שנוצר ובתרשים הדו מימדי מיוצג על חוזק הצבע.
חשוב לשים לב שהמבנה החדש יכול מעט להטעות: הקישורים שנמצאים בחלק העליון שלו הם לרוב הקישורים הפחות ייחודים באיכות נמוכה, ואילו הקישורים החזקים ביותר והייחודים נמצאים דווקא בתחתית. על מנת להמחיש זאת, בנו ב-Majestic SEO דגם אמיתי ממדפסת תלת ממדית של פרופיל הקישורים של גוגל בהקדשה לג’ון מולר 🙂
אם אתם רוצים ליצור או אפילו להדפיס את הפרופיל התלת ממדי, השתמשו בדף הזה עבור מק או חלונות, רק קחו בחשבון שאתם צריכים לייבא פרופיל קישורים דו מימדי של Majestic SEO.
מתיחות 1 באפריל בעולם השיווק והקידום ברשת
לפוסט המקורי באתר Search Engine Land
באתר SEL סיכמו עבורנו את מתיחות 1 באפריל הטובות ביותר (את הרשימה המלאה תוכלו למצוא בקישור):
- גוגל יפן מכריזה על בובות פנדה שיענו על שאלות בתחום החיפוש:
- אתר גוגל הפוך בכתובת com.google. כרגע האתר לא עובד, אבל ניתן עדיין לראות תמונה ממנו:
- כלי חדש בכלי מנהלי האתרים ביקש אתכם להוכיח שאתם לא רובוט, אבל יכולים לרקוד כמוהו.
- ג’ון מולר עונה על שאלות באמצעות ממים:
- ברי שוורץ הכריז על עצמו בתור המחליף של מאט קאטס, ויש לו כמה סיבות ממש טובות למה.
- מאט קאטס בעצמו החליט לעבור צד והכריז על כלי לאנשי SEO בשם AutoSEO. הכלי יעשה את כל הקידום של האתר בעצמו על סמך הטקסט שאתם כותבים באתר… כמיטב המסורת של גוגל, הכלי כמובן מוגבל בגישה וניתן על פי הזמנות בלבד.
- ומתיחה אחת שבוודאי כבר שמעתם עליה: גוגל סטריט מאפשר לכם להפוך כל רחוב למבוך של פקמן
האיחוד האירופאי עשוי לנקוט בכל זאת צעדים נגד גוגל
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
למרות מאמציה של גוגל להגיע לפשרה עם האיחוד האירופאי, ייתכן שבסופו של דבר יוחלט להגיש נגד גוגל תביעת אי אמון שעלולה לעלות לגוגל במיליארדי דולרים. אחת הסיבות לכך היא כנראה החלפת הנציב האירופאי : בעוד הנציב הקודם, Joaquín Almunia ניסה להגיע להבנה עם גוגל למרות הלובי הגדול של המתחרים שהערים קשיים על כל צעד שלו, נראה שהנציבה הנוכחית, Margrethe Vestager, לא שוללת אפשרות של האשמה רשמית.
האשמה רשמית באירופה היא הרבה יותר חמורה מאשר בארה”ב מכיוון שהנציבות משמשת הן כשופטת והן כתובעת, כך שאין לה את החובה להוכיח את ההאשמות בפני גופי צד שלישי. גוגל תוכל אמנם לנסות ולהגיש הצעת פשרה להסכם חדש, אבל תצטרך לתת פתרון משביע יותר מאשר רק “קישורים מתחרים“, הצעה אותה נתנה לפני כשנה. אם גם ההצעה החדשה של גוגל תיפול, היא תוכל אמנם לערער בפני בית המשפט האירופאי בלוקסמבורג, אבל ההיסטוריה מראה שלא סביר שבית המשפט יחליט להפוך את ההחלטה של האיחו
חיפושים שנעשים באמצעות טאבלטים לא יושפעו מהעדכון החדש לניידים
לפוסט המקורי ב-Search Engine Roundtable
מסתבר שלמרות שטאבלטים בדרך כלל מפעילים את אותה מערכת הפעלה של סמארטפונים והרבה אתרים מציגים גרסה שונה גם על טאבלטים, העדכון המתקרב יתייחס אליהם כמו מחשבים רגילים (Desktop). פיסת המידע המעניינת הזו נחשפה דרך החשבון של Google Webmasters בטוויטר :
אם תרצו לבדוק זאת בעצמכם, תוכלו לבצע חיפוש מהסמארטפון וחיפוש מהטאבלט ולשים לב שהתווית “מתאים לנייד” מופיעה רק בחיפוש הראשון.
@Jumzle The upcoming mobile-friendly change is for mobile users, not tablet users.
— Google Webmasters (@googlewmc) אפריל 1, 2015
טוויטר בודקת פרסום בתוך דפים של משתמשים
טוויטר בוחנת פרסום באמצעות ציוצים ממומנים גם בתוך פיד של משתמשים, או כך לפחות זה נראה בצילום המסך המצורף, כאשר הציוץ הממומן נפרד משאר הציוצים באמצעות הכיתוב “מוצע על ידי טוויטר”. כרגע מדובר בניסוי שאומת על ידי דובר טוויטר, אבל לא מן הנמנע שבקרוב הוא יהפוך לקבוע.
המעניין הוא שציוצים אלו אינם מופיעים אצל משתמשים שאימתו את הכתובת שלהם או כאשר משתמש מסוים אינו מחובר לחשבון שלו (ולכן קשה להציג לו פרסומת מותאמת אישית). אחת הסיבות לכך יכולה להיות עקב פחד שמה חברות גדולות ומותגים יתחילו לראות קישורים אל המתחרים שלהם בתוך הפיד האישי.