בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
Google Now הופכת ללהיט באפסטור
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
ההוספה של שרות Google Now לאפליקציית החיפוש של Google באפסטור הפכה אותה ללהיט לא קטן וכרגע היא תופסת את המקום העשירי במצעד האפליקציות המורדות ביותר בחנות. תוכנת החיפוש המשודרגת של גוגל עלתה לראשונה לחנות באוקטובר האחרון,אבל אז היא כללה בסך הכול זיהוי קולי בדומה לסירי. היתרון המרכזי של Google Now הוא ביכולת שלו לחזות את כוונת המשתמש. דני סאליבמן מנתח כמה מן היכולות היותר מרשימות של הכלי. לדוגמה, אם המשתמש מגיע לגרמניה, Google Now יציג לו את שער החליפין הנוכחי בין הדולר ליורו בתוספת מספר מילים בסיסיות בגרמנית. דוגמה אחרת – הצגה של תוצאות משחקים של קבוצות שהמשתמש אוהד או של שעות הקרנה של סרטים בימים מסוימים בהם המשתמש נוהג לחפש מידע על סרטים.
כעת נותר רק לראות האם אפליקציית החיפוש המשודרגת תישאר במקום כה גבוה ומה תהיה התשובה המתבקשת של אפל לעניין.
האם “המידע העשיר” של גוגל נפרץ?
לפוסט המקורי ב– Search Engine Roundtable
המידע העשיר (Rich Snippet) שבעלי אתרים שולחים לגוגל נועד ליידע את גוגל על סוגי מידע מסוימים הקיימים באתר כמו שמות של אנשים, מוצרים, מתכונים וכדומה. כעת מסתבר שייתכן כי חלק מן המידע הזה נפרץ ובעלי אתרים מתחילים לגלות בכלי מנהלי האתרים כל מיני סוגי מידע המפנים לאתרים בעל רקע מיני. כעת לא ברור האם המקור של הפריצה הזו הוא בשתילה של קוד זדוני באתרים עצמם (לא סביר), או אולי מהצד של גוגל עצמו. הסיבה היא שכל האתרים “הנגועים” משתמשים במגוון של מערכות לניהול תוכן ושרתים שונים, ואילו המכנה המשותף העיקרי ביניהם הוא שהם משתמשים בפורמט של Schema.org.
השרשור המקורי שכולל עוד מספר דוגמאות נמצא כאן.
נכון לרגע כתיבת שורות אלו, שום גורם רשמי של גוגל עוד לא הגיב בעניין.
דיווח: התנועה לאתרים מקומיים מהסלולר צומחת יותר מהתנועה לרשת כולה
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
דיווח שמתבסס על נתונים של חברת המחקר ComScore מסוף 2012 מראה כי התנועה לכלל האינטרנט ממחשבי PC לא השתנתה, לעומת זאת, התנועה לאתרי אינטרנט ממכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) המשיכה לגדול. הצמיחה לאתרים מקומיים הייתה גדולה במיוחד – 12% לגלישה דרך דפדפנים ו – 22% לגלישה דרך אפליקציות (לדוגמה, אפליקציה שמראה זמני יציאה של אוטובוסים באזור מסוים).
אם מסתכלים על הנתונים מזווית אחרת, הרי שאם בדצמבר 2011 7% מכלל הגלישה ברשת התבצעה ממכשירים שאינם מחשבים אישיים, לאחר כשנה, המספר הזה קפץ ל– 15%, כאשר לסמארטפונים יש נתח גדול יותר בעוגה מאשר לטאבלטים.
מעתה דיווחי Adsense יהיו מדויקים יותר
גוגל הודיע שכעת דיווחי הרווחים באדסנס יהיו מדויקים יותר מכיוון שקליקים וחשיפות שהמקור שלהם לא חוקי (קליקים מזויפים וכו’) לא יופיעו מלכתחילה. המשמעות של כך היא שנתונים כמו רווח ממוצע לקליק או אחוזי לחיצות כוללים יהיו מעט נמוכים יותר, אבל ישקפו טוב יותר את תמונת המצב האמיתית.
כמו כן, חשוב לשים לב שדיווחים שהמקור שלהם הוא לפני הראשון במאי לא יושפעו מן המהלך.
עוד 20 סיומות לדומיינים יהפכו לסיומות גנריות
לעמוד העזרה הרלוונטי של גוגל בנושא
גוגל הודיעו שעוד 20 דומיינים מסוג Top Level Domains (כלומר, ההתייחסות היא רק לסיומת עצמה) יהפכו להיות דומיינים כללים מבחינתה ולא מקושרים למדינה או אזור מסוים. זוהי רשימת הדומיינים :
- .ad
- .as
- .bz
- .cc
- .cd
- .co
- .dj
- .fm
- .gg
- .io
- .la
- .me
- .ms
- .nu
- .sc
- .sr
- .su
- .tv
- .tk
- .ws
מעבר לדומיינים שציינו תחנות רדיו או תחנות טלווזיה ואף פעם לא נחשבו לדומיינים מיוחדים במיוחד, מעניין לראות שגם דומיינים עם הסיומת me שבדרך כלל היו שמורים למזרח התיכון, הם כבר לא כאלו מבחינת גוגל.
תושבי ארה”ב? מעכשיו גם אתם יכולים לפרסם בטוויטר!
טוויטר הודעה השבוע כי היא פותחת את אפשרות הפרסום שלה לכל אזרחי ארצות הברית ולא רק לרשימה סגורה של עסקים. מגוון אפשרויות הפרסום לא השתנה והוא כולל ציוצים מקודמים, חשבונות מקודמים וטרנדים מקודמים.
כמו כן ובאופן מעט מעצבן: למרות שעמוד ההרשמה לשרות עדיין מציין את ישראל, מי שינסה להירשם כך לשרות, יקבל הודעה שהוא פתוח לתושבי ארה”ב בלבד.