בכל סופשבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל.
- גוגל ממשיכים לבדוק את תוצאות השינוי בדיעבד (Wired) – לאחר שמספר אתרים שקשה מאוד להחשיב אותם כאתרי ספאם או אתרים בעלי איכות נמוכה כדוגמת Cult of Mac (בלוג בנושאי מוצרי אפל) ו- Olive Drab (צבא) ראו ירידה חדה בדירוגים, מגזין Wired פנה לגוגל על מנת לקבל הסברים. התגובה אותה קיבל הייתה שלמרות שהם לא יכולים לדון על פרטים ספציפיים הנוגעים לשינוי, הם ממשיכים לבצע סקרי שביעות רצון על מנת לבדוק האם האלגוריתם החדש של גוגל באמת עונה על צרכי הגולשים. בכל מקרה, אתר Cult of Mac חזר פחות או יותר למיקומו הטבעי זמן קצר לאחר פרסום המאמר. אגב, ההשערה של הבעלים של Cult of Mac הייתה שהאתר פשוט נחשד בהעתקת תכנים למרות שלמעשה מרבית האתרים מעתיקים ממנו! כלומר, לאלגוריתם קשה להבחין מי המקור.
- בניית קישורים פנימיים קלה יותר בוורדפרס 3.1 – בין שאר השינויים בעדכון האחרון של פלטפורמת ניהול התוכן והבלוגים הפופולארית, אפשר למצוא מנוע חיפוש פנימי שנפתח כאשר מוסיפים קישור. המנוע מאפשר לקשר בקלות לפוסטים קודמים במקום להתחיל לחפש אותם בארכיון. בניגוד למה שאולי ניתן לחשוב, התוספת לא מיועדת ליצירת קישורים קבועים ממילות מפתח בכל הפוסטים.
- רולים של פרסומות עובדים יותר טוב כשהם סופר קצרים (Clickz) – לאחר שיוטיוב המליצה להגביל את אורך הפרסומת המקדימות (רולים) משלושים שניות לחמש עשרה שניות בשל ביצועים נמוכים, אחוז הגולשים שצפו בהן עד הסוף קפץ ללא פחות מ – 35%! פיל פרי, מנהל המוצר הרלוונטי, אמר שהמודל החדש של יוטיוב מבוסס על תשלום לפי צפייה ולא חשיפה ולכן גם בשביל האתר הוותיק מדובר בשינוי די משמעותי. ראוי לציין שכרגע נבדק גם פורמט נוסף של פרסומות המיועדות לתכנים ארוכים במיוחד והגולש יכול לבחור באיזה פרסומת הוא רוצה לצפות (באופן דומה ל- Hulu ואפילו כמה נגנים באתרים בארץ).
- כמות המשתמשים ברשתות חברתיות באירופה צפויה לגדול ב-62% ב-5 השנים הקרובות (140) – כך קובע מחקר של חברת eMarketer. אנחנו רק נעיר שנראה כי פייסבוק הצליחה להתגבר על משבר הפרטיות והאבטחה שפגע בה בשנה האחרונה והביא למספר תחזיות הפוכות שלפיהן השימוש ברשתות חברתיות דווקא יתחיל לרדת עקב אי אמון של הגולשים.
- החודש בו בינג עקפה את יאהו ברחבי העולם? (StatCounter) – מחקר של חברת סטאט קאונטר קבע כי בחודש ינואר, מנוע החיפוש בינג עקף לראשונה את יאהו בשימוש העולמי והמשיך לצמוח גם בפברואר (4.37% לעומת 3.93%). לגוגל אגב, יש כמעט 90% דומיננטיות. בארה”ב לעומת זאת, יאהו עדיין מוביל בפער קטן של 0.74% לערך. חשוב לזכור שהנתונים של StarCounter כנראה מתבססים בעיקר על אתרים המשתמשים במערכת שלה, ולכן מדובר בעצם בסוג של סקר ולא תמונת מצב מדויקת ב-100%.
- הקומבינה שהצליחה לגייס 5 מיליון דולר (ניוזגיק) – יזם ישראלי בן 19 בלבד בשם דניאל גרוס הצליח לגייס את הסכום הזה באמצעות תוכנית יזמים אמריקאית בשם Y-combinator. למרות שבהתחלה הוא כמעט ויתר ויצא מן התוכנית לאחר שהקבוצה שלו התפרקה, הוא ניסה בסופו של דבר ללכת על רעיון שקסם לו באופן אישי, Greplin. גרפלין היא תוכנה המאגדת את כל הרשתות החברתיות וגם שירותי רשת אחרים בהם אנחנו משתמשים כמו Gmail. החידוש כאן מתבטא ביכולת החיפוש בכל המאגרים ביחד באמצעות סנכרון מספר פעמיים ביום לפי בקשת המשתמש. כרגע השירות פתוח לכולם והוא יצא משלב הבטא.
- פייסבוק ומיקרוסופט כבר לא חברות? (All Things Digital) – המשבר הנוכחי החל במעבר של אחת מנשות השיווק היותר בולטות במיקרוסופט, Carolyn Everson, אל פייסבוק. בתפקידה הקודם במיקרוסופט, הייתה אחראית על כלל מכירת הפרסומות הגלובאליות. מיקרוסופט שוקלת לפעול בצעדים משפטיים למרות שיתוף הפעולה הנרחב שלה עם פייסבוק (הן במנוע החיפוש והם בהשקעות שונות). בפייסבוק בכל אופן, רוצים לשמור כרגע על פרופיל נמוך ויצאו בהצהרה שהם רוצים לשמור על שיתוף הפעולה. בסך הכול, זו פעם ראשונה בה מעבר בין שתי החברות זוכה לכל כך הרבה חשיפה. בדרך כלל היה מדובר במעברים מגוגל לפייסבוק הנתפסות, לפחות כרגע, כמתחרות מרות אחת של השניה.
נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים. עדיין לא עשיתם לייק?