בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מודעות רספונסיביות בגוגל אדסנס
לפוסט המקורי בבלוג Inside Adsense
הצוות של גוגל אדסנס הודיע על תמיכה במודעות אדסנס רספונסיביות : אם בעבר מודעות אדסנס הופיעו בדיוק באותו גודל גם במכשירים ניידים ולפעמיים תפסו יותר מדי שטח מגודל המסך, הרי שמעכשיו ניתן להגדיר מודעות רספונסיביות שהגודל שלהם מותאם למכשיר בו הן מוצגות. הגודל עצמו נקבע באמצעות קוד CSS שמתאים למכשירים שונים, אך עדיין יש צורך שהמודעות יהיו באחד מהגדלים הסטנדרטים של Adsnese.
כמו כן, השרות החדש מוגדר כבטא ויש לו שתי מגבלות עיקריות:
- אם המשתמש משנה את הכיוון של המסך (למשל, מעביר את המכשיר למצב אופקי), המודעות לא מעדכנות את גודלן.
- יחידות קישורים לא נתמכות כרגע (למרות שהן בעצמן לא תופסות הרבה מקום).
החיפוש האוניברסאלי של טוויטר
טוויטר הודיעה על שילוב של סוגי תוצאות נוספים בחיפוש שלה : מעתה יוצגו בחיפוש לא רק ציוצים, אלא גם חשבונות טוויטר רלוונטים (“אנשים”), תמונות ופילטרים לשני סוגי התוצאות האלו. כמו כן, אפשר לצפות בחיפושים אחרונים וחיפושים שמורים (אחרי הכול, כל פעם שנבצע חיפוש מחדש נקבל תוצאות מעט שונות).
גוגל בוחנת Site Links מתרחבים
לפוסט המקור ב- Search Engine Roundtable
ניסוי חדש של גוגל שנצפה על ידי שני מקדמי אתרים חושף סוג חדש של Site Links שכולל גם קישורי משנה בלי תיאור של העמוד בשטח נפרד התחום בקווים מפרידים. הקישורים החדשים יכולים להופיע מתחת ל- Site Links הקיימים או ביניהם, ונפתחים ברגע שלוחצים על הקישורים הראשיים.
מחקר על ביקורות מזויפות ב- Yelp
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
מחקר שכלל יותר מ – 316,000 ביקורות על מסעדות באזור בוסטון, שופך מעט יותר אור על האופן שבו עובד אלגוריתם הסינון של Yelp.
באופן לא מאוד מפתיע, רוב הביקורות שעוברות סינון הן ביקורות של 5 או 1 כוכבים (ביקורות טובות או רעות במיוחד). נתון נוסף ולא מאוד מפתיע הוא שביקורות של חשבונות שלא פרסמו עדיין מספר גדול של ביקורות, נוטות להיות מסוננות החוצה לעיתים יותר קרובות. למעשה, 70% מהביקורות של חשבונות שהדביקו רק ביקורת אחת, מסוננות החוצה… גם ביקורות מחשבונות שלא כוללים תמונת פרופיל נמצאות בסיכון גבוה יותר להיות מסוננות.
נתון מעניין נוסף הוא שמסעדות עצמאיות שאין להן סניפים, משתתפות ביותר “הונאות ביקורות” מאשר מסעדות שיש להן מספר סניפים. ולסיום, נתון שעשוי דווקא להישמע מוזר הוא שמסעדות עם עמודים מאומתים גם כן נוטות להשתתף ביותר הונאות כאלו, אולי מתוך מחשבה שבתור עסקים מאומתים, יהיה יותר קשה לעלות עליהן…
הסוף לצילומי מסך מפייסבוק?
כל בעל אתר או בלוגר מכיר את התרחיש המעצבן שבמהלכו הוא נדרש לצלם תמונת מסך מפייסבוק רק על מנת שיוכל לצטט פוסט מהרשת החברתית בלי להרוס את העיצוב המקורי שלה. אין טעם להרחיב מדוע גם מבחינת SEO לא מדובר בפיתרון אופטימאלי.
השבוע הודיעה פייסבוק סוף כך סוף על אפשרות להטמיע פוסטים ישירות (Embed) מהרשת החברתית, תכונה שבאופן לא מאוד מפתיע נמצאת בטוויטר כבר זמן רב. הפוסט עצמו יוטמע כמובן עם כל האפשרויות החברתיות כגון תגובה, לייק ולייק לעמוד הרשמי שפרסם את הפוסט (במקרים רלוונטים).
לפני שאתם רצים להטמיע פוסטים של הפוליטקאי השנוא / אהוב עליכם או סתם לפדח איזה חבר, חשוב להבהיר שרק פוסטים ששותפו באופן ציבורי יוכלו להיות מוטמעים באתרים חיצוניים. כמו כן, כרגע השרות החדש פתוח רק לחמישה אתרי טכנולוגיה וחדשות מובילים ברשת : Mashable, CNN People, Huffington Post ו-The Bleacher Report.
פייסבוק אמנם הודיעה שאפשרות תיפתח גם לקהל הרחב, אך לא ברור בדיוק מתי זה יקרה.