בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
העדכון המסתורי של ה- 25 ביוני
לפני מספר ימים מאט קאטס אישר עדכון נוסף של גוגל שחל בתאריך ה- 25 לחודש. על העדכון עצמו קאטס לא הרחיב, אבל לפי המדידות של אתר MOZ, היה מדובר בעדכון שחולל סערה של ממש וגרם לברומטר הווירטואלי להגיע לשיא חדש של 113.3 מעלות פרנהייט… (לשם ההשוואה, עדכון הפינגווין המקורי גירד בקושי את ה- 100 מעלות).
לאחר ניתוח של התוצאות, הסתבר כי היה “פיק שלילי” גדול למדי בתוצאות שכללו התאמה חלקית של מילות המפתח של השאילתא בדומיין של האתר או בסאב דומיין שלו. כמו שאפשר לראות בגרף, מדובר במגמה שהתחילה כבר בחודש מאי,אבל הגיעה לשיא שלה ב – 25 ביוני.
עם זאת, ד”ר פיטר, שכתב את הפוסט, מציין בסופו כי בהחלט יכול להיות שהעדכון לא היה מכוון ספציפית לאתרים שעושים שימוש בהתאמה חלקית, וייתכן כי מדובר במדד איכותי אחר שהשתקף גם במדד ההתאמה החלקית
ההרחבה של Adwords לביקורות צד שלישי
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
אחת ההרחבות החדשות בממשק Adwords המחודש היא הרחבה המאפשרת למפרסמים להציג במודעות ביקורות של חברות צד שלישי בתוך המודעות שלהם, ממש כמו שפרסומות לסרטי קולנוע בעיתונות מופיעות כבר שנים… הביקורת יכולה להיות ציטוט מדויק או סיכום של הביקורת כולה, בתוספת קישור לאתר המקור של הביקורת, כאשר לחיצה על הקישור הנ”ל לא מחייבת את המפרסם.
כרגע גוגל לא מפרטת כיצד היא תפקח על כך שהביקורות אכן יגיעו מאתרים נורמטיביים, אך ניתן להבין כי כל מפרסם יצטרך לקבל אישור להשתמש בהרחבה, והאישור יבוצע באמצעות “מערכות אוטומטיות ואנושיות”. כמו כן, מפרסם שרוצה להשתתף בבדיקות הבטא של השירות החדש, צריך לפנות אל נציג Adwords ואין בעבורו טופס ייעודי.
המפרסמים בפייסבוק כבר מנצלים את ההאשטאג
לפוסט המקורי ב- SimplyMeasured
אתר SimplyMeasured שעוקב אחרי 100 המותגים הגדולים בפייסבוק מפרסם כי כבר כשבועיים אחרי הצגת התמיכה בהאשטאג, 56% מהמותגים הללו כבר עשו בה שימוש לפחות פעם אחת. כ – 18% השתמשו בה חמש פעמיים או יותר.
כאשר מסתכלים על סך כל הפוסטים של המותגים הללו שהכילו האשטאגס, הרי שהשיא היה בתאריך ה – 20 ביוני, אז כ – 26% מהפוסטים הכילו האשטאג. האחוז הזה ירד מאז ל – 14% בלבד ב – 24 לחודש, למרות שעדיין מדובר על מספרים מרשימים מאוד.
גרף הידע תומך חלקית גם בעברית
לפני כמה ימים הוצגה תמיכה ראשונית בגוגל ישראל במה שידוע בתור גרף הידע של גוגל. משום מה, דווקא הדוגמאות הרשמיות אותה נותנת גוגל בדף המתורגם לעברית של גרף הידע לא ממש עובדות, אבל מי שיחפש מושגים מסוימים כמו למשל “מקלונאים” (סדרה של מחלקת החרקים), יגלה כי גוגל מציגים תקציר של מאמר מויקפדיה בחלק השמאלי של המסך (או לפני התוצאות האורגניות אם אתם גולשים מהנייד).
במקרים מסוימים, גם חיפוש של פוליטיקאים כגון יאיר לפיד, מחזיר אשכול של עובדות. במקרה של לפיד מדובר בתאריך לידה, המפלגה שבראשה הוא עומד, תפקידו הנוכחי, הורים וחיפושים של פוליטיקאים נוספים.
גוגל מציגה טופס משוב לבעלי אתרים
לפוסט בבלוג למנהלי אתרים של גוגל
גוגל עושה את צעדיה הראשונים בשוק הרווי של מתן שירותי פידבק לבעלי אתרים, ומציגה טופס אוטומטי למדידת שביעות רצון של הגולשים. השירות ניתן בחינם למי שמוכן להסתפק בשאלות ברירת המחדל, ועולה כ- 5$ ל- 500 נבדקים אם אתם רוצים להתאים את השאלות באופן אישי. בכל אופן, השירות פועל כרגע רק בארה”ב ואינו מותאם לגלישה מהסלולר, כך שיש להניח שייקח עוד זמן עד שהוא יהיה רלוונטי גם אלינו.
GetKudos.me – הציגו המלצות חברתיות באופן אוטומטי
Get Kudos הוא שירות חדש לבעלי אתרים שסורק את הטוויטר, פייסבוק וכל שאר הרשתות החברתיות ומציג אצלכם באתר באופן אוטומטי אזכורים חיוביים של השירות או המוצר שלכם. כמובן יש דשבורד שבו ניתן לאשר אזכור כזה או אחר לפני שהוא מופיע ברשימה.
בעתיד השירות יתמוך גם בהצגה אוטומטית של פרסומים לעיתונות (Press Release), הצגה של ציוני דרך (הגעתם ל- X משתמשים חודשיים או Y עוקבים) ופרסום של ברנדים שעושים שימוש במוצר.
כך הווידג’ט נראה באתר שלכם, כמובן אפשר לראות אותו בפעולה באתר הרשמי: