בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
גוגל הופכת את ההמלצה כנגד פוסטים אורחים להנחיה רשמית
לפוסט המקורי באתר Search Engine Land
גוגל עדכנה את הנחיות האיכות שלה למנהלי אתרים והוסיפה התייחסות לפוסטים אורחים בהיקף גדול, תוכן פרסומי (Advertorial) שנכתב תמורת כסף וטקסט קישור עם אופטימיזציית יתר במאמרים או פרסומים חדשותיים (Press Release).
עד כמה שניתן להבין, קישור עם שם הכותב הוא מותר, אך קישור עם מילות מפתח או קישור שיוצא ממאמר ששולם בעבורו כסף הם אסורים (אלא אם כן מסמנים אותם ב – nofollow).
ההנחיות החדשות אינן צריכות להפתיע את כל מי שעוקב אחר הפרסומים האחרונים של גוגל מכיוון שגם מאט קאטס וגם גורמים אחרים בגוגל כמו ג’ון מולר הזהירו מפני שימוש בשיטות כאלו לבניית קישורים.
מודעות Adwords עם אייקונים
לפוסט המקורי בבלוג “יותר כסף מאדסנס”
מה שהתחיל כניסוי במודעות Adwords הפך לשדרוג רשמי של מודעות ה – Adwords (כרגע ברשת המדיה בלבד), שמעתה מציגות את האייקונים של האתר אליו הם מובילות (האייקון מוגדר דרך הקובץ favicon). אתר שאין לו אייקון, ישתמש באייקון ברירת המחדל של כדור הארץ . גוגל טוענים שהדבר מביא לזיהוי טוב יותר של הפרסומת עם המפרסם ולרווחים טובים יותר באתרים המשתתפים בתוכנית Adsense.
גוגל משנה את האופן בו יוצג ניקוד האיכות של מודעות Adwords
לפוסט המקורי בבלוג Inside Adwords
גוגל הודיעה שהיא משנה את האופן בו מוצג ציון האיכות למודעות Adwords, כך שהוא ישקף בצורה טובה יותר את הקשר שבין הציון המספרי לבין שעור הלחיצות הצפוי, הרלוונטיות של המודעה וחווית הגלישה בעמוד הנחיתה.
למרות שהניקוד עצמו עשוי להשתנות, גוגל מבהירים שלא מדובר בשינוי שישפיע על האופן בו מחושב הניקוד בפועל ולכן גם לא על מיקום המודעות או המחיר פר לחיצה (אלא אם כן המשתמש קבע חוקים ספציפיים לגבי אופי הצגת המודעה בטווח ציונים מסוים).
צוקרברג: לא איבדנו את הצעירים
לפוסט המקורי באתר Marketing Land
בהודעה על רווחי פייסבוק ברבעון השני של 2013, מארק צוקרברג התייחס ישירות לסקרים שונים אשר מצאו כי חלק גדול מן הצעירים הביעו חוסר שביעות רצון מפייסבוק, במיוחד לעומת רשתות חברתיות אחרות כגון פינטרסט וטוויטר. לפי צוקרברג, שיעור הצעירים שמשתמשים בפייסבוק ורמת המעורבות שלהם בשרות נשארו יציבים במהלך השנה וחצי האחרונות. עוד הוא הוסיף שאם מוסיפים לחישוב גם את אינסטגרם, שנקנתה זה מכבר על ידי פייסבוק, אפשר לראות אפילו עלייה במדדים האלו.
לסיום, צוקרברג התייחס לכך שסקרים רבים מצאו שיש קשר בין חוסר שביעות הרצון לבין הפרסום שהולך ותופס נפח גדול יותר מהתצוגה ברשת החברתית. צוקרברג הודה שאמנם 1 מתוך 20 פרסומים הוא פרסום ממומן (5%), אבל לפי סקרים פנימיים של החברה, לא נצפתה ירידה ברמת שביעות הרצון לעומת קבוצת ביקורת שנחשפה לגרסת של פייסבוק ללא פרסומות. בכל אופן, בפייסבוק מתכוונים לתת יותר דגש על איכות הפרסומת עצמה.
מקור: ForSee Results/ACSI 2013
גוגל משפרת את תהליך הגיוס
אתר כלכליסט חושף אילו שינויים ביצעה גוגל במהלך הגיוס שלה על מנת להפוך אותו למאיים ודרקוני פחות. השינויים מתמקדים בשלושה תחומים שונים:
- ייעול תהליך מיון המועמדים – במקום 20 או 10 ראיונות, מועמד ממוצע עובר כיום חמישה ראיונות בלבד ולכן כיום חלק מן המועמדים מועסקים בחברה תוך פרק זמן קצר יחסית של חודש וחצי בלבד מתאריך הגשת המועמדות עצמה (זאת לעומת שלושה חודשים בעבר).
- התגמשות בדרישות ההשכלה – גוגל כבר לא מתחשבת רק בציוני ה – SAT וגיליון הציונים האוניברסיטאי מכיוון שגם שם הבינו כבר שאין בהכרח קשר ישיר בין גובה הציונים לאיכותו של המועמד. כיום ל- 14 אחוז מן העובדים בצוותים מסוימים אין כלל תואר אקדמאי.
- ויתור על שאלות יצירתיות – בעבר גוגל הייתה ידועה בשאילת שאלות יצירתיות יתר על המידה כגון “כמה כדורי גולף אפשר להכניס למטוס”. היום כבר שואלים שאלות יותר סטנדרטיות כמו “תן לי דוגמא למקרה שבו פתרת בעיה אנליטית מסובכת”. שאלות כאלו יכולות לשפוך אור על האופן בו המועמד מתנהג בסיטואציה אמיתית ולהסביר מה נחשבת בעינו לבעיה מסובכת.