בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מה קורה כשהאתר של מוזילה מקבל עונש ידני?
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
כריס מור, מנהל התפעול של אתר מוזילה, שם לב שהוא קיבל מגוגל הודעה על נקיטת עונש ידני מגוגל בשל ספאם שמקורו בתוכן שנוצר על ידי גולשים. הבעיה היא שהוא לא הצליח למצוא שום דבר כזה ולדעתו מדובר בכלל בספאם שהמקור שלו באתר ישן שכבר בוצעה עליו הפניה מחדש מסוג 301. לטענתו, באתר החדש של מוזילה אין שום מקום שבו גולשים יכולים ליצור תוכן…
כשכריס קיבל פניות מג’ון מולר (שאחראי על תמיכה עם בעלי אתרים), הסתבר לו שהספאם המדובר אולי בכלל הוסר כבר מתוצאות החיפוש, כך שלכריס לא היה ממש מה לעשות… יותר מכל, מולר אמר שייתכן שיש חלקים ספציפיים באתר שנענשו ולא כל האתר כולו נענש…
סוף הסיפור הוא די פשוט: אף אחד לא חשב לבדוק אם למוזילה אין בלוגים שבהם יש תגובות ספאם, ואכן, הסתבר שיש להם כמה בלוגים כאלו. יותר מזה, למרות שהקישורים מסומנים ב– nofollow, מגוגל זה עדיין נחשב לספאם. למי שמנהל פורום או בלוג וחושב שהרבה תגובות עם סימון nofollow מגנות עליו מעונש, טועה.
דבר נוסף, בגוגל טוענים שלא תמיד יש הכרח להסיר את התוכן הבעייתי אם אי אפשר לדעת בדיוק מהו, לפעמיים מספיק לשלוח בקשה מחדש בלי לעשות זאת או לשלוח בקשה יותר מנומקת כדי לדעת מה בדיוק להסיר (רק שאז התשובה יכולה לקחת מספר שבועות).
סקר ה– Inbound Marketing השנתי של HubSpot
סקר ה– Inbound Marketing השנתי של HubSpot עוסק בטרנד החם ביותר באינטרנט והוא בעצם שיווק דרך ערוצים אינטרנטיים שונים כגון בלוגים, קידום אתרים ובשנים האחרונות בעיקר רשתות חברתיות.
הסקר מגלה מספר ממצאים מעניינים (לשם הקיצור, נשתמש בראשי התיבות IM):
- 58% מהחברות עושות שימוש ב – IM
- IM אחראי ל – 34% מן הלידים בעוד שיווק מסורתי (Outbound) אחראי ל – 22% מן הלידים
- אחוז ההמרה עם IM עומד על 12%, בעוד אחוז ההמרה ללא שימוש בשיטות אלו, עומד על 6% בלבד.
- במרבית החברות ישנם בין עובד אחד לחמישה האחראי רק על תחום השיווק, ובשליש מן החברות, יש רק עובד אחד כזה.
את הסקר המלא והמושקע באורך 164 עמודים (!) אפשר להוריד מכאן (PDF).
ממצאים מהשטח: כמה אנשים לוחצים על כל תוצאה בבינג
ד”ר רוני כוכבי ממחלקת המו”פ של בינג, חושף היום את אחוזי הלחיצות על התוצאות השונות בחיפוש של בינג. מן הממצאים עולה שלא פחות מ– 50% לוחצים על התוצאה הראשונה! ואם יש בה Deep Links (הגרסה של בינג ל– Sitelinks), המספר כבר קופץ ל– 75%! המעניין הוא שהחל מהתוצאה השנייה ומטה, המספרים יורדים לאחוזים חד ספרתיים : כך למשל , רק 4% לוחצים על התוצאה השלישית, אלא אם כן הוא כוללת בתוכה תשובה מסוימת. על התוצאה השמינית לוחצים רק 1%.
עוד ממצא מעניין (אבל די הגיוני אם להודות על האמת) הוא שאם המשתמש לוחץ על כפתור BACK ואז חוזר אחורה לעמוד התוצאות, אחוז הלחיצה על התוצאות הנמוכות קופץ פי 5 עד 6. זוהי הסיבה שהחל ממאי 2012, העמודים הורחבו מ – 8 ל – 12 תוצאות כל פעם שהמשתמש לחץ על כפתור BACK. הדבר יצר פחות עומס על האלגוריתם ובעצם גם מנע טעינה נוספת של עמודים מעבר לעמוד הראשון.
השינוי האחרון שהתרחש ממש לפני מספר ימים, קובע שאם יש Deep Links לתוצאה הראשונה, מוצגים רק חמש תוצאות ולאחר לחיצה על כפתור BACK, מוצגים 14. בסופו של דבר, העמוד נטען אפילו מהר יותר ויש אפילו פחות מקרים של מעבר לעמוד השני והלאה.
בגרף עצמו ניתן לראות את אחוזי הלחיצות על שמונה התוצאות הראשונות כתלות במיקום שלהם בעמוד. הסיבה לכך שיכולות להיות שתי תוצאות באותו המיקום היא שלפעמיים התוצאה שלפני כן כוללת תשובה ודוחפת את שאר התוצאות למטה.
גוגל לא יכול לגשת לאתר שלכם? אולי זו לא תקלה אצלכם…
לפוסט המקורי ב– Search Engine Roundtable
מסתבר שאתמול, מאות ואולי מאות אלפים בעלי אתרים, קיבלו אתמול הודעה שגוגל בוט לא הצליח לגשת לאתר שלהם, ביחד עם אחוזים מדויקים של מספר השגיאות ואחוז הכישלונות לגשת לאתר. זאת למרות שלא הייתה שום תקלה אמיתית באתר.
אז עכשיו אפשר להירגע: מאט קאטס פרסם הודעה בפורומים של גוגל ולפיה מדובר כנראה בתקלה מהצד של גוגל.
Hangout בתוך Adwords
תכונה חדשה של Adwords מאפשרת לבצע שיתוף מסך עם תומך טכני של Adwords דרך הטלפון. כאשר המסך משותף עם גוגל, המצלמה והמיקרופון משתתקים, אבל המסך עצמו ממשיך להיות משותף. כמו כן, לא נראה שהתומך של גוגל יכול לשלוט במסך, אלא רק להדריך את המשתמש. בכל אופן, ההמלצה היא לא לשתף שום מידע אישי, ואפשר לבחור אם לשתף את מסך העבודה או תוכנות מסוימות.