בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>
גוגל חוטפת תיק כבד מגיזמודו (Gizmodo)
הבלוג הטכנולוגי גיזמודו פרסם פוסט חריף אודות גוגל ובו הוא מפרט את השתלשלות העניינים שלדעת הכותב, הביאו לכך שכיום מרבית הגולשים פשוט איבדו אמון בחברה. הפוסט עצמו הוא פוסט המשך לפוסט אחר מלפני חודש, בו גיזמודו פרסם כיצד להסיר את היסטורית האינטרנט האישית מגוגל לפני שהגדרות הפרטיות שלא מאפשרות לעשות זאת ,נכנסות לתוקף.
בהמשך הפוסט, מצוטט גורם אנונימי מתוך גוגל אשר טוען שהחיפוש הוא כבר לא מוצר הליבה של החברה, מעתה, כל המוצרים השונים של החברה הם פשוט “גוגל אחד גדול”, והמייסד לארי פייג’ אשר מינה את עצמו לאחרונה למנכ”ל, אף אמר שמי שלא יכול לקבל את האמת הזו, שפשוט לא יעבוד בגוגל..
לאחר מכן מתוארת דעה רווחת למדי ברשת כיום, ודעה זו גורסת כי גוגל מנסה בכל כוחה לשלוט במידע החברתי בגוגל באמצעות השקת גוגל פלוס, אבל כרגע נראה שאף אחד פשוט לא רוצה להשתמש במוצר. למרות זאת, הפאניקה של גוגל היא כנראה כל כך גדול, ולכן היא תעשה כל דבר על מנת שנהיה חייבים להשתמש בגוגל פלוס. לסיום, מובאות כמה דוגמאות למקרים בהם גוגל דוחפת את מוצריה שלה או פרסומות לפני מידע אורגני, כמו למשל במקרה שאתם משתמשים במסך של מחשב נייד עם רזולוציה נמוכה.
לסיום , למרות שהטענות אותן מציג גוזמודו אינן חדשות שלעצמן, העובדה שהטור זוכה לכל כך הרבה חשיפה בימים האחרונים היא מסוכנת מאוד בשביל התדמית הציבורית של גוגל, זו שבלאו הכי לא נמצאת בשיאה בשנה האחרונה. גם אם התרחיש הקיצוני לא יתממש במלואו, מעניין לראות אם ומתי גוגל תודה שלא יכול להיות שכולם טועים ורק היא צודקת…
גוגל ישראל פותחת בלוג עסקי בעברית (קישור)
ומגוגל העולמית נעבור לגוגל המקומית : בלוג חדש של גוגל ישראל לעסקים, יפרסם מעתה פוסטים ועדכונים שונים שאינם אך ורק תרגום ישיר של פוסטים שנכתבו במקור באנגלית (כמו שהיה המצב עד כה).
כרגע המיקוד של הבלוג הוא למפרסמים ב – Adwords ומפיקי רווחים ב – Adsense. הפוסטים יחסית קצרים, אך מההתרשמות שלנו, אכן יש בהם מידע חשוב . למשל, הפוסט האחרון של Adsense מסביר כיצד ניתן להפעיל את Adsense במשחקים מבוססי פלאש ונגני וידאו עצמאיים. עד היום המידע הזה אמנם היה זמין ברשת באנגלית, אך היה רלוונטי רק לאתרים עם תנועה גדולה מאוד , ולפי התנאים החדשים, נראה שמעתה כל אתר בכל גודל יוכל להשתמש בו.
אגב, דפי המידע החדשים של גוגל בעברית מאפשרים לבעלי אתרים מסחריים ליצור קשר ישירות עם נציג מכירות של גוגל, משהו שגם כן לא היה נפוץ במיוחד עד כה.
עדכון פנדה נוסף (Search Engine Land)
גוגל הכריזה היום בטוויטר על עדכון פנדה נוסף, 3.4 לפני הספירה הלא רשמית. לא ברור מה חדש בעדכון הזה, אבל כמו קודמיו, הוא מינורי יחסית ויגרום לתזוזות ב – 1.6% מן השאילתות לבד. זה המקום להוסיף שמשיחות שלנו עם מספר מנהלי אתרים, ייתכן כי בארץ יש יותר אתרים שנפגעו מפנדה ממה שנדמה, אך אלו אתרים שהאיכות שלהם הייתה מלכתחילה נמוכה מאוד, או שהם כללו כמות נכבדת מאוד של דפים עם תוכן חוזר בלי ייחוד לכל דף בפני עצמו (אופייני למשל לאינדקסים גדולים).
מהנדס בגוגל: אנחנו אולי טיפשים, אבל לא רודפי בצע! (SEO Round Table)
האם התחזית שלנו מהאייטם הראשון מתחילה לממש את עצמה? מהנדס בגוגל בשם Ryan Moulton הגיב לפוסט דומה לזה שהצגנו בפתיחה ובו הוא טוען שאם תוצאות החיפוש לא טובות, זה בגלל שהאלגוריתם טיפש, ולא בגלל שגוגל מנסים “לחלוב” את המחפשים. לדבריו, יש הפרדה מוחלטת בין מחלקת החיפוש האורגני ובין מחלקת הפרסום הממומן בחברה , כשמחלקה אחת לא יודעת כיצד הפעולות שלה משפיעות על המחלקה האחרת.
לסיום, הוא כותב בצורה אמוציונאלית מאוד ואומר כי לאחר חמש שנים בגוגל בהם הוא התוודה לרוב הסיגנלים החשובים והכיר אנשים רבים אחרים מצוות הדירוג, הוא יודע בוודאות שאין שום קשר בין דירוג תוצאות החיפוש (האורגניות) ובין כוונה כלשהיא למקסם את הרווחים. התגובה שלו נחתמת במשפט “אם כל זה לא משכנע אתכם,אז אני לא יודע מה כן.”
בכל מקרה, חשוב להדגיש שוב שאותו מהנדס לא מתייחס לשאלת העיצוב הכולל של עמודי התוצאות בגוגל, והוא מדבר על הדירוג האורגני הפנימי בלבד.
טוויטר חוגגת יום הולדת שש ומצייצת מספרים (Marketing Land)
ביום ההולדת השישית שלה, טוויטר מציינת 140 מיליון משתמשים פעילים (לעומת 100 בספטמבר האחרון) ולא פחות מ– 340 מליון ציוצים ביום. בנוסף, מסתבר שיותר ויותר אירועים חשובים התחילו להימדד גם לפי מספר הציוצים לשנייה (TPS) שהם מניבים.
בפוסט הרשמי של טוויטר תוכלו לצפות גם בתרשים בגודל מלא שבעצם מתאר את הסקיצה הראשונית של פעולת הציוץ, שאז עוד נקראה פשוט “עדכון סטטוס”.