[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
מיקרוסופט מפסיקה קמפיין פוסטים ממומנים לאקספלורר
לפוסט המקורי ב – Searchengine Land
הפעם מיקרוסופט היא זו שצריכה לאכול את הכובע לאחר שהשתמשה בחברת המדיה החברתית SocialChrous כדי לפרסם פוסטים ממומנים שיקדמו את הגרסה האחרונה של אינטרנט אקספלורר והחברות שמשתפות איתה פעולה ומציגות תכנים דינאמיים. הקמפיין עצמו עורר אמנם תשומת לב, אבל לא בטוח שמאותן הסיבות שמיקרוסופט הייתה מעוניינת בהן : זאת מכיוון שההוראות לבלוגרים (שבינתיים הוסרו מהשרת) לא ציינו האם לסמן את הקישורים לאתר הפרסומי של מיקרוסופט (rethinkie.com) ב – nofollow או לא. גם מאט קאטס לא טמן ידו בצלחת ומיהר לצייץ אל SocialChrous בנוגע לקמפיין שלהם .
לאור הענישה הזכורה של גוגל כרום, התגובה של מיקרוסופט לכל העניין הייתה מהירה למדי והדובר שלה הודיע כי האופן שבו פעלה SocialChrous אינו מייצג את הדרך בה מיקרוסופט עובדת עם בלוגרים ושותפים ולכן התוכנית הוקפאה.
מחקר של Searchmetrics על החיפוש האוניברסאלי בגוגל
Searchmetrics אשר משחררת מדי פעם לפעם נתונים מעניינים על סמך דגימות של תוצאות בגוגל, שיחררה את המחקר השנתי שלה שעוסק באופי של החיפוש האוניברסאלי בגוגל. אלו הם הממצאים החשובים ביותר, אך יש לקחת אותם בעירבון מוגבל ולקחת בחשבון שהם מתייחסים אל השנה שעברה (2013) :
- בסוף 2013 נראתה עליה במספר עמודי התוצאות המעורבות אחרי ירידה במהלך השנה, ייתכן כי הסיבה לכך היא גרף הידע, התצוגה החדשה של הפרסומות למוצרים או אפילו אלגוריתם Hummingbird.
- חל גידול נוסף באחוז מילות המפתח שהחזירו גם תוצאות וידאו ותמונות (עליה של 7% ו – 3% בהתאמה). עם זאת, לא חל גידול מקביל בתוצאות מאתרי חדשות ומפות. (החלק העליון של האינפוגרפיקה)
- במחצית השנייה של השנה, תוצאות השופינג (התרחבו על חשבון תוצאות הווידאו. )יש לזכור שהנתונים מתייחסים אל ארה”ב)
- אחוז תוצאות הוידיאו שמגיעות מי-טיוב קטן בצורה משמעותית (מ – 80% ל – 50%) על חשבון אתרי הווידיאו הקטנים יותר שהחשיפה הכוללת שלהם גדלה. לעומת זאת, האתרים הבינוניים כמו Vimeo או Daily Motion לא הרוויחו מכך ולא הצליחו לעבור את רף ה – 10%.
- גם מספר מקורות המידע מהם גוגל בוחרת חדשות הלך וקטן במהלך המחצית השנייה של 2013 בצורה מדודה, אך עקבית.
פייסבוק מעדיפה איכות על פני כמות בכל הקשור לפרסומות הצדדיות
לפוסט המקורי ב – Marketing Land
פייסבוק הכריזה כי החל מהשבוע הבא תתחיל לבדוק תצוגה אלטרנטיבית לפרסומות הצדדיות שמופיעות בצד ימין במרבית השפות או בצד שמאל בשפות כמו ערבית ועברית (בהן האתר מיושר למעשה הפוך). הפרסומות החדשות יהיו גדולות יותר, ולכן יהיו פחות פרסומות על המסך בכל רגע נתון.
למרות שכרגע התכונה תוצע רק למפרסמים נבחרים ותתרחב בהמשך השנה, בטווח הרחוק הצפי הוא שהתחרות על כל מקום פנוי תגדל ולכן גם מחירי הפרסום יעלו.
כרגע, לא ברור אם מספר הלחיצות האבסולוטי יעלה (מכיוון שאחוז הלחיצות הגבוה יותר יבוא על חשבון החשיפה הכוללת), אבל בפייסבוק דואגים בכל אופן להדגיש שבמבדקים שלהם, המודעות יצרו מעורבות גדולה יותר אצל הגולשים. כמו כן, יהיה אפשר להשתמש באותן התמונות שהועלו לפיד של האוהדים גם עבור המודעות, כך שהרצת הקמפיינים תהפוך להיות למעשה פשוטה יותר.
ביקורת על הסלינגשוט (“רוגטקה”) של פייסבוק
למרות שזו כבר הפעם השנייה שבה פייסבוק מנסה להחזיר מלחמה ל-Snapchat אחרי אפליקציית ה-Poke הכושלת והרעיון שהיא מציעה הוא בהחלט מעניין, מרבית האתרים ברשת לא מאוד מרוצים ממנה (הנה גם סקירה די מפורטת, אך לא מתלהבת בלשון המעטה מכלכליסט).
הרעיון שעומד מאחורי סלינגשוט הוא שעל מנת לקבל מחברים שלכם תמונות או וידאו, עליכם להשיב להם בוידאו או תמונה משלכם. ייתכן כי פייסבוק מנסה להילחם כאן בטבע האנושי שהופך את רוב המשתמשים ברשתות החברתיות לפסיביים, אבל ממש לא בטוח שזו הדרך הטובה ביותר לעשות זאת מכיוון שהרבה סוברים שאותם משתמשים פסיביים פשוט ישלחו תכנים באיכות ירודה או את מה שהם רואים באותו הרגע כדי “לסחוט” את המידע מהצד השני.
בכל מקרה, גם ב-Slingshot אפשר למחוק את התמונות או הוידיאו והם לא מיועדים להישמר בארכיון, אך בשונה מ-Snapchat, אפשר לשלוח את אותו פריט למספר משתמשים.
Yo (וזהו)
בניגוד גמור למורכבות המסורבלת של Slingshot מהאייטם הקודם, Yo היא אפליקציה ישראלית פשוטה להחריד שהושקה ברביעי בלילה, אבל הספיקה לצבור כבר לא מעט קילומטראז’ים, לפחות בזירה היחצנית (עליה הייתה אמונה בלונד 2.0). לא פחות מ-100 כלי תקשורת ברחבי העולם כבר הספיקו לדווח על האפליקציה. זאת למרות שכל מה שהיא עושה למעשה היא לשלוח הודעה קצרה המכילה את הביטוי Yo בצירוף אפקט קולי קצר לאנשי קשר שהיא מוצאת דרך רשתות חברתיות.
לצד כאלו שרואים בה פוטנציאל בכל הנוגע לשווקים מתפתחים בהם תשתית האינטרנט והטלפון לא מאפשרות כנראה שיחות ארוכות ולכן נעשה שימוש רחב בסימנים מוסכמים שהם למעשה “צינתוקים”, יש גם כאלו שבטוחים שמדובר לכל הפחות בגימיק מיותר. בכל מקרה, המספר הקטן יחסית של המשתמשים כרגע (בערך כ-50,000 נכון לאתמול) והעובדה שכבר הצליחו לפרוץ את האפליקציה ולגלות את מספרי הטלפון שמאחורי שמות המשתמשים, לא מנע מהמפתחת mobli לגייס מיליון דולר ממשקיע אחד לפחות.