בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
איך יראו התוצאות בגוגל בלי קישורים? (רמז: לא משהו…)
אולי לאור העובדה שמנוע החיפוש יאנדקס עומד להשיק אלגוריתם חיפוש חדש שלא יתחשב עוד בקישורים נכנסים, מישהו מצא לנכון לשאול את מאט קאטס האם לגוגל יש גרסה כזו של מנוע החיפוש שלהם שניתן לנסות אותה באופן פומבי? למרות שהתשובה של קאטס הייתה שלילית, הוא הודה שבתוך גוגל דווקא הריצו גרסה כזו, אבל התוצאות היו הרבה יותר גרועות, אפילו אם לוקחים בחשבון שיש המון ספאם ו-“רעש רקע” כאשר מכניסים לשקלול גם קישורים.
רכישת Whatsapp – לא בטוח שהכסף הוא העיקר
אף על פי שבדרך כלל גוגל היא זו שידועה ברכישות בסכומים אסטרונומים, רכישת ווטאסאפ השבוע בסכום דמיוני של 19 מיליארד דולר (מהן 4 מיליארד דולר במזומן והשאר במניות של פייסבוק) הפתיעה לא מעט פרשנים הסבורים שהרכישה משקפת בעיקר את הגאות והשפל בשוק המניות ואת העובדה שמניית פייסבוק עצמה נמצאת בשיא של כל הזמנים (מעל ההנפקה עלתה המנייה ב – 140%) מאשר את השווי האמיתי של החברה.
אם לוקחים בחשבון שהרווחים הנוכחים של Whatsappמסתכמים בסך הכול בדולר אחד לאחר שנת שימוש אחת לכל משתמש והמייסדים לא מתכוונים לשנות את המודל הזה בזמן הקרוב, קשה להבין איך החברה תוכל להחזיר את ההשקעה העצומה של פייסבוק בה, גם על כל 450 מיליון משתמשיה נכון לחודש הנוכחי (לפי חישובים שונים, מדובר ב- 42$ לכל משתמש, פי 42…).
לפיכך, נראה כי הפחד האמיתי של צוקרברג הוא שפייסבוק תהפוך למקרה myspace מספר 2 ותינטש לעומת שירותים רלוונטיים יותר, וזו הסיבה שבגללה הוא רוצה גישה אל כמות המשתמשים הגדולה של האפליקציה, גם אם כעת לא ברור כיצד יכול לתרגם את הנתון הזה לרווחים מבלי לחרב את חווית השימוש המצוינת שהפכה את Whatsapp למה שהיא.
גוגל פותחת את הקמפיינים למכירת מוצרים לכל העולם
גוגל הודיעה שהיא פותחת את הקמפיינים מסוג Adwords for Shopping לכל העולם. קמפיינים אלו מאפשרים למשווקים לברור את המוצרים במלאי ישירות מתוך ממשק Adwords, לארגן אותם ולקבוע להם תקציבים. לצורך הקישור עדיין נדרש חשבון Google Wallet, אבל רשימות מדינות היעד של הקמפיין כבר לא יהיו מוגבלות כפי שהיה בעבר. כמו בסוגים אחרים של קמפיינים, אפשר לקבוע את תקציב ברירת המחדל ואת התקציב היומי. בכל אופן, בשלב זה, המוצרים עצמם מוצגים רק ב Google.com ו – google.com/shopping, כך שלא נראה שמכירות מוצרים יגיעו בקרוב לגוגל ישראל.
האם תוכלו לשרוד יממה בלי אינטרנט ובלי סמארטפון?
יוזמה חברתית של שי נצר וליאור פרנקל בשם undigitize.me מתעדת להפחית את השימוש בטכנולוגיה הגורמת להתמכרות ובכלל זאת אינטרנט, טלפונים ניידים ואפליקציות. ואם אתם מאלו ששמים את הטלפון על רטט או שקט בזמן שאתם הולכים לישון והופכים את עצמכם לאופליין בצ’ט של פייסבוק, כנראה שאתם חלק מהמגמה… כחלק מהיוזמה שחובקת גם ארגונים דומים במדינות אחרות, מתבקשים מפתחי אפליקציות להוסיף אפשרות לחסימת האפליקציה בשעות מסוימות או הוצאות גרסאות רזות הכוללות אך ורק את הצגת המידע החשוב ביותר למשתמש.
כפי שמסתמן כרגע, שיאה של היוזמה בגרסה הישראלית תיערך ביממה שבין ה – 7 ל – 8 במרץ, אז יתבקשו הישראלים להניח את הטלפון בצד ולהגיע למקומות “מנוטרלי טכנולוגיה” בה יערכו פעילות oflline מסורתיות כגון שיחות עם חברים ובני משפחה או צפייה בהופעות של אמנים שיתנדבו לצורך העניין (נכון לעכשיו, היוזמה כנראה תקבל תמיכה מעיריית תל אביב).
בינג: בדקו שאין באתר שלכם שגיאות כתיב
לפוסט המקורי בבלוג של בינג למנהלי אתרים
בינג אמנם לא מאוד רלוונטי לרוב מקדמי האתרים בארץ, אך הפוסט האחרון שלהם למנהלי אתרים בכל זאת צריך להדאיג את כל מי שמנסה להבין לאן הרוח נושבת: הפוסט עצמו מייגע משהו ועוסק בשגיאות דקדוקיות ושגיאות כתיב, אבל השורה התחתונה היא שאם האתר בו אתם נמצאים מציג יותר מדי שגיאות שהן לא רק “פה ושם”, חווית השימוש שלכם נפגעת ובמקום להמשיך לקרוא, אתם מתחילים לחפש את השגיאות עצמן או עוברים לאתר אחר.
באופן דומה, גם מנועי החיפוש מזהים את התבניות הללו ועשויים לדרג את האתר במקום נמוך יותר לעומת אתרים אחרים שלא כוללים כל כך הרבה שגיאות… למרות שאין כאן התייחסות ישירה לבינג, אפשר להבין מהפוסט שבינג כנראה הטמיעו או יטמיעו בקרוב מנגנון שכזה באלגוריתם החיפוש שלהם.
מעניין לציין כי גוגל לא רושמים בשום מקום בקווים המנחים שלהם לגבי דקדוק או איות, ואולי שם מבינים שהשפה הכתובה ברשת אינה זהה לחלוטין לשפה המקובלת בדפוס המסורתי וכוללת אינספור קיצורים ושגיאות כתיב מכוונות… (החל מ-LOLZ ועד ל-OMG).