בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>
“ראיון עם ינשוף: שאלות ותשובות על חורימבה.נט”
כמעט כל מי שמתעניין באופן כזה או אחר באתרי הטכנולוגיה הישראלים, בוודאי לא יכול היה להתעלם מקמפיין המימון של אתר “חורים ברשת” אשר אמור בסופו של דבר לאפשר ליצור את הגרסה הבאה של האתר אשר תהפוך לפלטפורמות חדשות חברתית מלאה וזכתה לשם “חורימבה.נט”
עם זאת, לא מעט שאלות נשארו ללא מענה, במיוחד לגבי האופי של האתר החדש, וכנראה שמסיבה זו, פורסם השבוע פוסט המשך במבנה של שאלות ותשובות.
מהפוסט ניתן ללמוד כי האתר החדש אמנם יהיה דומה לפייסבוק, אך ינקה את הפיד של המשתמש מאייטמים שאינם רלוונטיים לעולם הטכנולוגי. האתר ישלב פוסטים מערכתיים עם תכני גולשים וכמות השיתופים היא זו שתקבע אילו אייטמים יוצפו כלפי מעלה. המודל עדיין נמצא בשלבי בדיקה, אך כבר כעת יש לא מעט עלויות שבאמצעותן ניתן להבין מדוע נדרש תהליך המימון: בין היתר עלויות תפעול של אחסון, ייעוץ משפטי, רוחב פס, פיתוח טכנולוגי, עיצוב, ניהול אתר, חשבונאות ועוד.
כאמור כל אחד יוכל לפרסם את התכנים שלו באתר, אך כותבי או גופים שישתמשו במסלולים הממומנים, יקבלו הדגשה בסרגל הצדדי בדף הבית. התכנים הללו עדיין יהיו תכנים מקצועיים ולא פרסומיים נטו.
לסיום – מבחינת השגת יעדי המימון, כרגע האתר גייס בערך חצי מהסכום הנדרש (150,000 ש”ח מתוך 300,000 ש”ח), אך הדרך עדיין רחוקה ולכן הגולשים מתבקשים שלא להיות שאננים למרות נקודת הפתיחה המרשימה. כאן ניתן לראות מידע על הקמפיין ואת הסכום סגוייס עד כה.
מאריסה מאייר עוזבת את גוגל ומתמנה למנכ”ל יאהו
לטור הפרשנות המלא של Search Engine Land
ללא ספק הידיעה החשובה ביותר של השבוע: מי שהייתה במשך יותר מעשור אחת מהנשים החזקות ביותר בגוגל, הייתה אחראית ל – Gmail ומוצרים בולטים אחרים כולל מנוע החיפוש עצמו והחיפוש הלוקאלי, פורשת מענקית החיפושית והופכת להיות האדם מספר אחד במתחרה יאהו.
מרבית הפרשנים, כולל דני סוליבן מ- SEL, סבורים שמאייר שואפת להוכיח שהיא מסוגלת להוביל ולחולל מהפכה גם כשהיא משמשת ראש לשועלים והתנאים בשטח לא עומדים בהכרח לטובתה: יאהו אמנם מרוויחה עדיין לא רע מרשת הפרסום שלה, אך מנוע החיפוש ושאר המוצרים שהיא מציעה (כולל Yahoo Mail) אינם מצליחים במיוחד בשנים האחרונות. העסקה שמזגה את מנוע החיפוש של יאהו לתוך האלגוריתם של בינג אמנם לא תאפשר כנראה לבצע שינויים באלגוריתם של יאהו או להחזיר את הגלגל אחורה, אך עדיין יהיה אפשר לעצב בצורה טובה יותר את חווית החיפוש ותצוגת התוצאות.
למרות הפיתוי לחשוב קודם כל על מנוע החיפוש של יאהו, יתכן כי מאייר תעדיף ללכת דווקא על הזירה החברתית ולחבור לפייסבוק, שם משמשת בכירה אחרת לשעבר בגוגל, שריל קארה סנדברג כסמנכ”לית התפעול. בעיקרון, אין גם מניעה שיאהו תעזור לפייסבוק לשפר את מנוע החיפוש הפנימי שלה, שלפי השמועות צפוי לעבור מתיחת פנים של ממש בזמן הקרוב.
מה שלא יהיה, אין ספק שמבחינה תדמתית, מדובר באחת מנקודות האור הבודדות עבור יאהו בשנים האחרונות, זאת לאחר סדרת חילופי מנכל”ים מהירה במיוחד ופיטורים נרחבים של כמעט 15% מכוח האדם במהלך 2012.
כשמנסים יותר מדי: גוגל שולחת התראות על קישורים בעייתיים ואז מבקשת להתעלם מהן…
לידיעה המקורית ב- Search Engine Land
נראה שמנהלי ומקדמי אתרים הם לא היחידים שמשתגעים מאפקט “הקישורים הרעים”, ששוטף את כל תעשיית הקידום בחודשיים האחרונים, גם גוגל עצמה כנראה עברה להילוך אחד גבוה מדי והחלה לשלוח התראות על קישורים בעייתיים גם כשאלו מהווים רק חלק זעום מסך כל הקישורים באתר.
כזכור, הכול התחיל אי שם בחודש מרץ כאשר גוגל החלה לשלוח הודעות על קישורים לא טבעיים למנהלי אתרים דרך כלי מנהלי האתרים שלה. בחודשיים שלאחר מכן, גוגל התריעה שוב ושוב שמי שיתעלם מן האזהרות הללו, עלול להיענש ולסבול מירידה בדירוגים.
כעת גוגל החלה לשלוח גל נוסף של הודעות כאלו, אל לא טורחת לציין בהודעה כי הגל הנוכחי עלול להתייחס רק לחלק קטן מן הקישורים ובניגוד לעבר, אין בהכרח צורך להיכנס לפאניקה ולהתחיל להסיר את הקישורים הבעייתים. מאט קאטס מודה בעצמו כי מספיק שדף מסוים באתר ייפרץ וישתלו בו קישורים בעייתיים, על מנת שתתקבל הודעה כזו.
מובילי דעה טוענים כי במצב הנוכחי, גוגל אולי ניסתה להפוך את האזהרות לעדכניות וקונקרטיות יותר, אך דווקא השקיפות עצמה נפגעה, ועכשיו בעלי אתרים לא יכולים לדעת מה עליהם לעשות . עד שהם ישימו לב לירידה בדירוגים או במספר החשיפות הכולל (המוצג ב – Webmaster Tools), כבר עלול להיות מאוחר מדי.
באותה נשימה , אבל בלי לעורר יותר מדי תשומת לב, כלי מנהלי האתרים מאפשר שוב פעם להציג את הקישורים שהתגלו לפי תאריכים, או יותר ספציפית, לשלוף רק את רשימת הקישורים האחרונים. האפשרות החדשה נמצאת בתוך התפריט הרגיל (תנועה -> קישורים לאתר שלך). לאחר שלוחצים על “עוד” בחצי העליון של הדף, ניתן להבחין בכפתור הורדה חדש אשר מוריד קובץ CSV עם כל הקישורים האחרונים:
הטרנד החדש: סחיטה בקישורים
לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable
ועוד בענייני קישורים. מסתבר שהפחד החדש מקישורים רעים גורם לעוד תופעות מוזרות: בשבועות האחרונים הסתבר כי בעלי אתרים החלו לדרוש כסף על מנת להסיר קישורים לאתרים אחרים. אפילו ספריות שבעבר קישרו כנוהל שבשגרה, דורשות כמה עשרות דולרים על מנת להסיר את כל הקישורים לאתר מסוים מהרשת שלהם. היותר משונה הוא שלעתים מדובר באתרים ששמו את הקישורים מלכתחילה על דעת עצמם, ולא כחלק מקניית או החלפת קישורים.
בעוד סכום של כמה עשרות דולרים אולי נשמע סביר יחסית לזמן שלוקח לבצע הסרה ידנית של קישורי מרשת גדולה או בינונית של אתרים,, קשה להאמין שמישהו באמת יסכים לשלם כמה מאות דולרים עבור “השרות”.
לסיכום, אם גוגל ניסתה להילחם בקוני הקישורים, אלו שטענו כי תמיד יימצא שוק שחור הקשור בצורה כזה או אחרת לקישורים , כנראה יכולים להמשיך לחייך…
מקור – Search Engine Land
האמריקאים מרוצים יותר מגוגל פלוס מאשר מפייסבוק
כמעט כל עסק יודע שככל שיש לך יותר לקוחות, כך קשה יותר לרצות את כולם, ונראה שפייסבוק החלה ללמוד את השיעור הזה בדרך הקשה: סקר של אינדקס שביעות הרצון האמריקאי (ACSI) מצא כי הרשת החברתית המועדפת ביותר על האמריקאים היא דווקא גוגל פלוס. פייסבוק נמצאת במקום נמוך במיוחד עם 61% אחוזי שביעות רצון בלבד. לעומת זאת, גוגל פלוס חולקת את המקום הראשון (78%) עם ויקפדיה (אם כי לא ברור עד כמה ניתן להשוות את ויקפדיה לרשתות חברתיות אחרות…).
לפני שקופצים למסקנות, חשוב לזכור שהסקר משקף את השנה האחרונה שלא הייתה טובה במיוחד לפייסבוק: החל מהגדרות הפרטיות שלא נעשו שקופות יותר, ועד לשלל הפרסומות החדשות ואפילו הטיימליין והעיצוב השנוי במחלוקת של עמודי המותגים החדשים. לעומת פייסבוק, גוגל פלוס לא צריכה לבסס את המודל הכלכלי שלה על פרסומות, ולכן היא זוכה ליתרון ברור בכל מה שקשור לחויות המשתמש. אך חווית שימוש טובה לא מבטיחה בהכרח קצב חדירה גבוה, וזו הסיבה לכך שעדיין יש פער עצום בינה לבין פייסבוק בכל הקשור למספר המשתמשים (250 מול 900 מיליון משתמשים שלא כולם בהכרח פעילים).