[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל שיחררה עדכון אלגוריתם מיוחד כנגד “דלתות אחוריות”
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
בגוגל החליטו להפוך את האלגוריתם לזיהוי דלתות אחוריות למתוחכם יותר. לפי גוגל, דלת אחורית פוגעת בחווית הגלישה יכולה ליצור מצב מייאש בו שתי תוצאות חיפוש הן בעצם אותה תוצאת חיפוש (שימו לב, גם אם מדובר בשני דומיינים שונים).
למרות שלגוגל יש למעשה כבר אלגוריתם כזה, האלגוריתם החדש הוא בעל כושר זיהוי טוב יותר, כך שאם יש לכם קמפיינים גדולים שכוללים דלתות אחוריות, ייתכן שתראו ירידה נרחבת בתנועה האורגנית.
גוגל מציינת חמישה קריטריונים שבאמצעותם תוכלו לזהות האם האתר שלכם כולל גם דלתות אחוריות :
- האם הדפים הם חלק אינטגראלי מהאתר, או שהמטרה שלהם היא להוביל גולשים לחלקים רלוונטיים באתר באמצעות קידום אתרים?
- האם הדפים אמורים להיות מדורגים על ביטויים כללים, למרות שהתוכן בעמוד עצמו הוא מאוד ספציפי?
- האם העמודים האלו מציגים מידע מחלקים אחרים באתר כמו מקומות או מוצרים?
- האם המטרה של הדפים היא למשוך תנועה של תוכניות שותפים בלי לתת לגולשים ערך אמיתי או פונקציונאליות?
- האם הדפים האלו הם “איים” שקשה עד בלתי אפשרי לנווט מהם לחלקים אחרים באתר? אם יש קישורים – האם הם נוצרו רק עבור מנועי חיפוש?
באזפיד מקפיאה חשבונות עסקיים
לפוסט המקורי ב – Marketing Land
באזפיד שינתה את המדיניות שלה והחלה להקפיא חשבונות עסקיים. אף על פי שלא נתנה התראה רשמית בעניין, מספר עסקים כבר קיבלו התראות שכאלו באופן ספציפי. לדוגמה, “הארפר קולינס” קיבלה הודעה כזו דרך מנהל פיתוח הקשר עם הקהילה שלה, Jim Hanas.
לפי Hanas, הארפר הייתה אחת מהחברות היותר פעילות ברשת עם 72 פוסטים בקהילה וממוצע צפיות של יותר מ – 100,000 לכל אחד. העדכון הגדול ביותר שלה “17 בעיות שרק אוהבי ספרים יבינו” אף נבחר לאחד מן הפוסטים הטובים ביותר בקטגוריית “שבעת הקמפיינים עם עם תוכן טבעי” של ההפינגטון פוסט” ב-2013 (ובכך עקף גם את הקמפיינים הממומנים לשנה זו).
בנוסף, נציג של באזפיד מסר לאתר Mediapost.com כי פלטפורמת הקהילה שהתפתחה באתר במשך זמן רב לא תרשה יותר להעלות פוסטים מכריתיים וכאלו בעלי אג’נדה פוליטית או מסחרית. הנציג רק “שכח” לציין שלבאזפיד יש גם שרות לעסקים בדמות פרסומות ממומנות שכנראה יראה לא מעט צמיחה מן המהלך.
חדש ב –MOZ: קישורים חברתיים ופרטי קשר לדומיינים
תכונה חדשה ב – Open Site Explorer של Moz מאפשרת לכם לראות קישורים חברתיים ופרטי קשר של דומיינים שונים ברגע שתסמנו את האופציה המתאימה תחת Inbound Links.
- פרטי הקשר כוללים גם דואר אלקטרוני עם סיומת הדומיין במידה והם נמצאים באופן ברור בעמוד (לא דרך JavaScript או אמצעים אחרים).
- פרטים נוספים הם חשבונות טוויטר, פייסבוק וגוגל פלוס
- הפרטים יופיעו רק אם הם נמצאים בכמה דפים לפחות (כלומר, לא מספיק שהם יופיעו רק בעמוד הבית). עם זאת, לכל רשת חברתית יכולים להיות מספר חשבונות
לפי Moz, התכונה החדשה תוכל לחסוך לכם זמן כאשר אתם בונים רשימת אנשי קשר לאתרים שונים, לעזור לכם לסנן אתרי ספאם או אתרים לא אמינים ולבדוק אילו רשתות הן הפופולאריות ביותר בקרב קבוצות נושא מסוימות (לדוגמה, אתרי תיירות).
כיצד עובדת ההתאמה האישית של Pinterest?
לפוסט המקורי ב – Marketing Land
בחודש אוגוסט האחרון ביצעה פינטרסט שינוי באלגוריתם המיון שלה, כך שיציג את התכנים הרלוונטיים ביותר למשתמש ולא בהכרח את התכנים הכי עדכניים. כעת חושפים מהנדסי החברה באמצעות פוסט טכני וארוך למדי, כיצד האלגוריתם אותו הם מכנים “Pinnability” עובד ובעצם מסנן את בעיית רעש הרקע של הרשתות החברתיות:
ציון הרלוונטיות של האלגוריתם מורכב מכל הפינים של החשבונות שהמשתמש עוקב אחריהם בתוספת ההמלצות האישיות שלו וכנראה גם פינים ממומנים שמתאימים לו. כל פין בעצמו נבחן על ידי מודלים של לימוד מכונה הבודקים את ציון האיכות שלו, מעט בדומה לציון האיכות של Adwords. בין היתר נלקחים בחשבון היסטורית הפופולריות שלו, כמה הוא “טרי” ומהי הסבירות לכך שמדובר בספאם. עוד פקטורים נוגעים למשתמש שפרסם את הפין : מין, רמת הפעילות שלו והאם יצר אינטראקציות עם פינים דומים.
לפי המהנדסים של פינטרסט, הם צפו בעליה של 20% במספר הפינים שננעצו מחדש בדף הבית ובמדדים אחרים כגון אחוז ההקלקה הכולל (CTR).
באיור ניתן לראות כיצד מערכת הדירוג עבדה לפני השינוי וכיצד היא עובדת כרגע.
טוויטר משיקה כלי חדש למניעת לינצ’ים מקוונים
טוויטר הכריזה על שרות חדש שמהווה עלית מדרגה בכל הקשור למניעת התופעה המדאיגה של בריונות רשת: כאשר משתמש מסוים מחליט להשתמש בשירות, הוא יקבל מכתב מטעם החברה הכולל את תאריך האירוע, המשתמש שהטריד והמשתמש שהוטרד.
הקאצ’ הוא שהמכתב לא כולל פרטים מזהים אודות החשבונות, ולכן אם הרשויות (כגון המשטרה) יחליטו לקבל את התלונה ויגלו שמדובר בחשבונות עם שמות פיקטיביים, הם יצטרכו לדרוש מטוויטר את הפרטים המזהים באמצעות צו.
למרות זאת, טוויטר בהחלט עשויה לחסום את המשתמשים או למחוק תכנים בלתי חוקיים (כגון פדופיליה). כמו כן, החברה הודיעה שמעתה היא תחסום גם צילומים של אנשים שהועלו ללא רשות ותחסום את המשתמש שהפיץ אותם.