בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
עוד רשת קישורים נענשה על ידי גוגל
לפוסט המקורי ב – Search Engine Roundtable
רשת קישורים נוספת נענשה על ידי גוגל והפעם מדובר ב- backlinks.com. הציוץ של מאט קאטס מצטט את הפרסום של Backlinks המצהיר על כך שהקישורים שלהם לא מתגלים על ידי מנועי החיפוש, ומיד לאחר מכן מוסיף שזה בדיוק ההפך (Au contraire!).
“Our installation code/software used to publish the sold links is not detectable by the search engine bots.” Au contraire!
— Matt Cutts (@mattcutts) December 13, 2013
ההודעה הזו הגיעה כשבוע בלבד לאחר שגוגל הענישה רשת קישורים אחרת, Angelo Rank. וכמו תמיד, יש גם את אלו שנפגעו בלי שבכלל ידעו מה זה רשת קישורים מכיוון שהם הפקידו את מלאכת ה-SEO בידי חברת חיצוניות.
כיצד המודעות הרספונסיביות של אדסנס ישפיעו עלינו?
לפוסט המקורי ב- “יותר כסף מגוגל אדסנס”
בנוסף לאפשרות להתאים את גודל המודעה באופן אישי, גוגל הכריזו מספר ימים מאוחר יותר על האפשרות להתאים באופן אוטומטי את גודל המודעה למסך המשתמש. להלן כמה דגשים חשובים שאוהד מעלה בפוסט:
- אם מדובר על מודעות רספונסיביות ישנות, תצטרכו להשתמש במאפיין AUTO בשדה גודל המודעה.
- לפעמיים המודעות לא יתפסו את כל רוחב המסך. לדוגמה, על מסך שבדרך כלל מציג מודעות ב- 320 פיקסלים, המודעות יהיו ברוחב 300 פיקסלים בלבד.
- אם משתמש הופך את המסך, הוא למעשה רואה את אותה המודעה פעמיים באותו העמוד, ולכן ה- CTR וה- RPM בדוח חשיפה לפרסומות (לא עמודים) יהיו נמוכים יותר.
- את הפירוט של הגדלים שהוצגו בפועל אפשר לראות במסך Creative Sizes.
- גוגל הוסיפו מספר מדדים לאופן בו האתר נראה במסך הבית לגבי התאמתו למסכים מרובים.
- הרספונסיביות עצמה מתנהגת כאמור בעיקר לפי רוחב המסך ולא הרזולוציה (רוחב X גובה).
- אם יש צורך להתאים מודעות באופן ידני, מוטב לבדוק את מהם הרוחבים הפופולאריים אצל המשתמשים שלכם דרך דוח רזולוציות ב – Analytics (בחתך ל- Mobile כמובן).
גוגל מנסה לזהות שיפור של מובילי דעה, אבל מדללת את מספר ה- Autorship בתוצאות…
לפוסט על זיהוי אוטוריטות משופר ב- Search Engine Land
לפוסט על דילול מספר תגי ה- Authorship בתוצאות
השבוע מאט קאטס אישר את מה שמספר אתרים שעוקבים אחרי התוצאות בגוגל שמו לב אליו: מספר התוצאות המציגות גם תג Authorship ירד ב- 15% לערך. למעשה לא מדובר בהפתעה גמורה מכיוון שקאטס כבר אמר בכנס PubCon שסביר להניח שזה עלול לקרות ברגע שיותר מדי אתרים שהם לא בעלי סמכות גבוהה במיוחד יחליטו להשתמש בתג החדש. הדבר שאולי כן מפתיע הוא כמה מהר חל השינוי, בין ה-13 ל-16 בחודש בסך הכול.
(תמונת המסך היא מ- MozCast)
מנגד, קאטס דיבר השבוע גם על כך שגוגל משפרים את הסיגנלים שיעזרו לזהות בעלי אוטוריטה בנישות ספציפיות כמו למשל פרופסורים לעיתונות, זאת על מנת להעריך את חשיבות האתרים שאותם אוטוריטות מקשרים אליהם. במילים אחרות, בגוגל רוצים להפוך את תג ה- Authorship למשהו שצריך לקבל באמת הכרה כדי לזכות בו.
למה האפשרות לערוך ציוצים עתידה לפגוע במשתמשים?
לפי דיווחים שונים, טוויטר מפתחת אפשרות עריכה מוגבלת בזמן במהלכה המשתמשים יוכלו לערוך את הציוץ שלהם. הבעיה עם התכונה החדשה מתחילה בנקודה בה משתמשים אחרים יבצעו פעולת ציוץ מחדש (בה הקרדיט ניתן למשתמש החדש ולא למקורי), כך שבעצם “יכניסו להם מילים לתוך הפה”. טוויטר כמובן מודעת לבעייתיות הזה, ולכן היא כנראה תנסה להגביל את האפשרות לשנות את אופי הציוץ בדרכים נוספות כמו זיהוי של מילים שמביעות תחושה או רגש, במיוחד במקרים בהם מפרסמים ירצו להפוך ציוץ תמים לכאורה לפרסומת ויראלית.
בכל אופן, בטוויטר כנראה לא תהיה אינדיקציה לגבי עריכה מחדש כמו בפייסבוק, מה שעלול להפוך את התכונה הזו לבעייתית עוד יותר. מצד שני, בשלב הראשון היא תהיה בבחינת ניסוי כלים בלבד, ולכן סביר להניח שיעברו עוד מספר חודשים לפחות עד שהיא תהיה זמינה לכלל המשתמשים.
בקרוב בפיד שלכם – פרסומות וידאו
לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק
פייסבוק לא הייתה יכולה להישאר אדישה יותר מדי זמן להצלחה של פרסומות הוידאו ביוטיוב ולפני מספר ימים הכריזה על פורמט משלה. בעוד יוטיוב מציגה פרסומות עם צליל במשך חמש שניות לפני הצגת הסרט בו רצה המשתמש לצפות, קטעי הוידאו בפייסבוק יתחילו להתנגן באופן אוטומטי בלי צליל, ורק אם המשתמש ילחץ על הוידיאו, יתחיל הצליל להתנגן. לאחר הצפייה בוידאו, הגולש יוכל לבחור בין שני סרטונים נוספים.
לחצו לצפייה בסרטון הבא כדי לראות את הפורמט החדש בפעולה:
יש לציין כי צורת הצפייה החדשה לא מוגבלת לפרסומות, אלא תקפה גם לסרטונים המופצים על ידי משתמשים פרטיים, דפים וארגונים שהפרטים שלהם אומתו. כמו כן, במכשירים ניידים וטאבלטים הסרטונים יורדו מראש כאשר המכשיר יהיה מחובר ל- Wi-Fi, וזאת על מנת שלא לזלול את חבילת הגלישה של המשתמש.