גוגל מסירה 50% מהתמונות שהופיעו עד כה בעמוד הראשון של התוצאות

דפנה בן יהושע
חדשות קידום אתרים

לפוסט המקורי ב-Rank Ranger

מעניין ב-SERP שלנו בשבוע האחרון. מתברר שהחל מלפני שבוע (ה-14 בספטמבר) גוגל מסירה 50 אחוזים מתוצאות התמונות שנהגו להופיע עד כה בעמוד הראשון של התוצאות. מדובר על אותה שורת תמונות המכונה Image Box. בעוד שלפני כן קופסת התמונות נהגה להופיע ב-24.2 אחוזים מתוצאות העמוד הראשון, מספר זה צנח ל-11.9 אחוזים תוך יום – בין ה-13 ל-14 בספטמבר.

images-box-fall-off

57 אחוזים מהתמונות עברו לעמוד השני של התוצאות או שהוסרו מהתוצאות כליל. ממצא מעניין עוד יותר היה שבשאילתות בהן התקבלו תמונות בעמוד השני, הופיע פאנל ידע (knowledge panel) בעמוד הראשון, מה שהוביל את Rank Ranger לשער שגוגל משתמשת בתמונות שנמצאות בפאנל הידע כחלופה לתמונות שמופיעות בתוצאות העמוד הראשון. בהתאמה, שאילתות בהן התקבלו הן תמונות בעמוד התוצאות הראשון והן פאנל ידע היו כאלה שהתוכן בהן קשור קשר הדוק לתמונות מסוימות.

מה הקשר בין מיקום התמונות ופאנל הידע?

איך נקבע עבור אלו שאילתות יוסטו התמונות לעמוד התוצאות השני? לפני שאגלה את התשובה, הנה ניסוי קטן. אלה התוצאות עבור החיפוש “אנג’לינה ג’ולי”:

עמוד ראשון:

Angelina Joile 1st page results

עמוד שני:

Angelina Jolie 2nd page results

אז אנג’לינה היא אחת מאלה שתמונותיהם נדדו לעמוד השני של התוצאות, ופאנל הידע שלהם עדיין מופיע בעמוד הראשון. Rank Ranger מצאו שבתוצאות החיפוש עבור כמה פוליטיקאים אמריקאים עבורם נהגו להופיע בעבר תמונות בעמוד הראשון (בין היתר קולין פאוול וניוט גיגנריץ’), כעת התמונות נעלמו מהעמוד הראשון של התוצאות – אך הן גם לא מופיעות בעמוד השני. לעומת זאת, הופיע עבורם פאנל ידע ובו קולאז’ של תמונות, שכנראה החליפו את התמונות שהופיעו בחיפוש בעבר.

Colin Powell knowledge panel
מגמה זאת זהה גם בחיפושים אחרים – כל החיפושים עבורם התקבלו תמונות בעמוד השני, הראו פאנל ידע בעמוד הראשון. משמע, גוגל רואה בתמונות העמוד הראשון ייתור של התמונות בפאנל הידע – ומסירה אותן מטעמי חזרתיות.

חכו, יש עוד: יש חיפושים בהם מתקבלים גם תמונות בעמוד הראשון וגם פאנל ידע (בעמוד הראשון, כמובן). עבור כ-40 אחוזים ממילות המפתח בהן התקבלו תמונות בעמוד הראשון של התוצאות, התקבל גם פאנל ידע. בדרך כלל, היו אלה מילות מפתח בעלות קשר חזק למוצר ספציפי של מותג או לאתר ידוע. למשל, זה מה שקורה כשעושים חיפוש על האמפייר סטייט בילדינג. זה ככל הנראה נובע מכך שהתמונות של המונחים אלה מהוות חלק בלתי נפרד מההבנה והזיהוי שלהם. במקרים כאלה, אגב, פאנל הידע עצמו לא בהכרח יכלול תמונה.

גוגל: אין תגובה

גם בארי שוורץ מ-Search Engine Land דיווח על התופעה של צמצום התמונות בעמוד הראשון, ואף שאל את גוגל על הנושא לפני מספר ימים. מגוגל טרם התקבלה תשובה אך SEJ הבטיחו לעדכן את הפוסט אם ישמעו משהו מגוגל. לעומת הניתוח המעמיק של Rank Ranger, שוורץ תוהה אם לא מדובר אולי בבאג של גוגל, או שמא גוגל באמת החליטה לצמצם במכוון הופעה של תמונות בתוצאות החיפוש.

לסיכום, רק לגוגל הפתרונים לגבי מה שקורה לתמונות בתוצאות החיפוש, אך אנחנו היינו מציעים להמשיך לעקוב ולעשות ניסויים כמו אלה שתוארו לעיל. הולך להיות מעניין.

שתפו:
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
833
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
652
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
345
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107866
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
102320
מדיה חברתית
דנה רוזן
83159
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.