בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
טוקיו דורשת מגוגל להסיר השלמה אוטומטית הפוגעת בשמו הטוב של אדם
לפוסט המקורי ב– Searchengine Land
שמו של אדם שנפגע מכך ששמו עלה בגוגל ביחד עם רמזים לפעילות פלילית, תבע את גוגל, ובית המשפט חייב את החברה להסיר את התוצאה המדוברת (שמו של האיש לא נחשף מסיבות מובנות). מעבר לכך, גוגל נקנסה בסכום של 300,000 ין (3,100$).
המדיניות של גוגל בנושא השלמה אוטומטית הין בין לאומית ומקיפה את כל אתרי גוגל. לפי המדיניות הזו, גוגל מסירה תוצאות המציעות תכנים בלתי חוקיים או תכנים למבוגרים בלבד, אבל לא עוסקת בניהול המוניטין של אנשים. גם בארץ לעיתים קורה כי שמם של אנשים נקשר בפעילות בלתי חוקית כזו או אחרת בשל השלמה אוטומטית, למרות שאשמתם עוד לא הוכחה.
גוגל מציגה את הצעת הפשרה שלה לאיחוד האירופאי
גוגל הגישה את הצעת הפשרה שלה לאיחוד האירופאי בנוגע לתחרות בלתי הוגנת לכאורה כלפי מתחרותיה. גוגל טוענת כי במסגרת ההסכם, שיהיה כובל לחמש שנים ויפוקח על ידי גורם שלישי ניטראלי, היא תסמן באופן ברור את האתרים שלה לעומת אתרי המתחרים, ובנוסף תציין עד שלושה אתרים נוספים המציעים מידע אלטרנטיבי למידע שלה. לדוגמה, אם היא מציגה מידע על מסעדה מסוימת מתוך Google Local +, היא תהיה חייבת לספק גם מידע מאתר אחר כגון Yelp (דוגמה בלבד). בינתיים מדובר בתוכנית על הנייר בלבד ולא ברור כיצד היא תיושם בפועל.
נראה שגם כאשר יהיה מדובר בפרסומות בתשלום, גוגל תחייב את עצמה להוסיף גם קישורים לרשתות פרסום מתחרות כולל, בתוך פרסומות Adsense.
בסופו של דבר, ההערכה היא כי אלגוריתם הדירוג עצמו לא ישתנה בצורה דרסטית, אבל בהחלט ייתכן כי תוצאות החיפוש בתוך אירופה ייראו מעט שונות מאלו בארה”ב ושאר העולם.
כיצד השינוי בממשק התמונות של גוגל השפיע על אתרי אינטרנט?
למחקר המקורי של define media group
עדכון התמונות של גוגל מה- 21 לינואר, עשוי להיחשב בעיני אתרים מסוימים ל – “עדכון הפינגווין של התמונות” וזאת מכיוון שגוגל החלה להציג תמונות ברזולוציה מאוד גבוהה ובעצם להפוך את הכניסה לאתר שהכיל את התמונה עצמה לפחות אטרקטיבית.
לפי גוגל, העמוד שמציג את התמונה החדשה אמור לשפר את אחוז הלחיצות באתר מכיוון שיש ארבעה קישורים שונים, אבל לפי המחקר של Define Media Group שנערך בקרב 89 אתרים שונים, הוא דווקא מוריד אותן ב– 63% עד 88%! הסיבה היא כנראה שהאתר עצמו כבר לא מוצג ברקע כפי שהיה עד עכשיו וגם התמונה מוצגת באיכות טובה שלא ממש דורשת לצפות בה ברזולוציה גבוהה יותר מרוב המכשירים.
החברה גם פרסמה גרף ובו ניתן להיווכח כי במהלך השנה שלפני העדכון, האתרים עצמם הצליחו לספור מומנטום חזק מאוד שנחלש מאוד בסוף ינואר, בדיוק כאשר יצא העדכון. הקטגוריות שספגו את הפגיעה הקשה ביותר הם אתרי הבידור, האופנה והחדשות.
גוגל טרנזיט הושק בישראל, אבל לא בזמן אמת
שרות Google Transit הוא שרות של גוגל אשר אמור לספק מידע על תכנון נסיעה בזמן אמת. למרבה הצער, השרות של גוגל שהושק השבוע בישראל, מתבסס על לוח הזמנים הצפוי של החברות השונות, ולכן לא מקבל מידע אמיתי נכון לרגע זה כמו אפליקציות אחרות המתבססות על מאגר המידע של “ממשל זמין”.
בניוזגיק מוסרים שהנתונים בשרות החדש עדיין לא מדויקים לגמרי וגם חלק גדול מן הממשק לא מתורגם לעברית מלאה, לפחות לא במובייל.
האמריקאים עדיין מעדיפים פרסומות תמורת תוכן בחינם
לפוסט המקורי ב– Marketing Land
סקר חדש מתחילת החודש שנערך על ידי ה– Digital Advertising Alliance האמריקאי מצא כי 92% מן האמריקאים מעדיפים עדיין לקבל מידע בחינם תמורת צפייה בפרסומות ברמה מסוימת. רק 9.3% אמרו במפורש כי הם מעדיפים לשלם על תוכן ולא לצפות בפרסומות. כמו כן, 75% מן הנשאלים היו מעדיפים לבחור בעצמם באילו פרסומות יצפו ולא רצו להסתמך על ההחלטה של הממשל או תוכנה ממוחשבת. עוד עדות לכך שהציבור האמריקאי כנראה לא ממש סומך על הממשלה שלו, ניתן אולי למצוא בכך ש– 38.7% מן הנשאלים ציינו שהחשש הגדול ביותר שלהם ברשת הוא עדיין “גניבת זהות”.