בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
Majestic משיקים מנוע חיפוש משלהם בשם Search Explorer
שירות Majestic למקדמי אתרים הכריז על מנוע חיפוש עצמאי משלו בשם Search Explorer. לא מדובר אמנם על מנוע חיפוש לכל השאילתות הקיימות כמו גוגל, אבל כאשר מקישים לתוכו מילת מפתח או ביטוי פופולאריים, הוא מציג רשימת תוצאות לפי מידת ההשפעה שלהן על הרשת.
על מנת להשתמש במנוע יש לגשת אל הכתובת למטה, כאשר לאחר q= יש לכתוב את השאילתא המבוקשת כשסימן + משמש כרווח. עם זאת, מי שאין לו מנוי באתר, יוכל לראות רק את עשר התוצאות הראשונות:
http://www.majesticseo.com/reports/search-explorer?q=your+query
לפי החברה, יש למנוע החדש מספר יתרונות:
- שקיפות – המנוע אינו מתבסס על שום מנוע חיפוש קיים, אלא על אלגוריתמים שפותחו על ידי Majestic. כמו כן, אין בו פרסומות.
- ממשק מפתחים (API) לחשבונות בחבילת פלנטיום ומעלה – מאפשר לשאוב נתונים מן המנוע ללא צורך “לגרד” אותם באמצעות תוכנות חיצוניות.
- אובייקטיביות – המנוע מציג תוצאות אובייקטיביות ללא הטיה על סמך חיפושים קודמים או עוגיות.
- מיון – ניתן למיין את התוצאות לפי דומיין, סאב דומיין או אפילו URL
נכון להיום המנוע אינו מציג תוצאות עבור ביטויי זנב ארוך או תוצאות שאינן באנגלית, אבל הוא בהחלט מציג תוצאות מעניינות. הנה למשל התוצאות עבור “matt cutts”:
לפי Majestic, המנוע יכול ללמוד ביטויים חדשים לאחר שהוא אוסף עליהם מידע, ולכן ככל שיעבור יותר זמן, כך האינדקס שלו יהיה גדול ומקיף יותר. כמו כן, בחברה לא שוללים אפשרות להרחיב את היכולות שלו גם לשפות שאינן אנגלית באמצעות הטמעת טכנולוגיות תרגום או מילון מחברה חיצונית בעתיד.
גוגל פלוס מוסיפה אפקטים אוטומטים לתמונות וקטעי וידאו
באירוע של גוגל שנערך ביום שלישי בסאן פרנסיסקו, חשפה החברה מספר תכונות חדשות שמשפרות את האופן בו מוצגים תמונות וקטעי וידאו בגוגל פלוס. התכונות החדשות מאפשרות לבצע תיקונים אוטומטיים על תמונות, למחוק אנשים, ליצור אנימציות תנועה בתמונות מסוג GIF ועוד. בתחום הוידיאו, ניתן יהיה ליצור קליפ קצר בהתבסס על מספר קטעי וידאו או תמונות. כמו כן, התשובה של גוגל לאיסטגרם, Snapseed, תכלול פילטרים טובים יותר לתמונות של מבנים ופני שטח.
התכונות הללו אמנם קיימות כבר שנים כמעט בכל תוכנה לעיבוד תמונה או בחלונות (Windows Movie Maker), אבל הן עדיין לא נפוצות כל כך ברשתות חברתיות.
(דרך זהר עמיהוד)
גוגל יאנדקס גם אפליקציות
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל
אחת מתופעות הלוואי המרגיזות ביותר של התפתחות שוק האפליקציות בשנים האחרונות מתבטאת במעברים הלא ידידותיים בין גלישה באתרי אינטרנט רגילים ובין דפי האפליקציות השונים של אפל, אמאזון וגוגל או האפליקציות עצמן (כאשר אתר האינטרנט מפנה לאפליקציה שלו). גם בגוגל מודעים לבעיה הזו, ולכן הם הכריזו על אפשרות חדשה לאנדקס גם אפליקציות ולא רק אתרי אינטרנט.
מה הקאץ’?
השירות החדש עובד רק על אפליקציות של אנדרואיד ורק אם למשתמש כבר יש את האפליקציה מותקנת על המכשיר שלו. במקרה כזה, גוגל יציג קישור “עמוק” (Deep Link) לתכנים מתוך האפליקציה עצמה כמו למשל עמוד של מלון מסוים. הקישורים העמוקים עצמם צריכים להיות מצורפים אל מפת האתר או כאלמנט LINK בתוך האפליקציה (במבנה XML).
האם נפילת המניה של בבילון מסמנת את הסוף של סרגלי הכלים?
לכתבה המקורית בכלכליסט (טקסט + וידאו)
אז כולם כבר יודעים שאחת הסיבות העיקריות לנפילה של מניית בבילון היא ההחלטה של גוגל שלא להמשיך לספק לחברה את שירותי סרגל הכלים שלה בטענה שהסרגל פוגע בחווית השימוש בדפדפן כרום. ואם הזאפטה שבבילון חטפה מגוגל לא הייתה מספיק גרועה, מסתבר שלפי היריבה יאהו, בבילון לא בחנה מספיק מקרוב את שותפות הפרסום שלה, וחלקן השתמשו בשיטות פסולות כגון הונאות קליקים ושתילת פרסומות נסתרות על מנת לסחוט כסף מן המפרסמים או שותפים עסקיים אחרים מבלי לספק להם תמורה.
בניגוד לבבילון שכמעט 80% מהכנסותיה מגיעות מסרגלי הכלים, גוגל ויאהו נלחמות אחת בשנייה בעיקר בתחום המובייל והן יכולות לשמור על רווחיות גם ללא ההכנסות העצומות מסרגלי הכלים. לעומת זאת, שיתוף הפעולה השנוי במחלוקת עם חברות סרגלי הכלים בהחלט פוגע במוניטין שלהן בתקופה רגישה בלאו הכי, שבה הן נאלצות להגן על מנוע החיפוש שלהן ולהתעמת עם טענות מצד מנועי חיפוש מתחרים ורגולטורים הטוענים לתחרות בלתי הוגנת.
עם זאת, ישנם גם פרשנים הסבורים כי לבבילון יש עדיין ערך רב : אם בשל המידע הרב שהיא צברה אודות אופן השימוש של הגולשים ברשת, ואם בגלל המיזוג הצפוי עם חברת Iron Source (חברה ישראלית גם כן) המתמחה בשילוב סרגלי כלים ואפליקציות לדפדפן בתוך תוכנות חינמיות להורדה בהתאם להרגלי הגלישה הספציפיים של כל משתמש.
פייסבוק מתכוונת לאסוף מידע התנהגותי נוסף על הגולשים
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
מנהל תחום האנאליטיקס בפייסבוק, קן רודין ציין כי החברה מתכוונת לאסוף מידע נוסף על המשתמשים ולהגיע לרזולוציות גבוהות יותר כגון משך הזמן בו סמן העכבר משתהה מעל נקודה מסוימת או האם פיד החדשות של המשתמש פתוח באפליקציה הסלולארית.
בכל מקרה, חשוב לזכור שמדובר בסך הכול בהצהרת כוונות ולא בהכרזה רשימת, כך שהסיכוי שהמידע הנ”ל יהיה חשוף למפרסמים הוא קטן יחסית, ולמעשה בחודשים האחרונים פייסבוק מנסה לפשט כמה שיותר את המידע שזמין למפרסמים ולא להעמיס עליהם יתר על המידה.