[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
פיתוח ישראלי הופך דף עסקי בפייסבוק לסרטון וידאו
פיתוח ישראלי חדש מאפשר להפוך כל דף פייסבוק או דף מוצר (לדוגמה – באתר אמזון או Etsy) ואפילו דף אינטרנט פשוט לסרטון וידאו, ובלבד שיש בהם טקסט באנגלית. דרך הקישור הזה ניתן לצפות בדוגמאות נוספות ולשמוע כיצד משולבת בסרטונים גם קריינות אוטומטית באמצעות טכנולוגיה משלימה של הפיכת טקסט לדיבור סטייל סירי.
כרגע אפשר לנסות את המערכת בחינם דרך דף הבטא שלה ולראות כיצד תוך פחות מדקה יש לכם סרטון פרסומי ביד שאותו אפשר לערוך על מנת ליצור אפקטים שונים (ידיים נפתחות, חלון ראווה, מעגלים, בועות וכו’). בכל שאלה או בעיה ניתן לפנות ישירות לזאב מ-Intuvid.
גוגל: פנדה ופינגווין לא מתעדכנים בזמן אמת
לפוסט המקורי ב–Search Engine Land
בפוסט מפורט מאוד עם מסקנה אחת חשובה, מסכם אתר SEL את ההצהרות של גוגל בנוגע לאופי העדכונים של פנדה ופינגווין. בשורה הסופית, למרות ההצהרות של גוגל מסוף שנה שעברה על כך שגם פנדה וגם פינגווין הופכים להיות אלגוריתמים שמתעדכנים באופן שוטף, עכשיו גוגל חוזרת בה ומאששת את החשש שהעדכונים עדיין מתבצעים רק בנקודות זמן מסוימות.
הבשורה הזו לא תשמח הרבה מאוד בעלי אתרים מכיוון שהעדכון האחרון של פנדה (4.1) היה בספטמבר 2014, ואילו העדכון האחרון של פינגווין (3.0) התרחש באוקטובר 2014 עם “תקופת דגירה” של בין שישה שבועות לחודשיים.
המשמעות בפועל היא שאם האתר שלכם נפגע מאחד מהעדכונים האלו, לא תוכלו לראות שיפור גם אם תבצעו את כל התיקונים הדרושים, זאת עד הפעימה הבאה של פנדה או פינגווין. גרוע מכך, למרות שגוגל מצהירה על כך שהיא רוצה להיות בשקיפות מלאה מול מנהלי אתרים, היא לא מספקת כלי שמאפשר לדעת מאיזה אלגוריתם נפגעתם, וזאת בניגוד לפעולות ידניות שננקטו כנגד האתר ואותן אפשר לראות בכלי מנהלי האתרים.
כעת זה רשמי: גוגל מואשמת בחיסול התחרות ברשת באירופה
אם עד לפני מספר ימים זו הייתה בגדר שמועה בלבד, כעת כבר ברור שגוגל עומדת בפני איום ממשי באירופה: ביום רביעי בשבוע שעבר, הודיע האיחוד האירופאי על הגשת כתב אישום כנגד גוגל בטענה של חיסול התחרות ברשת. לאיחוד האירופאי יש יכולת להטיל על גוגל קנסות כבדים ביותר של עד 10% מהמחזור הגלובאלי שלה, כך שגובה הקנס בפועל עשוי להגיע ליותר משישה מיליארד דולר.
עיקר ההאשמות נוגעות לכך שגוגל דוחפת את שירותיה שלה ולא מותירה מקום למתחרים. לדוגמה, באמצעות שירותים כמו “גוגל מפות”.
לפי אתר Re/Code, גוגל, שכבר הגישה שלוש הצעות שונות על מנת להגביר את התחרות (לדוגמה, על ידי הצבה של קישורים מתחרים לצד אלו שלה), מקווה לשכנע את האיחוד בצדקתה תוך כדי הצגת טיעונים ורעיונות שיוכלו להגביר את התחרות. גוגל מניחה כי המגעים יימשכו שנה או שנתיים לפני שהדיון עשוי יהיה להגיע לבית המשפט, מה שכמובן ייטיב עמה לטווח הקצר והבינוני.
האשמה נוספת כנגד גוגל נוגעת למערכת ההפעלה אנדרואיד לסמארטפונים והשתלטותה על השוק, כאשר גם כאן המטרה היא לקדם את מוצריה שלה. כנגד טענה זו, גוגל אומרת שאנדרואיד דווקא פתחה את השוק ליצרנים חדשים והוזילה מאוד את מחירי המכשירים.
מלבד הזווית האירופאית, גם בארץ פנה חבר הכנסת אראל מרגלית מהמחנה הציוני אל הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ’ דיוויד גילה בבקשה להקים צוות ייעודי שיקדם הצעת חוק מול המונופולים הטכנולוגיים המתהווים. זאת מתוך הבנה שלמרות המהפכות שהם יוצרים בחיינו, הם גם צוברים עוצמה חסרת תקדים ומונעים כל אפשרות לתחרות במקרים מסוימים.
עדכון : הבלוג של גוגל באירופה אמנם הגיב להאשמות וניסה להראות שיש לגוגל תחרות דרך אתרים שהגולשים נכנסים אליהם ישירות, אך כפי שנראה מבדיקה של הנתונים על ידי SEL, הנתונים של Yelp ו – The Guardian היו שגויים, כך שהפוסט המתוקן אינו מתייחס אליהם כלל…
גוגל מחליפה את כתובת הדף בפירורי לחם בחיפוש הנייד
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים
גוגל הודיעה כי מעתה כתובת ה – URL של התוצאות בחיפוש הסלולארי תוחלף במסלול “פירורי הלחם” (breadcrumbs) ושם האתר (שימו לב – לא מדובר בשם הדומיין…). למרות שהיה ניתן לראות כבר שנים את פירורי הלחם בחיפושים מסוימים, כעת יש על כך הכרזה רשמית מגוגל ומדובר בשינוי שישפיע על כל התוצאות בחיפוש הנייד בכל העולם. עם זאת, שם האתר יופיע רק בחיפושים בארצות הברית.
מי שרוצה לשלב את הפורמט המתאים בקוד האתר שלו, יכול לעשות זאת דרך התיעוד הטכני המתאים: פירורי לחם , שם האתר
כך זה נראה בחיפוש לדוגמה:
עמוד הבית החדש של טוויטר
טוויטר מציגה עמוד בית חדש למשתמשיה בארצות הברית אשר לא מחוברים לחשבון שלהם וגולשים בגרסה הרגילה של האתר (לא הגרסה הניידת). עמוד הבית החדש מציג רשימה של קטגוריות כמו למשל “אמני פופ”, “חיות חכמות” או סתם חדשות. חלק מהקטגוריות מופיעות ברשימה צדדית וחלק בתמונות במרכז המסך. לחיצה על אחת מן הקטגוריות מובילה את המשתמש אל ציוצים מחשבונות פופולאריים תחת אותה הקטגוריה.
המטרה של טוויטר בשינוי הנ”ל היא לתת גם למשתמשים שעדיין לא מכירים את הרשת החברתית טעימה ממה שמצפה להם אם ירשמו ויתחילו להיות פעילים, וכך יצטרפו ל-288 מיליון המשתמשים כיום.
המפתיע הוא שלמרות שהשינוי בדף הבית מגיע רק כעת, הנתונים של טוויטר מראים שיש 500 מיליון משתמשים שגולשים בטוויטר גם בלי להיות מחוברים. רובם כנראה מגיעים הישר לעמודים של ציוצים ממשתמשים פופולאריים מכיוון שטוויטר מאפשרת גם ממי שלא מחובר לצפות בהם.