בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מאט קאטס שואל את עצמו על עדכון פינגווין הבא
מאט קאטס פרסם וידאו חדש במהלכו הוא מדבר על העדכונים הצפויים בגוגל בחודשים הקרובים, כולל פינגווין הבא, אבל לא רק… בין היתר הוא אומר שינתן יותר דגש על קישורים שמתקבלים מתוך תכנים שיווקים או ממומנים, וששאילתות כמו “הלוואות בתים” שכוללות הרבה מאוד ספאם, יחזירו תוצאות טובות יותר (אנחנו משערים שבארץ הדוגמה המקבילה לכך תהיה “צימרים”).
עוד אומר קאטס שאתרים שנפגעו מפנדה, אבל כללו תוכן סביר, עשויים לקבל בחזרה חלק מהדירוגים שלהם ומנגד, יהיה זיהוי טוב יותר של אתרים סמכותיים בתחומים, אולי מעבר למעגל הרגיל של ה- Trustrank. עוד חדשה מעודדת היא שהתופעה שבה רואים המון דפים מאותו אתר בעמודים 2 ואילך של תוצאות החיפוש (תופעה רווחת גם בארץ), תצומצם).
חדש ב- Majestic SEO – היסטורית קישורים לדפים בודדים
Majestic SEO הכריזו על יכולת חדשה להשוות את היסטורית הקישורים של דפים ספציפיים ברשת ולראות כמה קישורים בדיוק מצביעים על כל עמוד או כמה דומיינים מפנים אליו – זאת בניגוד להשוואת היסטורית קישורים של דומיינים שלמים בלבד, שהייתה זמינה עד כה. בפוסט הם גם מציינים מספר שימושים ליכולת החדשה. לדוגמה, אפשר לקחת שני עמודים בויקיפדיה שמדברים על שפעת העופות ווירוס בשם “נורו-וירוס” ולראות איזה מהם זכה ליותר קישורים.
דוגמה אחרת, השוואה בין עמודי שרת של אורקל, IBM ו – DELL בה ניתן לראות כי הכי הרבה אתרים (דומיינים) מפנים לדף השרת של DELL, ולאחר מכן IBM ואורקל.
שירות חדש בישראל מציע בדיקה אנושית לדפי נחיתה
שרות חדש מציע בדיקה אנושית לדפי נחיתה. במסגרת התהליך, אפשר לשאול שאלות שונות על דף הנחיתה כגון “האם יש משהו להוסיף כדי שהדף יהיה ברור יותר” או “מיהו לדעתך קהל היעד של האתר”. ניתן גם להוסיף שאלה מותאמת אישית.
לאחר שבוחרים את השאלות, יש לבחור כמה בודקים יענו על הסקר ולאיזו קבוצת פילוח ישתייכו (כרגע נשים או גברים, נשואים או רווקים).
בסופו של התהליך מתקבל דו”ח ובו רשימה של השאלות והתשובות שכל משתמש נתן להן. יש לציין שהתשובות הן תשובות פתוחות, אך הן עוזרות מאוד למי שרוצה לזהות מוקשים פוטנציאלים בדף שעשויים לפגוע באחוז ההמרה.
20% הנחה לקוראי הבלוג לכנס חווית משתמש – UXI Live 2013
כנס UXI Live השנתי עוסק בהתפתחויות שחלו בשנה האחרונה בכל הקשור בחווית המשתמש בעולם הדיגיטאלי.
בין ההרצאות שיהיו השנה בשני ימי הכנס:
- פתרונות פשוטים לאתגרים פשוטים (ד”ר גיל הופרט-גרף)
- איך לתכנן Dashboard נהדר (יורם רוזנר)
- איך למכור יותר בסמארטפון (ברק דנין)
- UI For Sale – אינטראקציה בפרסום (ליאת אבדי)
ההנחה לקוראי הבלוג היא בגובה 20% (במקום 15%) וניתנת על ידי הקלדת הקוד pavel20 בעת הרישום לכנס בעמוד הרישום.
שימו לב שההנחה היא רק עד ה- 23.5.
ציוצים בזמן אמת בניוזפיד של יאהו בארה”ב
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
נראה שמאז כניסתה של מאריסה מאייר לתפקיד מנכל”ית יאהו, אכן עוברים על החברה (או לפחות על עמוד הבית שלה) לא מעט שינויים במטרה להציע לגולשים שינויים משלימים שאינם בהכרח קשורים ישירות לחיפוש.
לדוגמה, השינוי האחרון שאמור לחזק את הפן החדשותי של יאהו, משלב ציוצים מסלבריטאים, גופי מדיה ופולטיקאים בפיד החדשות בעמוד הבית. נראה כי הציוצים יותאמו באופן כזה או אחר למשתמשים רשומים של יאהו והם יוכלו להתחיל לעקוב אחרי המקור של הציוצים בלחיצת כפתור פשוטה.
שינויים נוספים בגוגל פלוס והבטחה לחוקי משחק חדשים
לפוסט המקורי באתר Marketing Land
בכנס I/O של גוגל הוצגו שני שינויים מרכזיים בגוגל פלוס:
- השינוי הראשון מתאים את האתר לסוגים רבים של מכשירים ולמעשה מציע עיצוב רספונסיבי של מספר טורים שונים של תוכן. כמו כן, תמונות וסרטוני וידאו מופיעים בגודל הממלא את כל המרחב הפנוי במכשיר של המשתמש.
- השינוי השני ואולי המעניין יותר הוא הוספה אוטומטית של האש טאגס לפוסטים, כך שמשתמשים יוכלו “לזפזפ” בין פוסטים קשורים. למרות זאת, מי שירצה להסיר את ההוספה האוטומטית מהפוסטים שלו, יוכל לעשות זאת.