בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
גוגל: אתרים סלולאריים צריכים להיות מהירים במיוחד
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי האתרים של גוגל
הנחיה חדשה של גוגל ממליצה לבעלי אתרים סלולאריים שהאתר שלהם יוצג במכשיר הסלולארי תוך פחות משניה אחת. למעשה, לא מדובר בהכרח באתר כולו, אלא בחלק שמופיע לפני שהמשתמש צריך לגלול את המסך (Above the Fold). ואם זה נשמע לכם מוגבל, לפי הנתונים שגוגל אוספת, הזמן הממוצע כיום עומד על לא פחות משבע שניות…
על מנת להקל על מנהלי אתרים ומתכנתים להגיע ליעד הזה, גוגל שיפרה את כלי ה- Page Speed Insights והפכה אותו לידידותי יותר, כך שהוא מציג את רשימת השיפורים שניתן לבצע בצורה ברורה יותר ומחלק את ציון המהירות לגרסת ה – Dekstop וגרסת ה – Mobile בנפרד.
הסוף לקידום דרך Widgets?
בסרטון נוסף של מאט קאטס, הוא מבהיר מעל לכל ספק כי במקרה ואתם מטמיעים קישורים בתוך Widgets או תבניות של אתרי אינטרנט שמיועדים לשימוש אצל בעלי אתרים אחרים, אתם חייבים לסמן אותם ב – nofollow.
למרות שבעבר כבר ראינו דוגמאות לבעלי אתרים שנפגעו בגלל הפצה של Widgets כאלו (בעיקר אחרי עדכון פינגווין המקורי), נראה שהפעם הייתה לסרטון הזה השפעה מסוימת על מקדמי אתרים שהתחילו לשאול את עצמם איך בדיוק אפשר להבחין בין קישור יוצא לגיטימי וכזה שאינו לגיטימי…
הסוף ל- EdgeRank (לפחות מבחינה פורמאלית…)
לפוסט המקורי ב – Marketing Land
שני העדכונים המשמעותיים לאלגוריתם של פייסבוק בשבוע שעבר היו גם נקודת מפנה שבה פייסבוק למעשה הצהירו שהם לא משתמשים במונח EdgeRank מעל לשנתיים וחצי. אתר Marketing Land שערך שיחת טלפון עם המהנדס הראשי של הניוזפיד, לארס בקסטרום, חשף כי לאלגוריתם הדירוג הנוכחי של פייסבוק יש לא פחות מ – 100,000 פקטורים שונים.
בעבר, אלגוריתם ה- EdgeRank התבסס בעיקר על יחס הקרבה בין המשתמש למי שמפרסם את הפוסט (Affinity), מה היה המשקל שייחסו משתמשים אחרים לתוכן (Weight) וכמה זמן עבר מאז שהתוכן פורסם לראשונה (Time Decay). אחת הסיבות לכך שהיום המודל הזה כבר לא עובד היא שהמשתמש הממוצע עלול לצפות בלא פחות מ – 1500 עדכונים שונים, ויש למצוא פילטר משוכלל יותר כדי להחליט מי יוצג לו ומה לא.
בקסטרום מציג כמה דוגמאות לפקטורים שעלולים להשפיע על הניוזפיד הנוכחי של פייסבוק:
- הגדרות הקרבה בין חברים שמוגדרות על ידי המשתמש (מכרים, חברים לעבודה וכו’).
- סוג הפוסט שהמשתמש מבצע איתו אינטראקציות בד”כ (פוסטים עם קישורים, תמונות וכו’).
- האם פוסטים דומים לפוסט הנוכחי סומנו בעבר כספאם או הוחבאו?
- לחיצות על פרסומות או כניסה לצירי זמן של משתמשים אחרים.
- המכשיר ומהירות החיבור של המשתמש.
- הקפצה של סיפורים ישנים וסקירה של 50 האינטראקציות האחרונות של המשתמש (לדוגמה, אם הוספתי מישהו חדש כחבר, סביר להניח שבשעות הראשונות אראה יותר סיפורים ממנו באופן יחסי).
לסיכום, אומר בקסטרום שככל שעובר הזמן, כך אלגוריתם הניוזפיד של פייסבוק הופך להיות יותר ויותר מורכב ויש לו אפילו יכולת למידה עצמאית. פייסבוק בעצמה מציעה למשווקים להתמקד במגוון של עדכונים ולנסות להבין מה האוהדים שלהם באמת רוצים לקרוא ומה יגרום להם לבצע כמה שיותר אינטראקציות עם העדכונים הללו.
גוגל, באיזו שעה הטיסה שלי?
גוגל כתבה בבלוג הרשמי שלה כי בקרוב יוכלו משתמשים לחפש מידע מהמוצרים האישיים שלהם בגוגל (כגון ג’ימייל, קאלאנדר וגוגל פלוס) גם דרך החיפוש האוניברסאלי של גוגל. כך למשל, משתמש יוכל לדעת האם החבילה שלו הגיעה בדואר או לאיזו שעה נקבעה הטיסה שלו.
נכון להיום, השרות החדש יהיה זמין באנגלית לתושבי ארה”ב בלבד ויתרכז בסוגי המידע הבאים : טיסות, הזמנות למסעדות או מלונות (כולל הוראות הגעה), אירועים ותמונות. החיפוש החדש יוכל לפעול גם בזיהוי קולי, מה שעתיד להפוך אותו לפופולארי במיוחד בסמטארפונים וטאבלטים.
למרות שהשירות החדש אולי נשמע מהפכני, הרי שהוא זמין זה מעל לשנה בשרות Google Now שדרש מחלק מן המשתמשים להוריד ולהשתמש באפליקציה נפרדת. כמו כן, בגוגל דואגים להרגיע שהמידע לא זמין לאף אדם אחר ושניתן לכבות את הגישה אליו בלחיצה פשוטה.
גוגל נגד מיקרוסופט: והפעם בחזית האפליקציות
סיבוב נוסף בקרב גוגל מיקרוסופט? והפעם גוגל לא הסכימה לאשר אפליקציה שפותחה על ידי מיקרוסופט ומאפשרת למשתמשי Windows Phone 8 ליהנות משירותי Youtube. במקור גוגל ומיקרוסופט היו אמורות לפתח את האפליקציה ביחד, אך גוגל התנערה מההסכם בטענה שנתח השוק של WP8 קטן מדי. מסיבה זו, מיקרוסופט החליטה לפתח את האפליקציה בעצמה.
בכל אופן, בפעם הראשונה שהאפליקציה לא אושרה, גוגל טענה כי מיקרוסופט לא הוסיפה תמיכה בפרסומות ולכן פגעה בה מבחינה פיננסית. הפעם גוגל טוענת שהאפליקציה לא תומכת ב – HTML 5 ומיקרוסופט צריכה להציג דפדפן מעודכן יותר שיתממשק עם האפליקציה. במיקרוסופט טוענים בתגובה שגוגל לא הציגה דרישה דומה עבור האפליקציה שהציגה אפל למכשירה ומספר אנליסטים חיצוניים אכן סבורים שהמטרה האמיתית של גוגל היא לחבל בהצלחת Windows Phone 8 , שגם כך סובלת מנתח שוק קטן יחסית (גם התמיכה ב – Gmail במערכת ההפעלה היא חלקית בלבד).
לסיום, יש לציין כי גם מיקרוסופט אינה נקייה לחלוטין, ובחודש האחרון חזרה לתקוף את גוגל, והפעם בטענה שמרבית תוצאות החיפוש שלה הן פשוט פרסומות.