[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
התגלתה פרצת אבטחה חמורה בתוסף הפופולארי Yoast
לפוסט המלא בבלוג The Hacker News
לאחרונה התגלתה פרצת אבטחה חמורה בתוסף – Yoast (שנקרא גם בשם WordPress SEO). לתוסף היו עד כה מעל 14 מליון הורדות, מה שהופך אותו לאחד התוספים הפופולאריים בעולם. הפרצה מאפשרת לעשות SQL Injection דרך התוסף ובכך להזיק לבסיס הנתונים ולגרום לדליפת בסיס הנתונים. ההמלצה היא לעדכן בהקדם את התוסף לגרסה האחרונה 1.7.3.3 בה יש מענה לבאג הזה.
מעתה תוכלו לראות משאבים חסומים בכלי מנהלי האתרים
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל
דו”ח חדש בכלי מנהלי האתרים של גוגל יאפשר לכם לראות אילו משאבים באתר שלכם חסומים: לדוגמה, תמונות, קבצי CSS וקבצי Javascript. כזכור, גוגל משתמש במשאבים האלו על מנת לנתח את העמוד ולראות כיצד הוא מוצג בצורה ויזואלית.
לצד כל מקור חסום (יכול להיות גם הדומיין של האתר עצמו), מופיעה רשימה של דפים המושפעים ממנו בתוספת הערות מתאימות כיצד אפשר לתקן את הבעיה.
גם כלי האחזור של Googlebot שופר וכעת הוא יכול להציג שתי גרסאות של העמוד : אחת שמראה כיצד המשתמש הפשוט רואה אותו והשנייה שמראה כיצד גוגל רואה אותו (ביחד עם כל האלמנטים החסרים). אם יש מקורות שהרבה מאוד אתרים משתמשים בהם, כמו למשל שירותי Analytics שונים, הדו”ח לא יראה אותם כי לרוב בעלי האתרים פשוט אין גישה אליהם…
יותר מ – 80% מהדפים בתקן HTTPS מופיעים כ – HTTP בגוגל
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
Gary Illyes מגוגל, שאחראי על זיהוי טרנדים בקרב מנהלי אתרים, הציג נתון מפתיע בפוסט בגוגל פלוס. לפי הפוסט הנ”ל, יותר מ – 80% מן הכתובת ב- HTTPS מופיעות ככתובות HTTP בגלל קונפיגורציה לא נכונה, כך שאם בעל האתר רצה לקבל דירוגים גבוהים יותר (אף על פי שמדובר בסיגנל עם אחוז השפעה זניח), הוא בעצם לא השיג את מטרתו.
אגב, גם כשמדובר על 80%, הרי שבספירה נלקחו רק כתובות שאינן חסומות לזחילה דרך robots.txt ואין להן בעיות אחרות כמו תגי noindex.
מבני טקסט עשירים גם בגוגל אדוורדס
לפוסט המקורי ב – Search Engine Journal
גוגל מציגה מבנה טקסט חדש למודעות Adwords באופן דומה לזה של התוצאות האורגניות. השורה החדשה כוללת מידע אודות מוצרים ושירותים נבחרים של מפרסמים בקטגוריות טיסות, מלונות וקמעונאים (Retail). המודעות החדשות יופיעו בחיפושים במחשבי Desktop ובטאבלטים בגרסאות בשפה האנגלית של גוגל וקטגוריות נוספות יתווספו עם הזמן.
למרות שהמפרסם לא חייב להשתמש בהרחבה האוטומטית הזו, כדאי לדעת שההרחבות הללו ישפיעו בעתיד על ה – Ad Rank ויש להן השפעה חיובית על ביצועי המודעה. בנוסף לזאת, התוכן עצמו נלקח גם מהמידע המופיע באתר אליו מפנה המודעה, כך שחשוב לשמור עליו עדכני ורלוונטי.
יותר ויותר מותגים זונחים את פייסבוק לטובת אינסטגרם
לפוסט המקורי ב – Marketing Land
לפי חברת המחקר L2, החל מהרבעון השלישי של 2014, מותגים רבים החלו אט אט לזנוח את פייסבוק לטובת אינסטגרם, כך שמספר הפוסטים הממוצע פר מותג באינסטגרם עלה לראשונה על זה של פייסבוק. ההבדל אמנם לא גדול, אבל בגרף ניתן לראות בברור את מגמת הירידה החדה בפייסבוק כבר מסוף 2013 והמגמה ההפוכה באינסטגרם.
הסיבה לכך היא כמובן העובדה הפשוטה שכיום פחות קל לקבל חשיפה אורגנית בפייסבוק לעומת אינסטגרם, שם העוקבים רואים אחוז הרבה יותר גדול מן הפוסטים. כמו כן, אפשרויות הפרסום הממומנות באינסטגרם הן הרבה פחות פופולאריות, לפחות כרגע.
מבחינת התעשיות שזכו להכי הרבה מעורבות, ניתן לציין את תעשיית הרכב עם מותגי יוקרה כמו אאודי או פורשה (1.52%) ולאחר מכן תעשיית המשקאות עם מותגים כמו סטלה וג’ק דניאלס (1.32%). 200 הפוסטים בעלי הביצועים הטובים ביותר הם עדיין אלו המציגים מוצרים (65%), ולאחר מכן כאלו המציגים תמונות לייפסטייל (43%). פוסטים הכוללים הכרזות מטעם נציגים או בעלי השפעה היוו רק 29% מכלל הפוסטים הללו.
עוד נתון מעניין הוא שפוסטים הכוללים וידאו מקבלים פחות לייקים מאלו הכוללים תמונות ומידת המעורבות הכללית שלהם נמוכה יותר, אבל הם מעוררים יותר תגובות בקרב הגולשים. כמו כן, פורמט ה – Hyperlapse לא מצליח להתרומם ומידת המעורבות שלו נמוכה יותר מזו של וידאו רגיל. גם אחוז השימוש בו בקרב מותגים נמוך מאוד (2.4% החל מחודש אוגוסט).
פייסבוק רוכשת מנוע חיפוש בשם TheFind לשופינג דרך הרשת
לפוסט המקורי באתר Marketing Land
עם כפתור קנייה או בלי כפתור קנייה, פייסבוק הודיעה כי היא רוכשת את מנוע החיפוש TheFind הכולל אינדקס של 500 מיליון מוצרים הנמכרים ב – 500,000 חנויות שונות. המנוע כולל גם התממשקות לפייסבוק המאפשרת לרוכשים לקבל המלצות למוצרים על סמך הלייקים שלהם בפייסבוק.
לאחר הרכישה, TheFind עצמו יפסיק לתפקד כאתר מכירות עצמאי ובעזרת כוח החישוב העודף של פייסבוק ואנשי מפתח שיעברו לפתח בתוך Facebook, יוכל להציע לגולשים מוצרים שונים דרך פרסומות ממוקדות להעדפותיו של כל גולש כגון מותגים מסוימים, חברות וכמובן מוצרים ספציפיים.