בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
שיפור לאינבוקס של ג’ימייל
גוגל הציגו השבוע מספר שינויים חשובים בג’ימייל ובראשם האפשרות לחלק את הדואר הנכנס לכמה סוגים של תיקיות: תיקיה ראשית, קידומי מכירות, רשתות חברתיות, עדכונים ופורומים. כל תיקיה כוללת רק את ההודעות החדשות שרלוונטיות אליה והחלוקה של ההודעות לתיקיות השונות נעשה על ידי בינה מלאכותית. למרות שחלק מהתיקיות החדשות מופעלות כברירת מחדל, ניתן לבטל אותן ממסך ההגדרות.
שדרוג נוסף ומבורך למעשה מאחד את שירות Drive עם שליחת הקבצים בתוך Gmail ומאפשר לשלוח קבצים בגודל של עד 10 ג’יגה בייט.כמו כן, אם מתבצע שינוי בקובץ, הוא יעודכן בכל מקום בו הוא נמצא.
גם מבחינה קוסמטית, יש מעתה אפשרות להתאמה אישית יותר של העיצוב, כולל שילובי צבעים ובחירה בתמונת רקע מקובץ.
התוספת האחרונה מאחדת את הצ’אט הקיים של Gmail (גוגל טוק) עם ה – Hangout של גוגל טוק ולמעשה מאפשרת לנהל שיחת וידאו עם עד 10 נמענים. לשיחות עצמן ניתן להוסיף גם אפליקציות חיצוניות ואפקטים שונים.
שמידט נגד הפיראטיים
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
אריק שמידט, יו”ר גוגל הנוכחי, נוקט צד במלחמה נגד הפיראטיים וטוען כי הוליווד צריכה לקחת אותם לבית המשפט במקום לבקש מגוגל לסנן את תוצאות החיפוש… לדבריו, סינון של הרשת נוגד את הפילוסופיה של גוגל.
למרות דבריו של שמידט, יש לציין כי לפי הנתונים שגוגל בעצמה חושפת לציבור, היא מסירה לא פחות מ- 50,000 עמודים בעלי תוכן פיראטי מהאינדקס שלה ולאחרונה אף החלה להשתמש באלגוריתם שמוריד את דירוגיהם של אתרים החשודים בהפצת תוכן שכזה.
גוגל פלוס מתחילה להדגיש פוסטים עם +1
שינוי בגוגל פלוס יגרום לפוסטים שבוצעו עליהם +1 להופיע בצורה מודגשת אצל המשתמשים שהוסיפו את המשתמש שביצע את פעולת ה +1 למעגלים שלהם. חשוב לציין שהפוסטים האלו היו מופיעים בכל מקרה בזרם של המשתמשים, אבל לא בצורה מודגשת. כמו כן, ניתן לבטל את ההדגשה דרך הגדרות הפרטיות של גוגל פלוס או לגרום לפוסטים של חבר מסוים שמראה יותר מדי פעילות, להופיע בתדירות נמוכה יותר או לכבות את ההופעה שלהם לחלוטין.
כך זה נראה בפועל:
פילטר חדש בגוגל: תוצאות שהמשתמש עוד לא ביקר בהן
לפוסט המקורי באתר Search Engine Roundtable
גוגל מציגה פילטר חדש לתוצאות החיפוש: תוצאות שהמשתמש עוד לא ביקר בהן. למעשה לא מדובר בתכונה חדשה, אלא בכזו שהייתה זמינה בגוגל בין 2009 ל- 2011, רק שעכשיו גוגל החליטו להחזיר אותה בהנחה שאולי הפעם היא תהפוך להיות יותר רלבנטית.
על מנת להשתמש בתכונה החדשה, המשתמש חייב להיות מחובר לחשבון שלו.
דווקא למקדמי אתרים זו עשויה להיות תכונה שימושית למדי, לדוגמה, אם רוצים להתרכז בקמפיין של תגובות בבלוגים או בפורומים, אבל לא רוצים להיתקל שוב פעם באותם עמודים גם אם מקלידים שאילתא שונה…
טוויטר מציגה שירותי תרגום אוטומטי ממצרים
יש לא מעט כאלו שטוענים שטוויטר הייתה אחראית במידה לא מועטה להפיכות השונות המכונות “האביב הערבי”. עכשיו טוויטר הולכת צעד אחד קדימה ומספקת ציוצים מתורגמים לאנגלית של 63 חשבונות רלוונטיים במיוחד בערבית. התרגום אגב מתבסס על השירות של בינג לאתרים חיצונים שהוצג לפני כשבוע, ולא על שרות Google Translate הוותיק יותר.
בין יתר החשבונות המתורגמים כלולים החשבון של מוחמד מורסי, ראש הממשלה הזמני המיועד, מוחמד אל ברדעי, בלוגרים וכלי תקשורת מקומיים. כל החשבונות עצמם מרוכזים בעמוד הזה.