[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל מציגה חיפוש באמצעות “מיקום מודע”
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
גוגל ממשיכה לשכלל את החיפוש בסמאטרפונים, והפעם באמצעות שילוב בין חיפוש מבוסס מיקום, הוראות קוליות וגרף הידע. למרות שהתכונה כנראה פועלת כבר כמה שבועות, היא נחשפה רק בכנס SMX Paris השבוע.
באמצעות החיפוש המונחה אתם יכולים לשאול שאלה על העצמים שמסביבכם ולקבל תשובות גם אם אתם לא יודעים מה השם שלהם. לדוגמה, “כמה עמוק הנחל הזה”, “מתי החנות הזו נסגרת” ואפילו “התקשר למרכז הכנסים הזה”. לאחר שתשאלו את השאלה, הסיוע הקולי של Google Now יענה לכם על השאלה.
טוויטר מחפשת מנכ”ל חדש ש”אוהב ומשתמש במוצר”
מנכ”ל טוויטר הנוכחי, דיק קוסטלו, פורש מתפקידו לטובת המנכ”ל הזמני ג’ק דורזי החל מהראשון ביולי. עם זאת, קוסטלו יישאר בחבר המנהלים של החברה ודורזי יישאר מנכ”ל Square Inc. המציעה פתרונות סליקה לסלולר, כולל רכיב מיוחד לסליקה פיזית של כרטיסים המתחבר לשקע האוזניות של המכשיר.
קוסטלו אמר כי הוא גאה באופן מיוחד בצוות של טוויטר ומה שהשיגו כחברה במהלך שש השנים האחרונות, וזאת באמצעות אסטרטגיה ברורה המתווה להם יעדים וסדרי עדיפויות. הוא הוסיף כי אין מתאים יותר מדורזי לתפקיד ולכך תרמו היכרותו עם המוצר ומערכת היחסים שלו עם הצוות של טוויטר. לסיום הוא הודה לחבר המנהלים, לבעלי התפקידים הבכירים ולשאר העובדים שנתנו בו אמון במהלך שנותיו כמנכ”ל והבטיח שימשיך לתמוך בטוויטר ככל יכולתו.
גם דורזי החמיא לקוסטלו ואמר כי יש לו חלק חשוב בכך שהעתיד שייך לטוויטר והוא הצליח להרכיב קבוצה ברמה עולמית אשר מבטיחה את היסודות לכך שטוויטר תמשיך לשנות את העולם ולהתפתח.
למרות שההערכות הן כי קוסטלו נאלץ לפרוש מתפקידו עקב לחץ שהופעל עליו וביצועים מאכזבים, במסיבת העיתונאים שכללה פאנל פתוח של שאלות ותשובות, התעקשו בחברה על כך שהמהלך תוכנן כבר בשנה שעברה ולמעשה הם לא קבעו עדיין מסגרת זמנים למציאת המנכ”ל הקבוע הבא. ובכל אופן, הדרישה העיקרית היא שעליו להיות משתמש נלהב בשרות שאוהב אותו בכל דרך אפשרית…
עוד נאמר כי החברה מתכננת להשיק קו חדש של שירותים, כך שיש למנכ”ל החדש הזדמנות לנצל פוטנציאל גדול ובלתי ממומש. עוד נאמר שהחברה תשמח להמשיך לפעול באופן עצמאי, למרות שהיא לא תשלול על הסף הצעות רכישה אם אלו יהיו טובות לבעלי המניות שלה.
חסימת פרסומות בספארי ב-iOS 9
לפוסט המקורי ב-Business Insider
רק בשבוע שעבר דיווחנו על כך שפיירפוקס כולל מעתה אופציה לשמירת אתרים ללא פרסומות, והנה אנחנו מתבשרים שייתכן וגם לספארי ב-iOS 9 יהיה סוג מסנן פרסומות. כרגע אמנם לא ברור אם הוא יהיה מובנה בתוך הדפדפן או יתאפשר באמצעות הרחבות מיוחדות, אבל יש לא מעט מנהלי אתרים שכבר דואגים לכך שיהיה יותר קשה לעשות כסף בסלולר, אפילו יותר מאשר עכשיו…
המהלך גם נשמע הגיוני לאורך העובדה שב-2014 חל גידול של 70% באוכלוסיית הגולשים שעושה שימוש במסנני פרסומות והשנה המספר צפוי לעלות בעוד 50%. עד כה חברות כמו Adblock התקשו לפעול בסלולר, אם בגלל טענות על הפרת מדיניות והסרה של הרחבות (באנדרואיד) ואם בגלל התממשקות מול כלי הפיתוח (API, iOS).
מנכ”ל אפל, טים קוק, אף יצא בעצמו בחודש שעבר כנגד חברות בעמק הסיליקון שעושות את רוב הונן מאיסוף נתונים על גולשים והתאמת פרסומות מותאמות אישית אליהם, מה שלא הפריע לחברה להציג אפליקציית חדשות חדשה עם פונקציונאליות דומה למאמרים המיידים בפייסבוק שהפרסום בה יתבסס בחלקו על הפורמט של אפל, iAD וכנראה יתרום רבות לפרסום בסלולר דרך תוכן מאפליקציות על חשבון הווב…
האם גוגל תצטרך לצנזר את התוצאות שלה בכל העולם?
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
בדרך כלל כאשר בית משפט במדינה מסוימת מכריח את גוגל לצנזר את תוצאות החיפוש שלה במדינה, גוגל מצנזרת את התוצאות רק בגרסה המקומית שלה, אך עדיין אין בעיה להגיע לתוצאות המצונזרות מגרסה אחרת של גוגל.
השבוע גוגל הפסידה בערעור בבית משפט קנדי וייתכן שתצטרך לצנזר תוצאות באופן גלובאלי עבור חברה בשם Equustek הדורשת שחברה אחרת בשם Datalink Technologies שמשתמשת בשם המסחרי שלה תופיע בתוצאות החיפוש. עד עכשיו התוצאות סוננו רק במי שהשתמש בגוגל קנדה… כרגע לא ברור מה גוגל תעשה, למרות שבעיקרון היא יכולה לערער פעם נוספת.
גם בצרפת גוגל עומדת בפני מצב דומה, שם עליה להפוך את “הזכות להישכח” לגלובאלית תוך 15 ימים, אחרת היא מסתכנת בקנסות, למרות שגם כאן סביר מאוד שהיא תחליט לערער. בכל אופן, זו הפעם הראשונה שבו עלול להיווצר תקדים משפטי שלא יאפשר לגוגל להסתפק מעתה והלאה רק בצנזור מקומי על פי צווים של מדינות שונות…
פייסבוק מתחילה להתחשב גם במשך הזמן שבו כל סיפור נקרא
לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק
פייסבוק הודיעה שהיא תתחיל להתחשב גם בזמן שבו כל סיפור נקרא. ההסבר מאחורי ההחלטה הוא שיש מצבים שבהם אנשים לא רוצים לשתף או לעשות לייק לאייטם מסוים, אבל הוא עדיין משמעותי בעבורם. לדוגמה, אם מדובר באירוע יוצא דופן. מעבר לכך, מכיוון שזמן הקריאה הוא דבר יחסי ויש גם הבדלים בין מהירות חיבור האינטרנט של המשתמשים, המדידה צריכה להתבצע עבור כל משתמש באופן יחסי לשאר האייטמים אותם הוא קורא. כך למשל, אם האלגוריתם של פייסבוק רואה שהמשתמש מתעכב על אייטם מסוים ולא גולל אותו במהירות, הוא יתחיל לשלוח לו אייטמים דומים נוספים בתדירות גבוהה יותר.
הפקטור החדש התחיל כבר לרוץ, אבל יגיע לכלל המשתמשים רק בשבועות הקרובים ובכל מקרה לא אמור להשפיע באופן דרסטי על התפוצה של עמודים.