בכל סופשבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל.
- נקמה עולמית: כשהאקסית “מקדמת” אותך בגוגל (חורים ברשת) – האקסית של ג’ק וופלר החליטה להתנקם בו בצורה מקורית וגרמה לחיפוש התמונות של גוגל להציג תמונות לא בדיוק מחמיאות שלו בתוספת כתוביות מעליבות כגון “חלומו של כל גבר… בכלא”. כמו שאפשר להבין, הסיפור זכה לחשיפה לא קטנה, אפילו אם לא ברור כמה אנשים באמת היו טורחים לחפש את וופלר דווקא באמצעות חיפוש התמונות. (בחיפוש הרגיל הן בקושי מופיעות אם בכלל). בכל מקרה, בפעם הבאה, כדאי שוופלר יגמור את זה בצורה קצת יותר יפה…
- השימוש בדפדפן אופרה לניידים קפץ ב – 100% בתשעת החודשים האחרונים (140) – דפדפן אופרה הנמצא בשימוש בעיקר בסמארטופונים צבר לעצמו 105 מיליון משתמשים כאשר 90% מהם משתמשים בגרסת המיני הקוראת גרסאות מוקטנות של אתרי אינטרנט וכך חוסכת בזמן טעינה על חשבון חלק מהתוכן.
- בינג זינק בינואר ב-21% (HitWise) – השימוש במנוע החיפוש בינג בארה”ב נמצא במגמת עלייה, אם בחודש דצמבר התבצעו בו 10.6% מהחיפושים, בחודש ינואר המספר כבר זינק ל – 12.81%, עליה של לא פחות מעשרים ואחת אחוזים. רק אתמול נודע שבינג החל להציג גם תוצאות חיפוש מקומיות בדומה לגוגל.
אם מסתכלים על סך החיפושים בבינג + יאהו (שהרי יאהו משתמש באלגוריתם של בינג), הרי שהמספר כרגע עומד על 27.44%, עליה של 6% מינואר. גוגל לעומת זאת, ירד מ-69.67 % אל 67.95%, קצת פחות מ-2%. מיקרוסופט ממשיכה לדחוף את בינג קדימה, בין היתר באמצעות פרסום בתוך רשת האקס בוקס לייב, הרשת החברתית הגדולה ביותר לגיימרים בארה”ב, אבל גם באמצעות מערכת ההפעלה הסלולארית שלה, Windows Phone 7.
- טוויטר עדיין לא ויתרה על האקזייט (Search Engine Land) – . מגעים לרכישת טוויטר עדיין מתנהלים על אש נמוכה. נראה שהשאלה הבוערת כרגע היא כמה גוגל תהיה מוכנה לשלם על מנת לרכוש את טוויטר. המחיר המוערך של לא פחות מ-10 מיליארד (ביליון) דולר אומר שלמיקרוסופט וגוגל יש נקודת פתיחה טובה יותר: הן יכולות לשלם במזומן. פייסבוק לעומת זאת, חייבת לעשות שימוש בשילוב של מזומן + מניות על מנת שתוכל להתחרות בשתיים הללו.
- האם גוגל “תיכנע” לאירופאים? (הטלגרפ) – אריק שמידט אמר בריאיון לעיתון The Sunday Telegraph הבריטי שגוגל תהיה מוכנה לשקול שינויים מסוימים באלגוריתמים שלה על מנת שלא לגרור את החקירה המתנהלת מולה על ידי הנציבות האירופאית במשך שנים. חקירת אי האמון של הנציבות האירופאית חוקרת תלונות של מספר חברות הטוענות כי גוגל מפלה אותן לרעה ומקדמת את שירותיה שלה בתוצאות החיפוש. עם זאת, שמידט הודיע ששינויים אלו, אם וכאשר יתבצעו, לא יבואו על חשבון המלחמה באתרי הספאם.
אם נתקלתם בידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים, אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים. עדיין לא עשיתם לייק?