[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
פינגווין 3.0 ארוך משחשבנו
לפוסט המקורי ב- Searchengine Land
לפי ההנגאאוט השבועי עם ג’ון מולר שנערך ביום שלישי בשבוע שעבר, מסתבר שלמרות שעברו קצת שלושה שבועות מאז עדכון פינגווין 3.0, הוא ממשיך להתגלגל. עובדה זו יכולה להסביר מדוע מקדמי אתרים רבים עדיין לא ממש ברור מהו המקור לשינויים החדים בתנועה הנכנסת לאתר שלהם : בין אם מדובר בפינגווין 3.0, פנדה 4.1 או אפילו עדכון הפיראטים. בכל מקרה, מולר אומר שזה לא בהכרח רעיון רע לשלוח את קובץ ה – Disavow Tool גם אם הוא לא יספיק להשפיע על העדכון הנוכחי…
שרות חדש בשם The Grid יעצב בעבורכם אוטומטית אתרי אינטרנט
שרות חדש בשם The Grid מאפשר לכם להתרכז בתוכן של האתר מבלי לדאוג כלל לעיצוב או לתכנות שלו. המייסדים מבטיחים שכל פיסת מידע שתוסיפו את האתר כמו למשל תמונות, וידאו קישורים וכו’, יתווספו אליו באופן אוטומטי וגם המבנה (Layout) שלו ישתנה בהתאם. זאת בעזרת מערכת אינטליגנציה מלאכותית חכמה (AI) העובדת מאחורי הקלעים ויוצגת תצוגה רשת דמויות אריחים המתחברים אחד לשני.
ל – Grid יש גם מבחר אפשרויות נוספות מעניינות כמו למשל זיהוי אוטומטי של תמונות מתוך פרצופים, בניה של עמודי מכירה בקליק, הוספת פידים מאתרים אחרים ברשת והתאמה אוטומטית למובייל בלי צורך בתפריטים נפרדים. אפשר אפילו לקנות אסימונים מסוג NFC שבעזרתם המכשיר הסלולארי של הגולש הפוטנציאלי יופנה ישירות לאתר (אם הוא תומך בכך)
עוד תכונה חיונית היא היכולת לקבוע מטרת על לאתר כמו למשל מכירות, הזמנות לאירועים, או צבירת עוקבים, והמערכת תבצע בעצמה ניתוח A/B כדי למצוא את השילוב הטוב ביותר.
כרגע מי שרוצה להתחיל להשתמש בשירות שמתוכנן לצאת לדרך באביב 2015, ישלם דמי מייסד בסך 96$ ולאחר שנה זו, 8$ לחודש, זאת בניגוד למחיר הרגיל של 25$ לחודש למי שלא נמנע על קבוצת המייסדים.
כעת כלל לא בטוח שמאט קאטס יחזור לגוגל
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
בשבוע שעבר מאט קאטס הודיעה שהחופשה מגוגל שהיה אמור לקחת עד חודש אוקטובר, תתארך אל תוך 2015, אז הסביר קאטס שהסיבה המרכזית לכך היא שקבוצת הספאם של גוגל עושה עבודה מצוינת, הצהרה שגרמה ללא מעט אנשים בתעשיית הקידום והשיווק באינטרנט להרים גבוה מכיוון שמלבד אחד אנשי המפתח בקבוצה, קאטס היה באופן לא פורמאלי, הפנים של גוגל וללא ספק העובד הכריזמטי ביותר בחברה.
השבוע השתתף קאטס בפאנל שבועי של גוגל הידוע בתור “This Week in Google” והסביר עוד קצת על השיקולים שלו מאחורי ההחלטה להאריך את החופשה:
הראשון – עזיבתו את הקבוצה נתנה להם יותר חופש פעולה לפעול בדרכים אחרות ולנסות לטפל בבעיות מזווית שונה.
השני – למרות שקאטס ללא ספק אהב את כל ההתעסקות בעניין החדשותי מסביב לגוגל, הוא הרבה פחות אהב את אנשי ה-SEO שגרמו לו למשוך אליו אש, מה שלפעמיים הקשה עליו למלא את תפקידו האמיתי, והוא לעזור לגוגל להפוך את העולם למקום טוב יותר.
למרות שקאטס לא אומר במפורש שהוא לא יחזור לגוגל, שני ההסברים האלו רק מחזקים את ההשערה שיש סיכויים טוב לכך…
צוקרברג מסביר (שוב) למה עמודים בפייסבוק מקבלים פחות תנועה אורגנית
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
בסבב השאלות והתשובות עם מארק צוקרברג, ענה מייסד פייסבוק לאחת מן השאלות הבוערות ביותר בקרב הגולשים ובעיקר בעלי העסקים והיא : “מה קרה לתנועה האורגנית בדף הפייסבוק שלי?”.
לפי צוקרברג, בכל יום, משתמש בפייסבוק עשוי לראות לא פחות מ – 1500 עדכונים שונים, אבל בפועל הוא רואה רק מאה מהם. לכן, עמודים שרוצים להתברג בתוך 100 העדכונים האלו, צריכים לספק תוכן טוב באמת שיהיה רלוונטי לא רק לעסק עצמו, אלא גם לגולשים. למעשה הוא הוסיף, עמודים שמייצרים תוכן טוב, רואים דווקא עליה ולא ירידה בתנועה האורגנית.
גוגל תאפשר לכם להרוויח גם מסקרים
גוגל הודיעה שמשווקים מארה”ב יוכלו מעתה להרוויח כסף מהאתר שלהם באמצעות הטמעת סקרי שביעות רצון של גוגל בהתאם לתוכן של העמוד בו הם נמצאים.
הסקר עצמו מופיע בשכבת על (Overlay) עם פסקת תוכן קצרה והמשתמש יכול להחליט אם ברצונו לענות על הסקר או להמשיך ישירות לתוכן.
האפשרות החדשה דורשת מן המשתמש חשבון Adsense. כל סקר אותו יוצרים עולה כעשרה סנטר וכל תשובה שמתקבלת מזכה את בעל האתר בחמישה סנט. בהמשך אגב, התוכנית צפויה אף להתרחב לקנדה ואנגליה.