בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
כך יכולים תושבי האיחוד האירופאי להסיר את שמם מגוגל
לפוסט המקורי באתר Search Engine Land
עברו מספר שבועות בלבד מהדיון בבית המשפט האירופאי לצדק שחייב את גוגל לאפשר לאנשים לבקש ששמם יוסר ממנוע החיפוש, והיום גוגל העלתה טופס מיוחד המאפשר לכל אחד מתושבי האיחוד האירופאי, כמו גם תושבי ליכטנשטיין, נורבגיה, שוויץ ואיסלנד לבקש להסיר תוצאת חיפוש הקשורות לשמם. לצורך כך, יש לצרף לטופס צילום של תעודה מזהה, גם אם הבקשה מוגשת על ידי צד שלישי ולהסביר מדוע הקישור הוא “לא עדכני”, לא רלוונטי או אינו נאות מסיבות אחרות.
נכון להיום, כל בקשה שנשלחת דרך הטופס מחזירה תשובה אוטומטית מגוגל המיידעת את מבקש הבקשה שהמערכת של גוגל להסרה תוצאות חיפוש נמצאת עדיין בבדיקה והבקשה נכנסה לתור.
עוד דבר שחשוב לזכור הוא שההסרה תהיה תקפה לגרסאות האירופאיות של גוגל בלבד. במילים אחרות, מי שיחפש את התוצאות המדוברות ב- google.com (וגם אם הוא נמצא באירופה), עדיין ימצא אותן. יותר מכך, בהחלט ייתכן שהתוצאות יהיו תקפות גם בגרסאות האירופאיות של גוגל כאשר תתבצע אליהן גישה מחוץ לאירופה. לסיום, סביר להניח שגוגל תיידע את הגולשים שהתוצאה הוסרה ואולי אפילו תספק מידע מדוע הדבר נעשה ממש כפי שהיום היא מבצעת בנוגע לתוצאות שמפרות זכויות יוצרים.
תחזית: האטה משמעותית בקצב הגידול של טוויטר עד 2018
לפי תחזית של אתר eMarketer, לטוויטר יש סיבה אמיתית לדאגה, לפחות בכל הנוגע לגבי אחוז ההצטרפות של משתמשים חדשים שעשוי לצנוח מ-24.4% השנה ל – 10% בלבד עד 2018, אז היא תגיע לפי ההערכות ל – 400 מיליון איש ברחבי העולם (רק לשם ההשוואה, בפייסבוק מדברים כיום על 1.5 מיליארד איש לפחות), כאשר בסיס המשתמשים של תושבי אסיה ומדינות האוקיינוס השקט יהיה גדול פי שניים מזה של צפון אמריקה.
תחזית זו מתבססת על יותר מ – 400 פריטי מידע מ – 90 מקורות שונים, חלקם חיצוניים וחלקם כאלו שפורסמו על ידי טוויטר עצמה. ומכיוון שהצמיחה בארצות תגיע למספר חד ספרתי בלבד כבר ב – 2015, נראה שטוויטר תצטרך לחשוב כיצד למשוך יותר מפרסמים גם במדינות המתפתחות.
אתר מתחרה ליוטיוב מבית יאהו כבר בקיץ
נראה שהשמועות על הקמת אתר מתחרה ליוטיוב היו נכונות וכבר בקיץ הקרוב (שמתחילים להרגיש באוויר ללא ספק…) נוכל לחזות בו בפעולה. כזכור, בשלב הראשון האתר יפנה למפיקים שמעלים כמות גדולה של סרטונים למטרות רווח ויאהו תציע להם מחירי פרסום גבוהים יותר מאלו שגוגל מציעה כיום וחלוקת רווחים שתיטב עימם, כולל מחירים קבועים מראש, “פיקס” (כיום גוגל משאירה 45% מן הרווחים אצלה). את קטעי הוידאו יהיה אפשר לשלב במקרים מסוימים גם באתר הבית של יאהו ושירות הבלוגים שלה Tumbler.
עם זאת, נראה שיאהו נתקלה לפחות במכשול אחד כאשר הכניסה לחוזה סעיף שמעביר חלק מזכויות היוצרים של הוידאו אליה במקרה והוא מועלה ל – Tumbler , סעיף שתואר על ידי לא מעט מפיקים כ”לא סטנדרטי לחלוטין”. במקרים אחרים ההצעות למפיקים פופולאריים שמרוויחים יותר מן הממוצע ביו-טיוב, לא היו אטרקטיביות מספיק.
בכל אופן, ההחלטה הלא פשוטה לבנות מתחרה ליו-טיוב מאפס התקבלה לאחר שיאהו לא הצליחה לרכוש את אתר הוידיאו הפופולארי באירופה Dailymotion וגם לא את אתר Hulu. אולי כדי לפצות על כך, יאהו הגדילה לאחרונה את צפיפות הפרסומות בנגני הוידיאו שלה והודיעה על כך שהיא תפיק שתי סדרות טלוויזיה על מנת למשוך יותר מפרסמים פוטנציאלים לפי המודל של פרסומות “רול אפ” לפני שידור הוידאו, מודל שכבר הוכיח את עצמו כאמור ביוטיוב.
גוגל מציגה שדרוג משמעותי לאתרי מסחר ב-Analytics
לפוסט המקורי בבלוג של Google Analytics
גוגל הכריזה אתמול במהלך השבוע האחרון על סבב שדרוגים לדוחות המיועדים לאתרי מסחר אלקטרוני ב-Analytics אשר תיתן לבעלי אתרים את היכולת לנתח את תנועת הגולשים לאורך כל מעגל הרכישה, כולל אילו מוצרים הוספו לסל ולאחר מכן לא נקנו, אילו גולשים ביצעו החזרת מוצר (Refund), אילו עזבו בשלב הצ’ק אאוט ואפילו אפשרות להתאים את פעילות הקנייה באתר לקמפיינים של שיווק מחדש.
מי שרוצה להשתמש בתכונות החדשות של המערכת, חייב להמיר את החשבון שלו לפורמט Universal Analytics שהפך לברירת המחדל עבור כל המשתמשים החדשים.
תצוגה מקדימה לעמודים בכלי מנהלי האתרים ופירוש JS על ידי גוגל
לפוסט בבלוג למנהלי אתרים של גוגל
למרות שהאפשרות לשלוח דפים לאנדוקס מהיר קיימת מזה זמן מה, עד היום לא הייתה דרך נוחה לראות כיצד עמודים באתר נראים מבעד לעיניו של גוגל למעט לחיצה על גרסת המטמון (Cache) בתוצאות החיפוש שלא תמיד הייתה זמינה.
כעת אפשר סוף סוף לראות עבור כל עמוד באתר כיצד גוגל רואה אותו, גם אם אין לו עדיין גרסת מטומן, לא רק בגרסה רגילה, אלא גם בתצוגה ניידת. בניגוד למה שמקובל לחשוב, כפי שגוגל בעצמם מסבירים בפוסט הקודם לפוסט הנוכחי, הגרסה של גוגל לעמוד כוללת גם רנדור כל קבצי ה-CSS ואפילו הרצה של סקריפטים ב-Javascript כדי לגלות מידע שלא היה ניתן לקרוא קודם לכן (תכונה אשר עליה עבד צוות האינדוקס בחודשים האחרונים). למרות זאת, מומלץ לא להסתמך יותר מדי על JS משום שהסריקה של גוגל לא מושלמת וישנם דפדפנים מסוימים או מנועי חיפוש אחרים שעדין לא יוכלו לאחזר את כל המידע מהדף.
אם בכל זאת יש קובץ שלא מוצג, כנראה שהוא חסום ב-Robots.txt או נלקח משרת חסום, ואז תוצג ההודעה המתאימה מתחת לתמונה המקדימה באופן דומה לתצוגת השגיאות תחת תפריט סריקה.